Tuohon kolhadukseen jarruttaessa:
Kannattaa tarkastaa jarrusatulan kiinnitys. Sekä satula kannakkeeseen, että kannakkeen kiinnityspultit.
Rohinaan Ocussa
- Markku Duus
- Posts: 369
- Joined: 4.9.2006 17:03
- Location: Kuopio
-
- Posts: 42
- Joined: 11.10.2006 10:17
- Location: Liminka
-
- Posts: 42
- Joined: 11.10.2006 10:17
- Location: Liminka
No nyt on isommat vanteet ja gummit alla ja jurina senkun jatkuu. Todistettu siis on että mikään ei ainakaan hankaa vanteeseen. Täytyy alkaa epäilemään että vika löytyy toiselta puolen (vänkäri) eikä kuskipuolelta josta jurina tulee. Ekaksi tulee mieleen laakeri joten se kai menee vaihtoon sitten seuraavaksi kun keulan tunkaa ilmaan.
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S
-
- Posts: 42
- Joined: 11.10.2006 10:17
- Location: Liminka
Sellanen huomion tein kun jälleen kerran uusia jarru laikkoja katselin että tässä mun kotterossa pitäis olla 280x22 levyt eikä nuo 288 kokoset. Eihän vaan olis tarvikemyyjillä sattunut erehdys joskus ja myyneet mulle isommat levyt. Liekkö ne edes olis menneet paikolleenkaan kuin mutta silti. Ei ne kyllä hankaa mihinkään ulkoreunoistaan ainakaan kun pöyörittää rengasta.
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S
-
- Posts: 42
- Joined: 11.10.2006 10:17
- Location: Liminka
Voiskos olla niin että moottorin tukukumit olis meneet veteliksi kun moottori heiluu aikas paljon poikittain-> moottorin + vaihdelaation suuntaisesit. Ja eteenkin kun sinne kuskin puolelle eturenkaaseen kohti nytkyttelee niin kuuluupi klon jne.. ääniä eli oliskos niin että sisempi verari jurruuttaa kun moottori on liikaa siellä päin..
Mitäs tuollasten kumien hinnat mahtaa olla tarvike kaupoissa ja onko paha rasti vaihtaa. ?
Mitäs tuollasten kumien hinnat mahtaa olla tarvike kaupoissa ja onko paha rasti vaihtaa. ?
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
Honda Accord Type S
Ikivanha juttu, mutta lainataan ketjua, lähinnä tohon yllä lainattuun liittyen.Se nivel makaa sitä muovista rinkulaa vasten. Jos ostat tarvikenivelen niin siinä tulee varmaan mukana kaks eripaksuista muovirinkulaa. Jos laitat väärän, niin nivel pääsee liikkumaan akselin pituussuunnassa ja pitää ääntä. Tämän takia kannattaa sinne laittaa myös se C-kirjaimen muotoinen lukitusrengas, eikä jättää sitä pois.
Jos etunapa on irti ja tartut toisella kädellä vetoakselista kiinni (vetonivelten välistä) ja toisella kädellä ulomman vetonivelen ulkopooreista ja vedät niitä erilleen ja sitten työnnät tosiaan vasten, niin saako siinä tuntua välystä? En ole purkanut vielä mitään vetonivelestä, vain ottanut navan irti.
Oikean puolen navan otin irtin, kun vasemmalle kaarrettessa kuuluu vouvou ääntä, mutta ei navan pyöränlaakerissa tunnu erityistä välystä, eikä pyöräyttäessä kuulosta mitenkään kummaa rohinaa, ehkä vähän jotain kuuluu, mutta kun ei ole vertaus kohtaa niin ei voi tietää kuuluuko asiaan vai ei.
Niin ja miten tässä alkuperäisessä jutussa kävi, selviskö äänilähde?