Passat B8 keltainen moottorin vikavalo

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Rol15
Viestit: 2
Liittynyt: 10.4.2022 11:22

Passat B8 keltainen moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja Rol15 »

Moi.

Minulla on Passat B8 2.0 TDi -15. Moottorin keltainen vikavalo syttyi ennen joulua. Auto on ollut pajalla useaankin otteeseen vikakoodien luvussa yms. Uusin versio auton ohjelmistosta on tehdaslinjan välityksellä päivitetty.

Vikakoodi ilmeisesti viittaa lambda-anturiin. vaihdettu originaali lambda-anturi, kaikki johdot mitattu, savumittauksella ei todettu vuotoja imusarjassa.

Vikavalon saa testerillä sammutettua joksikin aikaa (kuten esim. juuri ennen katsastusta...;). Valo kuitenkin sitkeästi tulee uudelleen esiin.
Auto käy ja kukkuu tosi hyvin.

Onko kenelläkään ehdotuksia mitä voisi vielä kokeilla?
Avatar
muppis
Viestit: 953
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Akaa - Tampere
Viesti:

Re: Passat B8 keltainen moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja muppis »

MIkä se vikakoodi on, minkä se antaa? Siitä voisi lähteä katsomaan suuntaa.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Rol15
Viestit: 2
Liittynyt: 10.4.2022 11:22

Re: Passat B8 keltainen moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja Rol15 »

Moi,
testeri ilmoittaa:
P013100 Lambda-anturi (rivi1, anturi1) impulssi liian alhainen
Avatar
muppis
Viestit: 953
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Akaa - Tampere
Viesti:

Re: Passat B8 keltainen moottorin vikavalo

Viesti Kirjoittaja muppis »

Tuo vikakoodin suomennos on kyllä hämäävä, kun se englanniksi viittaa liian alhaiseen käyttöjännitteeseen.
P013100 O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1 Low Voltage
Eli olisiko kuitenkin jossain piuhassa huono liitos, ettei anturille mene (tai sieltä tule) tarpeeksi jännitettä jolllain tietyllä hetkellä ja keksii tuollaisen vikakoodin?
Voi olla vaikea löytää, jos kerran vikakoodin nollauksen jälkeen pysyy ojennuksessa jonkin aikaa.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Vastaa Viestiin