Sivu 1/1

ALT-koneen termostaatti

Lähetetty: 21.12.2018 19:31
Kirjoittaja jokuvaan
Joku mahtoikin kysellä aiheesta aiemmin, ketju vaan ei aukea millään.
Mutta tosiaan, termostaatti mahtaa olla pian vaihtokunnossa. Lämmöt jaksaa vielä juuri nousta 90 asteeseen, mutta vaatii jo -5 asteessa 20-30 kilometriä ajoa. Jonkun aikaa jo kiinnittänyt huomiota lämpöjen hidas nousu.
ALT-moottoreissa on ilmeisesti jokin 'hieno' ja kallis sähköinen termari? Toistaiseksi saa olla, mutta kevväämmällä olisi mukava tietää palikan sijaintia, ja muita ammattilaiskärkiä touhuun.

Re: ALT-koneen termostaatti

Lähetetty: 22.12.2018 15:51
Kirjoittaja jokuvaan
Termostaattivika varmistui. Juuri kun sain hinutettua lämmöt normaaliksi, oli edessä pitkä alamäki ja moottorijarrutus. Lämpöviisari putosi silmin havaittavaa tahtia noin 5 astetta 500 metrillä. Pakkasta 9 astetta.

Edit: toistaiseksi menköön pahvilla syylärin edessä

Re: ALT-koneen termostaatti

Lähetetty: 9.1.2019 20:23
Kirjoittaja jusa65
Juuri vaihdoin omaani tuon termostaattikotelon, sähköinen termostaatti n.100 eur.
Viskokytkin irti, laturi irti nesteet pois. Sitten termostaattikotelon letkut ja johto irti.
Hieman pitää kevittää tuota imusarjaa lokasuojan puolelta ( pari mutteria irti ) jotta saa irroitettua metalliputken ja poistettua tuon kotelon. Vaihda KAIKKI kolme o-rengasta uusiin.
Varo öljyn mittatikun putkea, hajoaa sitten helposti, itsellä hajos ( muutaman euron muoviputki ).
Pinnat puhtaiksi, uudet osat paikoilleen ja nesteet sisään. Pientä ilmausta lopuksi.
Ei niitä helpoimpia termarin vaihtoja mutta onnistui vaikka otti hieman aikaa ja hermoja...
Nyt nousee lämmöt tasan 90 asteeseen normaalisti.