1.9 TDI Touran OBD ongelma

Kaikki tekniikkaan liittyvä

1.9 TDI Touran OBD ongelma

ViestiKirjoittaja Arskam » 1.2.2018 23:49

Elikkäs tälläinen ongelma pätkähti esiin.

2007 BXE koneesta tuli kiertokanki lohkosta läpi ja sehän oli vaihtomotin aika edessä. Vaihtokone paikalleen, mutta virheasento laatikon puolen stefan kampiakselin tunnistuskehässä antoi muutaman virheilmoituksen ja näin ollen kantapään kautta opittuna laatikon uudelleen irroituksen ja uuden stefan ja kehän asennuksen oiken ajoitettuna.

Nyt kun kaikki pitäisi olla kunnossa niin autoon ei saada yhteyttä enää OBD:n kautta. Kaikki mahdollinen ja mahdoton on tutkittu ja kädet on pystyssä ! Lähtee käyntiin, hieman rytkyttää ja häiriövaloja rivi. Muta kun ei edes päästä katsomaan että mikä kaveria vaivaa... vinkkejä kiitos...
Arskam
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25.6.2007 10:16

Re: 1.9 TDI Touran OBD ongelma

ViestiKirjoittaja Jultsu » 2.2.2018 15:29

Millä laitteella yritetty lukea?

Mitä ohjainyksiköitä on koitettu lukea /minne on koitettu saada yhteyttä?

Onko autossa jälkiasennussoitin?

OBD on toiminut moitteettomasti ja takuuvarmasti ennen konerikkoa?
Jultsu
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tampere

Re: 1.9 TDI Touran OBD ongelma

ViestiKirjoittaja Arskam » 4.2.2018 19:20

Käytetty laitteisto:
https://www.elekma.com/obd-testeri-crp-mot
Ross-Tech VCDS+kaapeli.

Molemmat ovat toimineet moitteita kyseisessä autossa. Kampiakselikehän ollessa virhe asennossa kaikki data tuli autosta ulos ensimmäisenä mainittuun testeriin ja vikokoodejä pystyi tutkimaan/nollaamaan. Laatikko irti, takaisin ja OBD on nyt täysin mykkä. Kaikki sulakkeet jne. on tarkistettu.

->Järjellä ajatellen joku liitin tai muu on rikkoontunut/irronnut laatikkoa irrottaessa, mutta kun kaikki näyttäisi olevan päällisinpuolin ok.

Autossa alkuperäinen soitin. Isommin johtojahan ei tarvitse irroitella laatikko irroittaessa.
Arskam
 
Viestit: 30
Liittynyt: 25.6.2007 10:16

Re: 1.9 TDI Touran OBD ongelma

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.2.2018 0:44

edit. Helpompi tapa: Syttyyhän siihen vcds-mokkulaan punainen/vihreä ledi? Mitä tapahtuu jos teet asetuksista sen yhteystestin?


Sitten seuraavaksi yleismittari käteen ja katsomaan tuleeko obd-pistokkeeseen maa, +12v sekä jonkinlainen jännitetaso molempiin can-karvoihin.

Eli siis, 4+5 = maa, 16 = +12v, 6+14 = edes jonkinlainen vaihteleva jännite dc-asennossa

Kuva
Jultsu
 
Viestit: 1135
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tampere


Paluu Tekniikka



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

x