Sivu 2/2

Lähetetty: 2.9.2011 17:12
Kirjoittaja Pasi Häkli
Sami Jalonen kirjoitti:Pikagoogle oikealla varaosanumerolla toi ihmeellisen näköisen alapään kiinnityksen, kummallisen näköinen klemmari..
130 heppasissa diisseleissä on kaikki ahtoputkien liitokset tommosia sokkakiinnityksiä. Siis samanlaisia kuin ahtimen päässä.

Lähetetty: 2.9.2011 17:27
Kirjoittaja Sami Jalonen
Niinpäs olikin. Hirveän hintanen toi letku :? Jostain motonetistä silikoniletkua tilalle?

edit: mutta käykös ne jos niihin tarvii sen sokkaliitoksen?

Lähetetty: 2.9.2011 17:31
Kirjoittaja Arto Vikiö
Ok. Jos saan putken hommattua, niin saako joltain foorumilaiselta apua?

Lähetetty: 2.9.2011 18:02
Kirjoittaja Sami Jalonen
Ei siinä oo muuta kummallista kun et pitää päästä auton alle sen verran että saa pään väliin :) Jos pohjamuovi on niin se edestä auki, sit heti siinä on letkun alempi osa välittömästi puskurin takana. Siitä 20cm ylempänä on ahdin. Taskulampun ja pienen meisselin tarviit työkaluiks, että näet ja saat sokat auki.

Lähetetty: 4.9.2011 22:44
Kirjoittaja Arto Vikiö
Ei se iso homma ollutkaan. Tein putkeen "purukumipaikan" et pääsin kotia.

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 10.4.2012 13:52
Kirjoittaja bouldero
Moro,

Autoni on VW Golf IV variant, vm. 2004 ja kone 1.9 TDI 130hv, jossa 6-vaihteinen manuaaliloota. Sunnuntaina aamulla käynnistyksen jälkeen tuli ilmoitus "Emissions Workshop" ja moottorin keltainen merkkivalo jäi palamaan. Ajossa tuntui myös ettei koneessa ole käytössä kaikkia tehoja ja oli mennyt ilmeisesti "limb mode" päälle.

Sitten auto seisoi reilun tunnin ja lähdin taas ajamaan. Jälleen startissa "Emission Workshop", moottorin valo paloi, mutta nyt tehot olivat palanneet ja turbo tuntui toimivan normaalisti. 70 km ajo meni ilman ongelmia, tosin jätin kiihdytykset vähemmälle ja ajelin muutenkin rauhallisesti. Sitten maanantaina vein auton pajalle ja vikakoodit otettiin ylös. Kodiksi tuli P0299 ja kuvaukseksi "Turboahtimen A liian alhainen ahtopaine". Vikakoodia ei tyhjennetty ja jatkoin matkaa. Sitten auto seisoi taas muutaman tunnin ja liikkeelle lähtiessäni "Emissions Worshop" ilmoitusta ei enää tullut, moottorin merkkivalo ei palanut ja tietsikka näytti auton statukseksi "OK".

Nyt siis toiminut muutaman päivän täysin normaalisti. Osaakohan joku viisaampi kertoa mistä on kysymys ja onko syytä huolestua enempi? Ilmeisesti voin ajella ihan normaalisti jos moottorin merkkivalo pysyy sammuneena?

Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?

Kiitos vastauksista!

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 10.4.2012 19:28
Kirjoittaja Basu
bouldero kirjoitti:Toinen kysymys koskee moottorin lämpömittarin heilumista. Välillä koneen varmasti ollessa lämmin näyttää kylmää ja sitten saattaa pompata 90 asteeseen (joka on todennäköisesti todellinen lämpö). Sitten saattaa taas tippua yhtäkkiä kylmälle. Vika ilmeisesti lämpötila-anturissa?

Kiitos vastauksista!
Kyllä, selvästi viallinen lämpötila-anturi. Kannattaa sitten ostaa alkuperäinen, eikä tarviketta, vaikka maksaakin vähän enemmän.

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 14.3.2016 21:13
Kirjoittaja turvenuija
Tänään ilmestyi Passatin tauluun tuo emission workshop-teksti ja "päästövalo" palaa.
Mutta varsinainen kiusa on se, että automaattilaatikko lakkasi toimimasta normaalisti. Eteenpäin on vain yksi vaihde käytössä, eli suurin, joten ei todellakaan kiva ajella jos joutuu pysähtelemään.
Manuaalipuoli ei toimi, vapaa ja pakki sentään löytyy. Muuten pystyi kyllä ajamaan kun jouduin tulemaan 150 km. päästä kotiin.
Ehdin juuri ennen korjaamon sulkeutumista soittaa, ja sain ajan huomiselle mutta olisi kiva kuulla onko jollakulla tietoa mistä voisi olla kyse, joku laatikon anturi tai vastaavaa?
Niin, ja auto on siis vm-2005 Passat TDI automaatti 3bg kopalla.

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 15.3.2016 16:52
Kirjoittaja Jultsu
Lähtisin tarkistamaan kaikki takavalot ekaksi, ota vaikka irti pesästään ja putsailet vähän ja nostelet liitosliuskoja ylöspäin.

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 15.3.2016 18:00
Kirjoittaja turvenuija
Kyllä ne vikakoodit laatikosta tuli, nyt kuitattu ja lootaöljyt vaihdettu. Oli aika mustat öljyt joten ei ole takeita että auttaa pitkäksi aikaa...

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 16.3.2016 6:35
Kirjoittaja Jultsu
Nuo moottorivalot syttyy myös passateissa jos takalamppu on palanut, ja jotenkin muistelin myös että tuo vaikuttaisi automaattilaatikonkin toimintaan..

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 19.3.2016 16:35
Kirjoittaja Keisari
Tänään syttyi omassa 3BG passatissa moottori valo ja "emission workshop". Jarruvalot toimii ja auto käy normaalisti, mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 2004 2.5TDI tippi lootalla

Re: Emission workshop & Engine workshop varoitukset

Lähetetty: 19.3.2016 20:19
Kirjoittaja ibel
Keisari kirjoitti:Tänään syttyi omassa 3BG passatissa moottori valo ja "emission workshop". Jarruvalot toimii ja auto käy normaalisti, mistä lähteä vikaa etsimään? Kyseessä siis 2004 2.5TDI tippi lootalla
EGR yks vaihtoehto, vikakoodeista sekin selviäis.