vw 2.8 v6 tyyppivika!

Kaikki tekniikkaan liittyvä
pasuuna28
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2018 19:59

vw 2.8 v6 tyyppivika!

Viesti Kirjoittaja pasuuna28 »

noniin, kylselisin onko muitakin audin tai vw:n omistajia jotka ovat törmänneet tähä 2.8 v6 koneen "tyyppivikaa/ominaisuuteen(ilmenee olettaakseni myös 1.8t koneessa jonkiverran, liekkö ominaista kaikilla 5v kantisilla)! eli autoa ei ikinä kannata kylmillä keleillä käyttää nopeasti käynnissä ja sammuttaa sen jälkeen! esim jos siirtää autoa vaikka pihasta autotalliin, seurauksena voi olla että jähmeä öljy nousee hydraulinostimille ja venttiilit voivat jäädä kanittamaan koneen sammutuksen jälkeen. seurauksena se että auto ei seuraavalla käynnistys kerralla lähde käyntii muutakuin helvetillisellä startaamisella apuvirran kanssa! omani teki tässä vähän aikaa sitten moiset, niinkuin myös viime talvena kerran, ennen kuin kuulin tästä ko tyyppiviasta! Ilmeisesti tämä on vältettävissä niin että antaa käydä läpimäks asti jokaisella käynnistyskerralla! onko muut kohdannet kyseistä vikaa, ja voiko ennalta ehkäistä esim. alemman viskositeetin öljyillä? kiitos!
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: vw 2.8 v6 tyyppivika!

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Ei tarvitse lämpimäksi käyttää. Kylmällä kelillä kannattaa hetki käyttää käynnissä, jos kylmiltään repii. Itsellä ei ole ollut tarvis apuvirtaan. Joskus on joutunut hetki sahaamaan, mutta on sitten lähtenyt. Tässä tarkoitan pakkasia. Itsellä ei ole ollut tyyppivika.
pasuuna28
Viestit: 3
Liittynyt: 30.10.2018 19:59

Re: vw 2.8 v6 tyyppivika!

Viesti Kirjoittaja pasuuna28 »

ok, mahtaakohan riittää jos käyttää niin pitkää käynnissä että rikastin tipahtaa käynnistä pois? ite jouduin turvautumaan apuvirtaan, mikä tosin voi johtua siitäkin että kasteli tulpat startaamisen seurauksena!
Vastaa Viestiin