Sivu 1/1

1.9 TDI Touran OBD ongelma

Lähetetty: 1.2.2018 22:49
Kirjoittaja Arskam
Elikkäs tälläinen ongelma pätkähti esiin.

2007 BXE koneesta tuli kiertokanki lohkosta läpi ja sehän oli vaihtomotin aika edessä. Vaihtokone paikalleen, mutta virheasento laatikon puolen stefan kampiakselin tunnistuskehässä antoi muutaman virheilmoituksen ja näin ollen kantapään kautta opittuna laatikon uudelleen irroituksen ja uuden stefan ja kehän asennuksen oiken ajoitettuna.

Nyt kun kaikki pitäisi olla kunnossa niin autoon ei saada yhteyttä enää OBD:n kautta. Kaikki mahdollinen ja mahdoton on tutkittu ja kädet on pystyssä ! Lähtee käyntiin, hieman rytkyttää ja häiriövaloja rivi. Muta kun ei edes päästä katsomaan että mikä kaveria vaivaa... vinkkejä kiitos...

Re: 1.9 TDI Touran OBD ongelma

Lähetetty: 2.2.2018 14:29
Kirjoittaja Jultsu
Millä laitteella yritetty lukea?

Mitä ohjainyksiköitä on koitettu lukea /minne on koitettu saada yhteyttä?

Onko autossa jälkiasennussoitin?

OBD on toiminut moitteettomasti ja takuuvarmasti ennen konerikkoa?

Re: 1.9 TDI Touran OBD ongelma

Lähetetty: 4.2.2018 18:20
Kirjoittaja Arskam
Käytetty laitteisto:
https://www.elekma.com/obd-testeri-crp-mot" onclick="window.open(this.href);return false;
Ross-Tech VCDS+kaapeli.

Molemmat ovat toimineet moitteita kyseisessä autossa. Kampiakselikehän ollessa virhe asennossa kaikki data tuli autosta ulos ensimmäisenä mainittuun testeriin ja vikokoodejä pystyi tutkimaan/nollaamaan. Laatikko irti, takaisin ja OBD on nyt täysin mykkä. Kaikki sulakkeet jne. on tarkistettu.

->Järjellä ajatellen joku liitin tai muu on rikkoontunut/irronnut laatikkoa irrottaessa, mutta kun kaikki näyttäisi olevan päällisinpuolin ok.

Autossa alkuperäinen soitin. Isommin johtojahan ei tarvitse irroitella laatikko irroittaessa.

Re: 1.9 TDI Touran OBD ongelma

Lähetetty: 4.2.2018 23:44
Kirjoittaja Jultsu
edit. Helpompi tapa: Syttyyhän siihen vcds-mokkulaan punainen/vihreä ledi? Mitä tapahtuu jos teet asetuksista sen yhteystestin?


Sitten seuraavaksi yleismittari käteen ja katsomaan tuleeko obd-pistokkeeseen maa, +12v sekä jonkinlainen jännitetaso molempiin can-karvoihin.

Eli siis, 4+5 = maa, 16 = +12v, 6+14 = edes jonkinlainen vaihteleva jännite dc-asennossa

Kuva