Ahtopainemittari

Kaikki tekniikkaan liittyvä
mattioj
Viestit: 24
Liittynyt: 30.3.2006 6:28
Paikkakunta: Tampere

Ahtopainemittari

Viesti Kirjoittaja mattioj »

onko kukaan asentanu ite ahtopaine mittari passattii( 1.9 tdi). mihin pitäs ahtopaineen letku laitttaa ??
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Joo, oon asentanut. Mulla sen on välijäähylle lähtevässä putkessa mahollisimman lähellä imusarjaa. Siinä oli oikeestaan semmonen ns. valmis paikka. Kävin ostamassa kierteellisen nipan, jossa oli letkulle lähtö ja tein vaan porakoneella putken kylkeen reiän, johon ruuvasin ton nipan lievää väkivaltaa käyttäen. Tein sillä eka kierteet ja sittä laitoin väliin jotain tiivistemassaa, en nyt muista mitä....
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Avatar
mkaskine
Viestit: 170
Liittynyt: 6.9.2006 12:45
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

hitto ku en oo yhtään ehtiny perehtymään konehuoneeseen vielä..mut eikös toi nyt samaan paikkaan luulis tulevan kun kaikissa turboissa...

Volvossa ainakin oli suora paikka imusarjassa mihin sen voi laittaa, pitääpä koittaa perehtyä jos ei muilta tule varmaa tietoa sitä ennen
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
mattioj
Viestit: 24
Liittynyt: 30.3.2006 6:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mattioj »

juu samoja neuvoja sain paikasta mitä miihkali kerto. aattelin vaan että olisko mitään helpompaa vaihto ehtoo
Avatar
Tero L
Viestit: 91
Liittynyt: 30.8.2005 20:04
Paikkakunta: Tupos

Viesti Kirjoittaja Tero L »

Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Laita vaan siihen putkeen, niin mittari antaa oikeemmat luvut. Näin mulle neuvottiin.
Paras kai se olis, jos sen laittas suoraan imusarjaan,mutta sittä pitäs tehä jo ihan oikeesti
kierteitä. Ei oo paha homma.
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

TDIssä ei pitäisi olla mitään merkitystä onko mittari imusarjassa vai heti välijäähyn jälkeen kun ei ole kaasuläppää välissä. Bensakoneessa imusarja on ainoa oikea paikka (=kaasuläpän jälkeen). Pilkun viilauksena BMW ei taida bensakoneissaankaan enää läppää käyttää.

Edit: tarkennusta
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
- Mikko -
Viestit: 303
Liittynyt: 22.11.2006 23:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

Vähän vanhan topikin kaivamista, mutta miksi ihmeessä sitä ahtopainetta ei ole otettu N75:n ja imusarjan välistä? Käsitykseni mukaan pitäisi toimia kuin korkki.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
ryynänen
Viestit: 122
Liittynyt: 7.3.2009 21:36
Paikkakunta: Kempele/Oulu

Viesti Kirjoittaja ryynänen »

mitenkähän noiden paineiden pitäs käyttäytyä vakio afn 110 heppasessa. mulla mittarin mukaan kun lyö lämän tiskiin, pompsahtaa sinne 1,5hujakoilla josta tipahtaa saman tien sinne 0,6, josta sit hitaasti kipuaa siihen 0,8baariin. liekkö mittarissa, vai onko tuo ihan mormaalia?
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
Vastaa Viestiin