Passat 3B:n pohjapanssarin kohdilta kuluu helinää

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Passat 3B:n pohjapanssarin kohdilta kuluu helinää

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Eli kun kierrokset ovat alle 1500 niin jostain etuosasta kuuluu helinää. Veikkaisin itse jotain metallikannaketta. Ensi viikolla pääsee auton alle rauhassa niin ottaa panssarin irti jos vaikka selviäisi asia oikeesti. Helinä vaivaa oikeasti kun ajaa kaupungilla ikkuna auki. Vinkkejä vastaan otetaan.
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Itse itselleni vastaten, eli kun pitää katista kiinni helinä loppuu. Heliseviä kannakkeita ei näkynyt, joten hyvin todennäköisesti katti on hajoamassa.
passat mtm
Viestit: 39
Liittynyt: 25.9.2005 23:08
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja passat mtm »

Melkoiset kourat sulla kun pidät kuumasta katista kiinni ilmeenkään värähtämättä :shock:
Leikki leikkinä, oli pakko kommentoida :lol:
yksinkertainen mut oon pärjänny
suorja
Viestit: 8
Liittynyt: 25.3.2006 12:31
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja suorja »

Joo katti risa. Mulla kävi samoin pari vuotta sitten. Toinen asia on, tarviiko ostaa uutta. Palstoilla on ollut tarinaa, että menee päästömittauksista läpi myös ilman kattia. Jos saat mitattua arvot risalla katilla, ja ne on kohdallaan, niin kannattaa harkita ostaako uutta. Maksaa sen verran paljon.
Passat Variant 1,9 TDi 81kW Syncro -98 & Golf 1,8 66kW -94
...ei autoa ilman ilmastointia...
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Näinhän ne puhuvat, ettei normaalissa katsastuksen päästömittauksessa oo tolla katilla dieselissä juuri mitään virkaa... Katista vaan sisukset pihalle ja kovaa ajoa... :wink:
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Tämmönenhän oli mielessä, et antaa helistä niinkauan kun ei ole muuta vaikutusta ja sitten kun tulee muuta niin sisuskalut ulos. Ja sittenhän se nähdään meneekö leimalle, jos ei mene ostetaan uus.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Vezques: jollainhan on nähty niitäkin *parannettuja* malleja, joissa ei sisuskalut enää helise :lol:
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
DJisotela
Viestit: 430
Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja DJisotela »

No ei mulle sanonu ainakaan mitn. ko ei ollu koko "kissaa" auton alla. ja savut oli 0,3 ..saa olla kuitenkin 3,0..
Se "mirri" siellä auton alla ei vaikuta savuihin millään tavalla, no ehkä sillä tavalla ,että ahdistaa. sen tarkoitus diiselissähän olis kuumentuessaan polttaa niitä hiukkasia.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Irtihän se keramiikka oli, nyt se on hallin lattialla. Ja aivan niinkuin kulkiskin jouheammin.
Vastaa Viestiin