Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Sami Jalonen kirjoitti:Pikagoogle oikealla varaosanumerolla toi ihmeellisen näköisen alapään kiinnityksen, kummallisen näköinen klemmari..
130 heppasissa diisseleissä on kaikki ahtoputkien liitokset tommosia sokkakiinnityksiä. Siis samanlaisia kuin ahtimen päässä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Niinpäs olikin. Hirveän hintanen toi letku :? Jostain motonetistä silikoniletkua tilalle?

edit: mutta käykös ne jos niihin tarvii sen sokkaliitoksen?
Viimeksi muokannut Sami Jalonen, 2.9.2011 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

Ok. Jos saan putken hommattua, niin saako joltain foorumilaiselta apua?
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Ei siinä oo muuta kummallista kun et pitää päästä auton alle sen verran että saa pään väliin :) Jos pohjamuovi on niin se edestä auki, sit heti siinä on letkun alempi osa välittömästi puskurin takana. Siitä 20cm ylempänä on ahdin. Taskulampun ja pienen meisselin tarviit työkaluiks, että näet ja saat sokat auki.
Avatar
Arto Vikiö
Viestit: 243
Liittynyt: 29.8.2010 12:51
Paikkakunta: Siikajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arto Vikiö »

Ei se iso homma ollutkaan. Tein putkeen "purukumipaikan" et pääsin kotia.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
bouldero
Viestit: 1
Liittynyt: 10.4.2012 13:09

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja bouldero »

Moro,

Autoni on VW Golf IV variant, vm. 2004 ja kone 1.9 TDI 130hv, jossa 6-vaihteinen manuaaliloota. Sunnuntaina aamulla käynnistyksen jälkeen tuli ilmoitus "Emissions Workshop" ja moottorin keltainen merkkivalo jäi palamaan. Ajossa tuntui myös ettei koneessa ole käytössä kaikkia tehoja ja oli mennyt ilmeisesti "limb mode" päälle.

Sitten auto seisoi reilun tunnin ja lähdin taas ajamaan. Jälleen startissa "Emission Workshop", moottorin valo paloi, mutta nyt tehot olivat palanneet ja turbo tuntui toimivan normaalisti. 70 km ajo meni ilman ongelmia, tosin jätin kiihdytykset vähemmälle ja ajelin muutenkin rauhallisesti. Sitten maanantaina vein auton pajalle ja vikakoodit otettiin ylös. Kodiksi tuli P0299 ja kuvaukseksi "Turboahtimen A liian alhainen ahtopaine". Vikakoodia ei tyhjennetty ja jatkoin matkaa. Sitten auto seisoi taas muutaman tunnin ja liikkeelle lähtiessäni "Emissions Worshop" ilmoitusta ei enää tullut, moottorin merkkivalo ei palanut ja tietsikka näytti auton statukseksi "OK".

Nyt siis toiminut muutaman päivän täysin normaalisti. Osaakohan joku viisaampi kertoa mistä on kysymys ja onko syytä huolestua enempi? Ilmeisesti voin ajella ihan normaalisti jos moottorin merkkivalo pysyy sammuneena?

Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?

Kiitos vastauksista!
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja Basu »

bouldero kirjoitti:Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?

Kiitos vastauksista!
Kyllä, selvästi viallinen lämpötila-anturi. Kannattaa sitten ostaa alkuperäinen, eikä tarviketta, vaikka maksaakin vähän enemmän.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
turvenuija
Viestit: 4
Liittynyt: 22.6.2014 10:04

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja turvenuija »

Tänään ilmestyi Passatin tauluun tuo emission workshop-teksti ja "päästövalo" palaa.
Mutta varsinainen kiusa on se, että automaattilaatikko lakkasi toimimasta normaalisti. Eteenpäin on vain yksi vaihde käytössä, eli suurin, joten ei todellakaan kiva ajella jos joutuu pysähtelemään.
Manuaalipuoli ei toimi, vapaa ja pakki sentään löytyy. Muuten pystyi kyllä ajamaan kun jouduin tulemaan 150 km. päästä kotiin.
Ehdin juuri ennen korjaamon sulkeutumista soittaa, ja sain ajan huomiselle mutta olisi kiva kuulla onko jollakulla tietoa mistä voisi olla kyse, joku laatikon anturi tai vastaavaa?
Niin, ja auto on siis vm-2005 Passat TDI automaatti 3bg kopalla.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Lähtisin tarkistamaan kaikki takavalot ekaksi, ota vaikka irti pesästään ja putsailet vähän ja nostelet liitosliuskoja ylöspäin.
turvenuija
Viestit: 4
Liittynyt: 22.6.2014 10:04

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja turvenuija »

Kyllä ne vikakoodit laatikosta tuli, nyt kuitattu ja lootaöljyt vaihdettu. Oli aika mustat öljyt joten ei ole takeita että auttaa pitkäksi aikaa...
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Nuo moottorivalot syttyy myös passateissa jos takalamppu on palanut, ja jotenkin muistelin myös että tuo vaikuttaisi automaattilaatikonkin toimintaan..
Keisari
Viestit: 2
Liittynyt: 28.4.2013 20:31
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Tänään syttyi omassa 3BG passatissa moottori valo ja "emission workshop". Jarruvalot toimii ja auto käy normaalisti, mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 2004 2.5TDI tippi lootalla
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Viesti Kirjoittaja ibel »

Keisari kirjoitti:Tänään syttyi omassa 3BG passatissa moottori valo ja "emission workshop". Jarruvalot toimii ja auto käy normaalisti, mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 2004 2.5TDI tippi lootalla
EGR yks vaihtoehto, vikakoodeista sekin selviäis.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Vastaa Viestiin