Alusta ja renkaat (Golf III Var.)

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
timperi
Viestit: 16
Liittynyt: 4.9.2006 11:48
Paikkakunta: Tampere

Alusta ja renkaat (Golf III Var.)

Viesti Kirjoittaja timperi »

Elikkä ois sellanen yleis kymysys asiaan paremmin perehtyneille:) eli aattelin tehä tähän III Golffiin pientä alustan ryhdin korjausta ja aattelin päästä eroon tuosta nykyisestä "offroad" lookista madaltamalla ja ehkä 16" pyörillä.....onko mitään vinkkiä madalluksen määrästä ja rangaskoosta, koska en halua autosta kuitenkaan mitään kivirekeä enkä sitä että renkaat raappii kaariin yms. Edellisessä autossa oli molemmat ongelmat 50mm madalluksella ja 2" isommilla pyörillä...mutta se olkoon...:) kiitos jos joku viittii ehdottaa jotain toimivaa kokoonpanoa. :idea:
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

-40mm madallus ja 7x16 et 38. Renkaaksi 205/45-16.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
james potkukelkka
Viestit: 71
Liittynyt: 12.10.2005 11:58
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja james potkukelkka »

Juurikin noin niin kuin yllä sanottiin. Eukon kauppakassissa just vastaava kombinaatio ja hyvin pelaa. Tosin vanteet/renkaat jää aika sisälle kaariin tuolla 38et:llä....
Vw 3C 2.0tdi dsg farkku -06, v40 t4-99.
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Mullakin olisi sama projekti haaveissa. Saattaa tosin näillä palkoilla jäädäkin haaveeksi.

Mutta noista vanteista: 16" olisi varmaan soppeli koko, mutta kun noi tuppaa olemaan vähintään 7" leveitä, enkä haluaisi kuitenkaan laittaa kovin leveitä renkaita, niin mikä on kapein rengas jonka tolle 7" leveelle vanteelle voi laittaa, niin että katsatusmiehellekin kelpaa.

Minkäs merkkistä -40 alustasarjaa tuohon kannattas laittaa? Minkä hintaisia? Säädettäväkin olisi tietysti kiva, mutta taitaa olla köyhälle kallis?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

195/45 tai 195/50 taitaa olla järkevimpiä kokoja 7x16" vanteelle. Saisko sellaista kokoa kuin 185/55? Se voisi olla aika soppeli.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Avatar
DJisotela
Viestit: 430
Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja DJisotela »

Mulla oli III kopassa eibachin jouset pudotti n45-50mm putosi tasaisesti etu ja takapää + 215/45-17 pyörat ja vanteet oli 7 vai 7,½ leveet ja et 38.

Takana joutui taittamaan loksun kaaren reunan, että mahtuivat pyörimään renkaat kyllä tuli melkein kaaren reunaan eli kyllä ne tais olla 7½ leveet vanteet.
Täytyy ettiä jostain kuva tänne. Ja jouset oli omasta mielestä tosi hyvät ei pintakovat mutta kuitenkin jämäkkä ettei kallistellut turhia, taisin jonkun 40 tuhatta ajaa niillä.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

70 tkm tullut ajeltua nykyisellä alustalla, henk. koht. innostus madallukseen lähti siitä että olin Tampereen suunnasta tulossa käväisin ohituskaistan puolella, no tiessä oli pikku aalto siinä kohtaa ja perä lähti pompottamaan jonkin verran. Konit löytyi Piritekin kautta (firma oli silloin vasta alussa) ja Eibachit Fastus:n kautta. Ajettavuus parani, mutta täytyy sanoa että oli meinaan kova silloin alussa, varsinkin samoilla rengaspaineilla useamman tuhat km. Alusta parani kovalla ajolla ja nyt kun 70 tkm on ajettu, niin tämähän on mukava kuin tehdamadallettu, mutta töyssyt tuntuu silti. Hyvää tuuria oli matkassa että auto asettui sopivasti balanssiin (perä ehkä vähän ylhäällä), korkeussäädettävillä alustoilla ei ole samaa ongelmaa. Alustaan satsaaminen kannattaa aina ja eurolla saa nykyään markan osia.

Vannekoosta sanoisin että 15"-vanteet ja 195/50/15"-renkaat ovat aika pienen näköset ja madallettuna pohja kulkee alhaalla. Jos pussi vaan kestää niin isompaa vannetta kehiin.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Vastaa Viestiin