AFS Inoperative...

Kaikki tekniikkaan liittyvä
ejla
Viestit: 22
Liittynyt: 3.6.2011 0:19

AFS Inoperative...

Viesti Kirjoittaja ejla »

Passat Variant 4motion 2.0tdi 2006 on kyseessä ja tuollainen AFS Inoperative ilmoitus näytöllä ja oranssi tähti vilkuttaa.
Eli ajovalot eivät muljahtele eikä korkeudensäädin toimi.
Valokeila nousee kyllä kun kääntää virrat päälle ja kurvivalot syttyy (sumarit) rattia kääntäessä.
Kaikki lamput näyttävät ehjiltä.

Olisiko vinkkejä, mitä sieltä olisi mennyt?
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: AFS Inoperative...

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Paras vinkki on hakeutua vikakoodien lukuun VCDS:ää käyttäen. Foorumilla taisi joskus ainakin olla avunantajien ja pyytäjien ketju?
ejla
Viestit: 22
Liittynyt: 3.6.2011 0:19

Re: AFS Inoperative...

Viesti Kirjoittaja ejla »

Käväisin läheisellä korjaamolla jossa on kalliit ja hienot diagnostiikkalaitteet (n. 15.000€ hintaiset), mutta kaveri sanoi, että valojärjestelmä ei vastaa testerille. Vakuutteli kyllä, että se toimii VAG autoissakin.
Epäili, että jompi kumpi tasoantureista, vai mikä niiden nimi on, on viallinen. Siis toinen edessä ja toinen takana. Valokuvio oii päin p-tä eikä säätövara riittänyt.
Kiire kun oli, niin juttu jäi vielä odotusasteelle.
Ehdotus oli, että anturi tai vaikka kumpikin vaihdettaisiin ja yritettäisiin testerillä uudelleen.
Mitä mieltä VW porukka on tällaisesta?
Kysymys nyt olisikin, mikä noiden "oikea nimitys" on ja ovatko kumpikin samanlaisia?

// Eki
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: AFS Inoperative...

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Satasen maksavalla yleistyökalulla (Leatherman, Victorinox) on hyvin hankala leikata kalaa, mutta parin euron fileerausveitsellä homma käy leikiten. Sama analogia pätee koodinlukuvehkeisiin; 300 euroa maksava VCDS on miljoona kertaa parempi kuin yksikään korjaamojen yleistesteri, oli se sitten kuinka hintava tahansa.

Asentajan / puljun ammattitaidottomuudesta kertoo myös tuo että syytetään viallisen anturin pimentävän koko ohjainmoduulin. Toki näin voi myös tapahtua, mutta todennäköisyys tällöin lottovoiton luokkaa. Ehjä ohjainmoduuli (oli se mikä tahansa) vastaa kyllä diagnostiikkapyyntöihin ja kertoo mikä sillä on hätänä vaikka sieltä olisi jokaikinen sensori mykkänä tai oikosulussa.

Ehdotan että et kävele tuon korjaamon ovista enää sisään ja etsit tältä foorumilta jonkun jolla VCDS ja katsotte yhdessä vikakoodit. Ei vaihdella sokkona yhtään mitään palikoita sitä ennen.
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: AFS Inoperative...

Viesti Kirjoittaja ibel »

Missäpäin tarvii koodin lukua? Itte oon Oulussa, joten lähialueella onnistuu.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Vastaa Viestiin