Sivu 1/2

Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 14.3.2006 8:03
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Äsken töihin ajaessa syttyi yht'äkkiä EPC ja pakokaasupäästöjen varoitusvalot sekä nuo otsikossa olevat varoitustekstit. Auto kuitenkin toimii normaalisti. Soitin hädissäni kaverille joka on VW-huoltoneuvoja. Sanoi että kannattaa käydä lukemassa vikamuistit. sanoi myös että voi olla kosteusvikaakin. Toivottavasti ei mitään vakavaa...

Onko muilla tullut vastaavia ongelmia?

Lähetetty: 14.3.2006 9:26
Kirjoittaja Musti
Viime viikolla kävi itelle samantyylinen homma... Huoltomies sano et ei mitään vakavaa, vaan jos koskee kaasuun ennenkuin kone on kunnolla käynnissä se saattaa antaa jonkun anturin häiriökoodin... Mul ainakaan ei ollu vakavaa eikä se oo enää toistunu.

Lähetetty: 14.3.2006 9:50
Kirjoittaja Jouni
Mulla tuon saman varoituksen antoi jarrupolkimen katkaisija. Vaihdettiin kun oli vielä takuu voimassa.

Lähetetty: 14.3.2006 15:32
Kirjoittaja Sami P
mulla sama homma!! jarrupolkimen anturi oli rikki!!!! :wink:

Lähetetty: 14.3.2006 20:54
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
En tiedä liittyykö samaan mutta huomasin tuossa että lisäjarruvalo palaa himmeästi molemmista päistä, kun auto on käynnissä. Virrat pois ja valot päällä ei pala. No huomenna käyn luettamassa vikakoodit.

Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 15.3.2006 13:57
Kirjoittaja aracuan
Täällä kanssa jarrupolkimen anturi antoi kyseiset ilmoitukset. Itseasiassa takajarruvalot jäivät palamaan vielä virtavaimen poistonkin jälkeen...

Lähetetty: 16.3.2006 20:25
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Homma selvisi, kun vaihdoin palaneet takajarruvalot... :D Vikamuisti piti nollata kuitenkin. Jarrukytkimestä antoi vikakoodin mutta loppui kun vaihtoi ehjät polttimot. Hienoja nämä uudet autot... :roll:

Lähetetty: 7.10.2007 19:38
Kirjoittaja Nixu
Mulla syttyi tänään kans noi varoitukset.Toinen takajarruvalo on ainakin sökönä,mutta myös lämpömittari laskee välillä hetkeksi ja nousee taas ylös!?
Voisiko olla ihan kosteusvikaa kun on märät syyskelit ja vielä pesin auton tänään?

Pitää käydä vikaakoodit luetuttamassa heti huomenna..

Lähetetty: 7.10.2007 20:03
Kirjoittaja Pasi Häkli
Tuo lämpömittarihomma paranee jäähdytinnesteen lämpötila-anturin vaihdolla.
Vain toisen jarruvalon pimeenä oleminen ei vielä vaikuta mitään. Viallinen jarruvalokytkin kyllä.

Lähetetty: 8.10.2007 18:07
Kirjoittaja Nixu
Nyt on uusi anturi ostettu,mutta en nyt oikein löydä sitä tuolta autosta mistään!?Sanoivat liikkeessä,että se olisi heti ylävesiletkun vieressä,mutta en kyllä löytänyt mitään palikkaa sieltäpäin,ainakaan semmoista mihin menisi jokin johto...vai onko se jossain kotelossa jemmattuna piuhoineen?

Ei uskalla ruveta arvailemaan,että mikä se olisi.Muuten pääse aamulla enää töihin ku on kaikki varoitusvalot kirkkaina kojiksessa :)

Auto kyllä toimi hyvin tänään.Ei pomppinu lämpömittari ja pysyi kulutuksetkin normaaleina.

Lähetetty: 8.10.2007 19:16
Kirjoittaja Pasi Häkli
Jos mahdollista, niin ota kuva siitä mihin se ylävesiletku menee, moottorin päästä tietysti. Siitä on helpompi ympyröidä oikea paikka.

Lähetetty: 8.10.2007 20:38
Kirjoittaja Nixu
Pistin mailia ;)

Lähetetty: 13.10.2007 15:53
Kirjoittaja Nixu
No niin,nyt on anturi vaihdettu ja hyvinpä tuntuisi pelittävän.Ei ainakaan lämpömittari enää pompi,eikä näytä mitään isoja kulutuslukemia ja toimii muutenkin kaikki normaalisti 8)

Sen EPC varoitusvalon sain kuitattua pois kun irroitin akun miinuskaapelin vähäksi aikaa,mutta se moottorinkuva valo jäi palamaan ja varmaan sen takia vielä herjaa käynnistyksen jälkeen noita emission ja engine workshop tekstejä?

Ei varmaan saa kuin vag-comilla kuitattua noita pois?

Lähetetty: 13.10.2007 19:15
Kirjoittaja Pasi Häkli
Joko vag-comilla, tai sit merkkiliikkeeseen vikamuistien tyhjennykseen.
Jos meet suoraan asentajalle vinkkaamaan, että viitsitkö tyhjentää moottorin vikamuistin, niin ei maksa mitään, jos asentaja siihen suostuu. Muuten joudut maksamaan 15-25 euroa vikamuistin tyhjennyksestä, mikä on mun mielestä ihan järjetöntä pikkuhommasta.

Lähetetty: 13.10.2007 19:42
Kirjoittaja Nixu
Pasi H. kirjoitti:Joko vag-comilla, tai sit merkkiliikkeeseen vikamuistien tyhjennykseen.
Jos meet suoraan asentajalle vinkkaamaan, että viitsitkö tyhjentää moottorin vikamuistin, niin ei maksa mitään, jos asentaja siihen suostuu. Muuten joudut maksamaan 15-25 euroa vikamuistin tyhjennyksestä, mikä on mun mielestä ihan järjetöntä pikkuhommasta.
No niin kyllä on!
Hoituu maanantaina ilmatteeksi toi nollaus tutulla asentajalla.Ei tullu maksamaan siis tämä vika kuin tuon anturin verran 8)

Ellei sitten vikakoodi näytä vielä jotain vikaa luettaessa :?

Lähetetty: 15.10.2007 18:49
Kirjoittaja Nixu
Nyt on vikakoodit luettu ja antoihan se koodin vielä tuosta jarruvalon kytkimeltä.Eli toisen puolen takajarruvalo ei toimi ja syynä varmaankin juuri tuo kytkin!?

Minkäs hintainen kytkin mahtaa olla ja pystyykö sen itse vaihtamaan?

Lähetetty: 15.10.2007 19:37
Kirjoittaja Pasi Häkli
Jos sulla on toinen jarruvalopolttimo pimeenä, niin se ei oo kyllä sen katkasijan syy :D
Jos jarruvalokatkasija on pimeenä, niin ei välttämättä toimi jarruvalot lainkaan, voi olla että toimii joskus ja joskus ei.
Kytkimen pystyy kyllä itse vaihtamaan, ja kannattaakin, koska siitä on vikamuistissa vikakoodi.

Lähetetty: 15.10.2007 20:52
Kirjoittaja Nixu
Mistäköhän sitte mahtaa johtua se,että ei apparinpuolella jarruvalo syty ollenkaan?Vaihdoin sinne uuden polttimon ja siinä samassahan on myös se ajovalo.Se ajovalo kyllä palaa...

Pitää laittaa kytkin vaihtoon niin ei sitten tartte olla kokoajan kuittailemassa vikailmoituksia :)

Lähetetty: 15.10.2007 20:59
Kirjoittaja Pasi Häkli
Paha sanoo näin netin välityksellä. Koita kääntää polttimo toisinpäin, niin saat kokeiltua että se polttimo on 100% varmasti ehjä. On niitä uusiakin polttimoita ollut rikki.

Lähetetty: 15.10.2007 21:11
Kirjoittaja Basu
Hapettumaakin voi olla jossain kriittisessa paikkaa, nimim. kokemusta löytyy.

Lähetetty: 20.10.2007 15:51
Kirjoittaja Nixu
Otin taas auki tuon takavalon ja sieltä näkyviin kaikki polttimot.Oli mustunut se uusi jarruvalopolttimo hieman ja ne nastat hieman sulaneet.Ajovalo toimi kuitenkin ihan normaalisti ja kun kokeilin kääntää polttimon niin ajovalo ei enää palanut,mutta jarruvalo syttyi poljinta painettaessa!!!

Mitään hapettumia ei ainakaan pikaisella silmäilyllä näkynyt pohjissa tms.Vähän nyt maadoitusvialta toi tuntuu,taitaa mennä vähän liikaa virtaakin kun oli polttimo mustunut ym..

Ei varmaan auta ku viedä volkkarille tsekattavaksi?!

Niin ja vaihdoimpa tuon jarruvalokytkimenkin ja kun läksin ajelemaan niin alkoi jarrut ekaksi laahaamaan ja lopulta jysähtivät totaalisen lukkoon!Ei muuta kuin tienpäällä vanha kytkin takaisin ja taas pelittää!
Pitääpä antaa vähän palautetta volkkarin varaosamyynnille :x

Lähetetty: 20.10.2007 20:15
Kirjoittaja Pasi Häkli
Nixu kirjoitti:Niin ja vaihdoimpa tuon jarruvalokytkimenkin ja kun läksin ajelemaan niin alkoi jarrut ekaksi laahaamaan ja lopulta jysähtivät totaalisen lukkoon!Ei muuta kuin tienpäällä vanha kytkin takaisin ja taas pelittää!
Pitääpä antaa vähän palautetta volkkarin varaosamyynnille :x
Mitähän sä oot siellä oikeen touhunnut :lol: Ei ton jarruvalokatkasijan vaihdossa voi kämmätä niin, että jarrut jäis laahaamaan? Oliko se uus osa ihan täysin erilainen kuin vanha?

Lähetetty: 20.10.2007 20:49
Kirjoittaja Nixu
Pasi H. kirjoitti:
Nixu kirjoitti:Niin ja vaihdoimpa tuon jarruvalokytkimenkin ja kun läksin ajelemaan niin alkoi jarrut ekaksi laahaamaan ja lopulta jysähtivät totaalisen lukkoon!Ei muuta kuin tienpäällä vanha kytkin takaisin ja taas pelittää!
Pitääpä antaa vähän palautetta volkkarin varaosamyynnille :x
Mitähän sä oot siellä oikeen touhunnut :lol: Ei ton jarruvalokatkasijan vaihdossa voi kämmätä niin, että jarrut jäis laahaamaan? Oliko se uus osa ihan täysin erilainen kuin vanha?
No emmä tiiä :)

Kyllä se kytkin oli aikalailla samannäköinen ku alkuperäinen.Oli se eri värinen ja vähän isompi,mutta kyllä se sinne paikalleen meni samanlailla ja liitin kävi paikalleen heittämällä.Vähän se siltä näytti,että siinä uudessas olisi ollut se kaulus&nappi vähän pidempi kuin alkuperäisessä minkä takia ei varmaan ole jarrupoljin päässyt palautumaan täysin yläasentoon.Jonka takia on jäänyt hiemat jarru "päälle" ja on pikkuhiljaa menneet siitä täysille...

Sitä mäkin aattelin,että miten hemmetissä voi jarruvalokatkaisija jumittaa jarrut.Tässätapauksessa siitä tuli jarrukatkaisija :lol:

Lähetetty: 21.10.2007 20:47
Kirjoittaja Nixu
Nixu kirjoitti:Otin taas auki tuon takavalon ja sieltä näkyviin kaikki polttimot.Oli mustunut se uusi jarruvalopolttimo hieman ja ne nastat hieman sulaneet.Ajovalo toimi kuitenkin ihan normaalisti ja kun kokeilin kääntää polttimon niin ajovalo ei enää palanut,mutta jarruvalo syttyi poljinta painettaessa!!!

Mitään hapettumia ei ainakaan pikaisella silmäilyllä näkynyt pohjissa tms.Vähän nyt maadoitusvialta toi tuntuu,taitaa mennä vähän liikaa virtaakin kun oli polttimo mustunut ym..

Ei varmaan auta ku viedä volkkarille tsekattavaksi?!
Mahtaisikohan tollanen vika mennä jonkun takuuun piiriin? :?:

Lähetetty: 5.1.2009 21:04
Kirjoittaja Reactor
Ensimmäinen viesti tänne, kun auto on vaihtunut Seat Leonista Vw Passatiin. Niin, tuossa Passatissa syttyi eilen EPC-valo palamaan kesken matkan ja tänään päivällä sitten hävinnyt. Jarruvalot ok (Leonissa vaihdettu jarruvalokytkin 3 kertaa, tuttu juttu siis). Auto menossa kyllä huomenna vikakoodilukuun muutenkin, kun välillä tehot katoaa ja palautuu miten sattuu. Olen hankkinut jo "ensiavuksi" uuden N75:sen ja MAP-anturin, ne vaihdetaan joka tapauksessa.

Mikähän voisi tehojen katoamiseen olla mahdollisesti syynä? Yleisesti tuo N75 reistailee (ei ole kertaakaan vaihdettu tietääkseni) tai sitten mahdollisesti turbo?

Auto on siis tarkemmin Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF-koneella, ajettu 213tkm. Ollut alusta lähtien perheessä vanhemmillani ja nyt sitten siirtynyt minulle, turha hyvää autoa on laittaa pois. Edellinen autoni myydään pois, Seat Leon 1.9TDI -01 ALH-koneella, aj. 263tkm ja tilalle vanhemilleni vag-bensa.

Lähetetty: 6.1.2009 9:23
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ N75 todennäköisesti rikki. Yleensä ne hajoilee jossain 200tkm tienoilla.
MAP antureissa ei noissa kyllä vikoja ole pahemmin ollut. Itse esimerkiksi en oo ikinä vaihtanut, vaikka volkkareiden kanssa työkseni touhuankin.

Lähetetty: 6.1.2009 20:19
Kirjoittaja Reactor
Tuttu vaiva tuo N75, Leonista mennyt 3 kertaa vaihtoon. Niin, Passatiin vaihdettiin tänään tuo N75 ja MAP-anturi, ei mitään vaikutusta. Edelleen lyö vikatilaan ilman logiikkaa. EPC-valokin on sammunut 3 kertaa tänään ja kuitenkin syttynyt jonkun ajan päästä jälleen, ajotietokoneeseen tulee viestiksi: EMISSION - WORKSHOP. Jarruvalot ovat ok. Tuo vaihdettu N75 sijaitsee turbon lähistöllä ja ilmeisesti on joku toinenkin vastaavan näköinen keulasta päin katsottuna koneen oikean yläkulman luona alhaalla, voiko siinä olla syy tähän?

Vag-comia ei ole käytetty, joku testeri kuitenkin. Koodinumeroa ei näkynyt, mutta kaksi vikasyytä: Ahtopaineet ylittyy ja pakokaasujärjestelmän häiriö. Nämä hetkellisiä vikoja. Tarkkaa tekstiä en enää muista, kuitenkin ahtopaineiden ylittyminen johtaa limp modeen.

Mitähän seuraavaksi tulisi tehdä tuon kanssa? Ajatuksena käydä paikallisessa Volkkariliikkeessä tsekkauttamassa tarkemmin nuo vikakoodit. Onhan se "hauska" ajaa, kun esim. ohituksessa loppuukin tehot yllättäen. Tekeeköhän esim. osittain rikki oleva MAF tuollaista?

Lähetetty: 6.1.2009 22:12
Kirjoittaja AjH
Turbon jumittavat siivet voisi olla yksi syy? Jäävät kiinni ja sitten kierrosten noustessa ahdot kasvaa rajan yli.

Lähetetty: 7.1.2009 14:50
Kirjoittaja Reactor
Vikakoodit: ahtopaineen säätöraja alittunut sekä häiriö pakokaasujärjestelmässä (EPC-valon syy). On nollattu ja edelleen ahtopaineiden kanssa ongelmia. Huomenna huollossa tarkistetaan ahtopaineletkut, todennäköisesti joku letku haljennut tai irti, tms. Kyseessä satunnainen vika.

Asentajakaveri sanoi, että todennäköinen syy on noissa letkuissa säätörajan alittumisen takia. Jos olisi "säätöraja ylittyy", niin viittaisi turboon päin. Muistin väärin tuon syyn, ei olekaan kyseessä ylittyminen. Tuo ylittyminen oli EPC-valon syynä.

Lähetetty: 7.1.2009 16:16
Kirjoittaja Tero Häkli
ihan yhtälailla alittumisessa voi syy olla n75,turbo tai n75 ohjausletkut...

Lähetetty: 7.1.2009 22:51
Kirjoittaja Reactor
Onko tuossa AVF-koneessa muuten 2kpl noita N75:sia? Turbon lähellä on yksi, se on vaihdettu toissa päivänä ja keulasta päin katsottuna koneen oikean yläkulman luona alhaalla näyttäisi oleva toinen samannäköinen vai mikä se mötikkä siinä on? Huomenna juuri tarkistetaan nuo letkut & putket, tuohon on viime syksynä vaihdettu ahtoputki, jossa oli n. 15cm mittainen halkeama (isännältä tarkistettu tieto). Huomenna jälleen "viisaampi", ehkä..

Jos kyseessä turbo, niin ei varmasti tule hankittua marmorin ~1900e hintaan, ennemmin FIN-turboon asioille. Itselläni paikkakunta on Jyväskylä.

Lähetetty: 7.1.2009 22:58
Kirjoittaja Tero Häkli
toinen on varmaan egr:än venttiili

Lähetetty: 8.1.2009 16:54
Kirjoittaja Reactor
EGR on koneen vasemman ylänurkan luona. Niin, syy toimimattomuuteen selvisi ja yksinkertaista, kaksi alipaineletkua olivat irronneet. Niiden sijainti koneen ja tulipellin välissä. Nyt toimii kuin käki ja pääsee nauttimaan nelivedon ihanuudesta jälleen oikein tehojen kanssa (vakiolla mennään toistaiseksi).

Lähetetty: 27.11.2009 12:13
Kirjoittaja Sami Jalonen
Toissa päivänä vilkutti hehkun valoa ja heitti ENGINE - WORKSHOP- tekstin, tänään luin vikakoodeja ku emäntä ajo ja löyty tuo:

1 Fault Found:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 35-00 - -
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Elikkä menee tuo jarruvalokatkaisija vaihtoon. Sen verran muistin jostai lukeneeni et katoin palaako jarruvalot, ja molemmat kyllä toimii.

Mutta lukiessani koodeja liikennevaloissa alko ajotietokone äkkiä huutamaan isolla STOP, ja vilkkui käsijarrun merkkivalo ja hehkuvalo. Nykäisin äkkiä käsijarrua vähän ylösalas ja toi joulukuusi sammui. Voiko noi olla oireita samasta viasta vai pitääkö huolestua? Muita vikakoodeja ei antanu (ainakaan tuohon liittyviä).

Lähetetty: 9.8.2010 12:37
Kirjoittaja Kimee
Engine workshop ja emissions workshop. EPC ja moottorivalo paloi.

Minulle heitti Golffi ko. herjat lauantaina jarruttaessa.
Vikavalot ei palaneet enää kun seuraavan kerran illalla autolla ajoi.
Testerillä vikamuistissa oli herja jarrupoljin anturi tms. ja vika ajoittainen.

Osaisiko joku neuvoa mistä tuo anturi/kytkin löytyy (jossain jarrupetaalin lähellä kait) ja miten se vaihdetaan?
Kalliskin osa?

Pasi Häkli:lle tämä voisi olla tuttu homma ?? ;)

Lähetetty: 9.8.2010 14:00
Kirjoittaja Tero Häkli
juur sielä =) ja on tosi helppo vaihtaa... uus vaan vanhan tilalle

Lähetetty: 30.8.2010 21:00
Kirjoittaja Tiny
Kesken ajon tuossa tuli ilmoitus engine workshop ja EPC valo alkoi palamaan. Kotipihassa EPC valo sammui eikä ole palanut uudestaan. Polttaa nyt pakokaasupäästöjen valoa, auto käy tasaisesti, kierrokset nousee tasaisesti. Onko ideaa mistä vikaa etsisi? En ole vielä käynyt luetuttamassa vikakoodeja

Lähetetty: 30.8.2010 21:24
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Ei sitä vikaa kannata etsiä mistään, ennenkuin on vikamuisti luettu.

Lähetetty: 30.8.2010 21:27
Kirjoittaja Tiny
No nyt kävin kokeilemassa nin valo ei enää palanut..Eli olisiko kosteutta?

Lähetetty: 31.8.2010 0:00
Kirjoittaja AjH
Tuskin, yleensä jostain ihan oikeasta viasta noi valot syttyy.

Kun ei olla meedioita niin kerrotko vielä auton mallin ja vaikka moottorin noin alkuun. Sitten pystyy jo vähän oleen kartalla että mistä vika voisi johtua :roll:

Lähetetty: 1.9.2010 18:48
Kirjoittaja Tiny
El auto on 1,6 16v 2003 vuosimallin IV koppainen farmari Golf. Tämän episodin jälkeen valoa ei ole palanut ja auto toimii normaalisti. Vikakoodit käytin luetuttamassa ja niissä ei näkynyt mitään, mitä ihmteltiinkin Pörhöllä...Eli outo tapahtuma kaikenkaikkiaan. Pörhölläkin ainut selitys oli, että kyseessä olisi ollut kosteutta...

Lähetetty: 14.3.2011 6:47
Kirjoittaja rancid86
Auto alko ravistamaan niin maan perkeleesti, ravistus loppui yht´äkkiä ja tauluun syttyi moottorin hehkutusvalo ja tuli teksit Engine Fault Workshop. Tän jälkeen ajamisessa ei ongelmaa. Onko mitään ideoita mistä tuo voisi johtua. Muutamia viikkoja sitten vaihdettu kaikki sytytystulpat ja polttoainepumppu.

Lähetetty: 21.7.2011 18:39
Kirjoittaja pete78
No niinhän se tuo kolffi ilimottaa meilläkin ja vikakoodia luettaessa höpöttää vakionopeuden jarrusäätimen joku per,,,%%&&### (autossa ei ole koko vakkaria)
Eli viat:
Jarruvalot palaa kokoajan (oli molemmat hehkut palaneet jotenka uusin ne ja hetken päästä syttyi taas vikamerkkivalot)
Lisäjarruvalo katon rajassa ainut joka toimii normisti

Kyseessä siis -03 1.6 16v kolpero

Eli onkohan nyt vika siinä jarrupolkimen luona olevassa säätimessä ja missä se siellä tarkalleen sijaitsee???

Täänks kanssa immeisille jo etukäteen...

Lähetetty: 21.7.2011 19:46
Kirjoittaja Sami Jalonen
Jos haussa jarruvalokatkaisija, löytyy kun työntää pään ratin alle polkimien luo ja kurkkaa sitä jarrupoljinta :)
Näyttää vähän tältä

Lähetetty: 21.7.2011 20:54
Kirjoittaja Pasi Häkli
^^ Jos molemmat jarruvalot on pimeenä niin mittaristossa vilkkuu hehkuvalo. Mut jos jarruvalot palaa koko ajan niin katkasija vaihtoon.

Lähetetty: 1.9.2011 22:21
Kirjoittaja Arto Vikiö
VOI v...u! :evil: Tänään paukahti emission workshop varoitus tauluun. Ja olen Hesassa työreissulla. Sen verran oon asiaa selvitelly et vika on jossain turbon seudulla... Asian huomaa jo pelkällä korvalla ja silmällä. Ahtopaineiden noustessa, jostain kuuluu selvä ääni, niin kuin olisi letku poikki tms.. Ja savua tulee ihan urakalla. N75, MAF vai EGR??

Ei oikein kiinnosta marmorille maksattamaan remonttia, vikakoodit voin luettaa, mut muuten teen kyllä ite.

Lähetetty: 2.9.2011 6:29
Kirjoittaja Pasi Häkli
Olisko ahtoletku auennut, tai sitten revennyt. Jos revennyt niin veikkaan ahtimelta lähtevää letkua, niitä halkeilee sillon tällön. Savutus johtuu siitä myös.

Passat 07 2,0tdi Moottorivalo ja Hehkuvalon vilkkuminen

Lähetetty: 2.9.2011 15:22
Kirjoittaja talpa
Rupes kesällä toi moottorivalo palamaan mutta vikakoodia ei antanut, " VAG testerillä 179€". Nollasin sitä silloin tällöin ja oli aina ajoittain poissa mutta takuu varmasti palasi aina. Sitten rupes hehkuvalo vilkkuu ja sehän häiritsi jo niin paljon että piti viedä parempiin testereihin. Vika löytyi se oli pakokaasun painetunnisti joka vaihdettiin niin molemmat valot lopetti häiritsemisen

Lähetetty: 2.9.2011 16:05
Kirjoittaja Arto Vikiö
Pasi Häkli kirjoitti:Olisko ahtoletku auennut, tai sitten revennyt. Jos revennyt niin veikkaan ahtimelta lähtevää letkua, niitä halkeilee sillon tällön. Savutus johtuu siitä myös.

Ahtoletkuhan se oli sökö. Vantaan vw-centerissä ei varaosaa.. Heidän antama varaosanumero oli 3B0195828G. Onko kenelläkään tietoa osanumerosta? Vaikea vaihtaa?

Lähetetty: 2.9.2011 16:52
Kirjoittaja Sami Jalonen
Jos varaosanumerossas on 9 tilalla 4 niin se on ahtimelta lähtevä letku kuten Pasi arvaili. Turbon päästa sokka auki ja alhaalla liittyy kovaan putkeen klemmarilla. Alakautta onnistuu vaihto, vaatii vähän taiteilua että pääsee avaamaan ahtimen päästä muttei tarvii purkaa mitään.

Pikagoogle oikealla varaosanumerolla toi ihmeellisen näköisen alapään kiinnityksen, kummallisen näköinen klemmari..

Kuva