Golf 5:sen takaoven kahva...

Kaikki tekniikkaan liittyvä
dieselgolf
Viestit: 52
Liittynyt: 9.1.2018 6:33

Golf 5:sen takaoven kahva...

Viesti Kirjoittaja dieselgolf »

Pistänpä tällekin palstalle :
Aikoinaan kun pelkääjän puoleinen takaovi ( huomattiin ihan sattumalta myöhemmin ) ei mennytkään aina lukkoon, vaikka naksui ja muut meni, avasimme paikat. Toivoen että tuosta se koko ovipelti irtoaa niinkuin 5-koppaisissa pitäisi...no eihän se tuosta variantista irtoakaan ihan noin vain. No se juttu nyt selvisikin jo.
Mutta tuossa yhteydessä poikani ilmeisestikin ei asentanut oven kahvaa, ja siihen sen kahvan taakse kuuluvaa knölliä ( sitä ei liikkuvaa osaa ) kunnolla paikoilleen. Ja ajeli sitten omia ajojaan hyvän tovin, kunnes sanoi että se knölli sieltä kadonnut. No siellä se lepää jossain maantien ojassa nyt :oops:
Nooh, hankin uuden osan purkuautosta täyttääkseni tuon reiän ovessa sekä koko takaoven lukon jonka aion myöhemmin vaihtaa, ja samalla sain kädestä pitäen opastusta kuinka se ovi puretaan (se lukko kun edelleen ei aina lukitu). Tuo opastus tulikin tarpeeseen, nyt luulen että saamme sen kyllä auki, kunhan hiukan lämpenee kelit.

Mutta, nyt kun vetäsin tuon osasen väriin ja rupesin asentamaan paikoilleen, ei lukitu. Ei millään. T20 ei ensin kääntynyt, ihan juntturassa oli, WD40 apuun ja hiukan ees-taas, niin jopas notkistui ja alkoi kääntyilemään.
Käännän vastapäivään kunnes tuntuu että nyt hiukan vastustaa, painan knöllin pohjaan ja käännän myötäpäivään kunnes ei enää liiku yhtään. Ja otan kiinni tuosta osasta ja se (prkl) tulee ulos ovesta ! :x
Onko se kiinnipitorinkula siellä voinut vioittua, jopa pudota kokonaan oven sisään ? Kun katson tuosta knöllin reiästa sisään oveen, en omin silmin näe siellä mitään mikä pyörisi/kääntyisi/liikkuisi sen T20:sen avulla?
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Golf 5:sen takaoven kahva...

Viesti Kirjoittaja ibel »

Mulla oli ex Ocussa kuskin ovessa tuota et se lukkopesä ei meinannu pysyä paikallaan. :lol: Se lukitusrinkula aina hyppäs sivuun ku kirras. Mun piti ruuvarilla vängätä sitä samaa aikaa kirratessa. :roll:
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
dieselgolf
Viestit: 52
Liittynyt: 9.1.2018 6:33

Re: Golf 5:sen takaoven kahva...

Viesti Kirjoittaja dieselgolf »

Mä kun sormella siitä reiästä koettelin sinne sisäpuolelle,
missä olettaisin sen lukkorinkulan majailevan, tuntuu ettei siellä mitään (enää) ole... :cry:
Jatkan tutkimuksiani kun aika sallii, nyt on kaikkee muutakin. Pah.
Vastaa Viestiin