kaasuläpän sopeutus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
George49
Viestit: 7
Liittynyt: 27.10.2015 10:55

kaasuläpän sopeutus

Viesti Kirjoittaja George49 »

VW Golf 2.0 D variant; moottori CBDB
Kysymys tietäville: Onko nämä ohjeet ko. moottorille sopivat, sähköinen kaasuläppä.

Vanhojen asetusten poistaminen:
01 Engine -> 10 Adaptation -> Channel 00 -> Save -> Varoituksen kuittaaminen -> Valmis

Kaasuläpän sopeutus:
01 Engine -> 04 Basic Settings -> Channel 60 -> Go -> ADP. OK -> Odotus 30s -> Valmis

EGR:n sopeutus:
01 Engine -> 08 Meas. Blocks -> Channel 74 -> Go -> ADP. OK -> Odotus 30s -> Valmis
[/edit]
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: kaasuläpän sopeutus

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Minä olen ollut siinä uskossa että kaasuläppä löytyy vain bensavehkeistä. Mikä on ongelmana?
George49
Viestit: 7
Liittynyt: 27.10.2015 10:55

Re: kaasuläpän sopeutus

Viesti Kirjoittaja George49 »

Läppä kuin läppä, sammutusläppäkin pitää sopeuttaa, mutta turhanpäiväistä "läppää" ei voi sopeuttaa.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: kaasuläpän sopeutus

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

George49 kirjoitti:
19.11.2018 8:18
Läppä kuin läppä, sammutusläppäkin pitää sopeuttaa, mutta turhanpäiväistä "läppää" ei voi sopeuttaa.
Jaa? Olen myös ollut siinä uskossa että sammutusläppääkään ei tarvitse (tai edes pysty) sopeuttaa.

Onko autossa siis jotain käyntiongelmia tai moottorinohjaimella jotain vikakoodeja joissa mainitaan jokin "läppä" ?
George49
Viestit: 7
Liittynyt: 27.10.2015 10:55

Re: kaasuläpän sopeutus

Viesti Kirjoittaja George49 »

Ei ole mitään ongelmia tällä hetkellä. Alkuperäinen kysymys oli kirjoitettu varmuuden varalta, jos jollain olisi ollut tietoa tai kokemusta. Alkuaan ongelmat alkoivat, kun piti poistaa huijausohjelma. Vajaan 100 km ajon jälkeen syttyi häiriövalo ja tuli vikakoodeja. (008451-kaasuvipuventtiilin toimintamoduulin singnaali liian suuri ; 008466 ja 008465 -kaasun toimintalaitteen ohjaus auki, kiinni). Vein huoltoon ja sanoin, että mitään ei saa tehdä, mistä mä joudun maksamaan. Sietä tuli samat vikakoodit, hieman eritekstillä. Lopputulos oli, että he korjaa EGR viat veloituksetta huijausohjelmasta johtuvina, mutta läppävikoja ei.
Kun sanoin, että olen hieman perehtynyt asiaan saksalaisten ja ruotsalaisten sivustojen kautta, niin myönsivät kyllä, että uusi softa aiheuttaa sekä EGR että läppäkotelovikoja.
Jos tulee EGR vikaa, käskivät tuoda huoltoon ja korjaavat veloituksetta (ei ollu puhetta, kuinka pitkän ajan kuluessa).
Kun sanoin, että mä puhdistan itse läppäkotelon tai vaihdan uuteen, niin tässä yhteydessä huotoneuvoja sanoi, että se pitää SOPEUTTAA, (liekö ollut oikeassa vai väärässä).
Koska homma ei ole kummoinen, puhdistin läppäkotelon sekä EGR venttiilin. Samat vikakoodit syttyivät noin 50 km:n ajon jälkeen. Poistin vikakoodit uudelleen ja ne tuli taas noin 50 km:n . Poistin taas vikakoodit, enkä ole mitään korjaustoimenpiteitä tehnyt välillä. Nyt ajettu noin 1000 km, eikä mitään vikakoodeja. Viikon kuluttua tulee lisää noin 1000 km eri nopeuksilla, sitten on kokemusta enempi.

Päätelmä: Ohjausjärjestelmä on päivittänyt läpän uuteen asentoon.

Ps. Jos joku putsaa läppäkoteloa, niin kannattaa avata myös se muovinen läpänohjainkotelo (ei sieltä mitään räjähdä käsiin), siellä on myös öljyistä paskaa.
Vastaa Viestiin