1.9 TDi variant kolistaa 110km/h RATKAISU: Kierot vanteet

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Jeroi
Viestit: 12
Liittynyt: 16.12.2017 1:59
Paikkakunta: Turku
Viesti:

1.9 TDi variant kolistaa 110km/h RATKAISU: Kierot vanteet

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Hei, autoni alkoi kolistaa pahasti 110km/h tuntinopeudessa. Muutenkin kolistaa oikeaa etuvaloa vapaalla. Eli ajo menee mahottomaksi alkaen 110km/h nopeuksissa. Oliskos alatukivarsien vaihto paikallaan vai pallonivelet tms? Lisäksi auto pöristää ajaessa kuin bensakone silloin kun poistosarjassa on reikä. Oliskos tässäkin pakosarjan vaihdon aika? Jos Kiihdytän kovaa valoista kuulen ikäänkuin turbon injectoivan lisää tehoa aika äänekkäästi ja kun kierrokset kasvaa koneen ääni menee yleiseksi pörinäksi. Ei ainakaan Vectran kone saundannut tälläiseltä 2.0 tdi koneen kanssa.

RATKAISU:

Eräs nainen huomasi auton kolistavan myös hitaammilla vaihdeilla ja sitten kun vaihdoin kesärenkaat alle loppus kolistaminen tyystiin. Talvirenkaiden aluvanteet ovat kierot.
Viimeksi muokannut Jeroi, 24.6.2018 21:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Passat 2004 3BG 1.9 TDI 75kw
Avatar
Jeroi
Viestit: 12
Liittynyt: 16.12.2017 1:59
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Oolrait kaimaar ne alatukivarret on syypää kolinaan kun vähän selailin foorumeita. Mikähän tuon vaihdettvan "alatukivarren pään" varaosanimi on saksaksi ja mahdollisesti linkki sopivaan sarjaan, jotta ne voi vaihtaa?
Kuva
Passat 2004 3BG 1.9 TDI 75kw
Avatar
Jeroi
Viestit: 12
Liittynyt: 16.12.2017 1:59
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

muutama kommentti pasunan täristämiseen...mulla oli 1,9 tdi joka täristi kans esimerkiks vääntötilanteissa 5 vaihteella 120 km/h tai 3/ 4 vaihteen kiihdytyksissä ..ongelmaks paljastu apumiehenpuoleisen vetoakselin sisempi nivel joka lähtee vaihdelaatikosta...autolla oli silloin ajettu 600 000 /km ....sekun vaihdettiin niin tärinä loppu....sitten mitä tohon pumppusuuttimien sähköjohtoihin tulee niin tyyppivika noissa venttilikopan sisällä kulkevissa sähköjohdoissa on että maadoitus pettää ..se voi aihettaa suoranaista nykimistä..eli se on erilainen tilanne verrattuna vetotilanteen tärinään... sitte mitä kaksoismassapyörään tulee .....niin sen viallisuuden huomaat kun käynnistät kylmänä..... ja kone käydä rallattaa tyhjäkäyntiä ..... niin pitäis kuuluu sellasta taustakalinaa kytkimen ja vetoakselin suunnalta...joka sitte vaimenee kun paikat lämpenee ..... mene sanomaan että nämä yksityiskohdat sopii sun ongelmaan....senverran vielä tosta vetonivelestä...että vänkäripuoleinen vetari on pidempi...ja siihen kohdistuu suurempi vipu vääntöitilanteissa ..... jos sisemmässä nivelessä on kulumaa ..esimerkiks kuulat kulunu soikeeks ja rasva kovettunu
Olisikohan tässä mun culprit. Voihan tätä. Mikäköhän osanimi on saksaksi...
Kuva
Passat 2004 3BG 1.9 TDI 75kw
Avatar
Jeroi
Viestit: 12
Liittynyt: 16.12.2017 1:59
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Moottorintukikumeista, osaiskos joku kertoa kuinka monta ja millaisia niitä on. Aattelin että pajalla vaihsetaan moottorin tukikumit ja koko tukivarresto samalla kertaa niin ei sitten hajoa heti etupää.
Kuva
Passat 2004 3BG 1.9 TDI 75kw
juha3105
Viestit: 11
Liittynyt: 6.4.2017 19:13

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja juha3105 »

Oon muute huomannu et tällä foorumilla menee aina yksin keskusteluks jos on jotai ongelmia
Jos ei se hyvin mee ni huonosti kumminkii...
Tomppa-
VCF Member
Viestit: 422
Liittynyt: 3.6.2011 20:20
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja Tomppa- »

Tukivarret kannattaa vaihtaa kaikki kerralla ettei vaan paria kerrallaan, kun muuten ne vanhat huonommat kuluttaa ne uudet nopeasti kanssa. Pyydä ny vaihtaa radetankojern ulkopäät samaa matkaa jo tossa remontissa, itellä oli 3b korissa aikoinaan ne väljänä niin kuulu ihme klok klok kun meni mistä tahansa töyssystä/kanttarista. Tuolta voit kattoo noita tukikumeja moottoriin:
http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 932/lang/e" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja muista etupään kulmien säätö rempan jälkeen.
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja ibel »

juha3105 kirjoitti:Oon muute huomannu et tällä foorumilla menee aina yksin keskusteluks jos on jotai ongelmia
Alotusviestissä ainenkii on niin vahvaa vikadiagnosointia, jotta ei tuohon löydy sanoja. :lol:
Itellä paskana oleva iskari aiheuttaa kolinoita ja huonoa ajettavuutta.
Jeroi kirjoitti: Muutenkin kolistaa oikeaa etuvaloa vapaalla.
Halogeeniumpioden kanssa tää on ihan normaalia.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Avatar
Jeroi
Viestit: 12
Liittynyt: 16.12.2017 1:59
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2004 1.9 TDi variant kolistaa 110km/h

Viesti Kirjoittaja Jeroi »

Asia selvinnyt. Kolistaminen 110-120 kohdalla oli loppujen lopuksi epätarkka. Eräs heikompirakenteinen nainen ajaessani huomasi auton täristävän jo 60km/h ja kun oikein pirusti keksityin itsekkin tunnustelemaan huomasin auton täristävän nollasta aina kovenemaa tahtiin ylöspäin. Vika löytyi kieroista aluvaneteista. Kesärenkaissa oli jostakin syystä peltivanteet ja ihmetys selvis kun auto lopetti täristämisen tyystiin. Asia selvisi loppujen lopuksi.
Kuva
Passat 2004 3BG 1.9 TDI 75kw
Vastaa Viestiin