Jälkiasennus vakionopeudensäädin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
stepfari
Viestit: 25
Liittynyt: 8.12.2016 17:25

Jälkiasennus vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja stepfari »

Alkanut houkutella asentaa/asennuttaa -02 vuoden tdi golffiin vakionopeudensäädin, kun aika-ajoin tulee ajettua yli 500km yhteen suuntaan matka-ajoa. Lähimmällä merkkihuollolla antoivat hinnaksi 500 €, kaveri asennutti Savonlinnassa samanlaiseen Golffiin vakkarin 245 € hintaan, joten tuo 500 € kuulosti aika ylihinnoitetulta. Kysyin yhdeltä tutulta huoltamolta hommasta, niin omistaja tuumasi, että kyllä he sen pystyy asentaan, mutta mainitsi myös, että ei se uusi vilkkuviiksi, jossa vakionopeudensäädin on, ole vaikea asentaa ja mukana tulee kuulemma selkeät ohjeet. Jos vaihtaisin itse, niin he voisi suorittaa sen ohjelmoinnin.

Oisko se äkkiseltään noin? Entäpä sen vakkarin sisältävän vilkkuviiksen hommaaminen, mistä sen voisi hankkia, merkkihuollostako, vai olisiko joku muu paikka tiedossa?
Viimeksi muokannut stepfari, 22.1.2018 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Re: Jälkiasennus vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Kyllä esim. Slamit.net myymässä orkkis sarjassa tulee asennus ohjeet.
Ja kun se on paikallaan niin vaatii vain ohjelmoinnin.
Ja ohjelmoinnin voi tehdä esim joku joka on tänne ilmoittanut osaavansa vag-com / vcds hommat.

Esim allekirjoittanut, mutta asun satakunnassa
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
stepfari
Viestit: 25
Liittynyt: 8.12.2016 17:25

Re: Jälkiasennus vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja stepfari »

Kiitos tiedosta. Ei tuo Satakunta niin kaukana ole Varsinais-Suomesta, että pitää harkita yhteyden ottoa, kun saan vakkarin sisältävän viiksen vaihdettua.
Jahtimies
Viestit: 65
Liittynyt: 3.12.2017 6:54

Re: Jälkiasennus vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja Jahtimies »

Piti ryhtyä " ikämiehenkin " kommentoimaan,kun sattui silmiini aihe, josta on omakohtaista kokemusta.
Olen hiljattain jälkiasentanut vakinopeussäätimen vm.2005 Variant Golfiin ( 1,9 tdi).

Kommentit :

Itse viiksen mekaaninen asennus sujuu työkalumieheltä ihan loogisesti,kunhan noudattaa ohjeita,eikä hosu.
Pientä viivettä /vaikeutta tuli ainakin mulle noitten johtojen asentamisessa ja ennen kaikkea oikeaan paikkaan kytkemisessä mutta kyllä nekin ohjeitten mukaisesti huolellisesti tehden paikoilleen menivät.
Ohjelmoinnin teimme niin,että lainasin Rostechin kaapelin ja imuroin ajurit netistä.
Omalla läppärillä teimme ohjelmoinnin itse ja hyvinen meni kaikki toimii.
Onnistuin ostamaan yksityiseltä hyllyyn jääneen vakionooeussarjan ( mallia Slamit) hintaan 50 euroa. Ja siinäpä ne kustannukset sitten olivatkin kun kesäpäivänä pihalla hommat teimme.
Kyllä sen itse tekee........................................ :lol:
stepfari
Viestit: 25
Liittynyt: 8.12.2016 17:25

Re: Jälkiasennus vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja stepfari »

Pitää hommata ensi kuun puolella se vakkarin sisältävä viiksi ja vaihtaa itse. Mitä nyt olen aiheesta keskustellut eri ihmisten kanssa, niin ei kuulemma vaikee rasti ole, vaan sittenhän sen näkee. Tuttu autohuolto kotipuolessa ottaa koodauksesta 30 €, niin käytän siellä sitten.
Vastaa Viestiin