Rohinaan Ocussa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Markku Duus
Viestit: 369
Liittynyt: 4.9.2006 17:03
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Markku Duus »

Tuohon kolhadukseen jarruttaessa:

Kannattaa tarkastaa jarrusatulan kiinnitys. Sekä satula kannakkeeseen, että kannakkeen kiinnityspultit.
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
megamagnum
Viestit: 42
Liittynyt: 11.10.2006 10:17
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Jarrusatulan kannakkeet edessä on yhtäpuuta navan rungon kanssa ei siis vaihdettavat. Ainakaan ei oo koskaan silmiin pistänyt muita pultteja kun ne kaksi liukutappia joilla satula tulee kiinni. Vähän vähissä o joustavat paikat.
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
megamagnum
Viestit: 42
Liittynyt: 11.10.2006 10:17
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

No nyt on isommat vanteet ja gummit alla ja jurina senkun jatkuu. Todistettu siis on että mikään ei ainakaan hankaa vanteeseen. Täytyy alkaa epäilemään että vika löytyy toiselta puolen (vänkäri) eikä kuskipuolelta josta jurina tulee. Ekaksi tulee mieleen laakeri joten se kai menee vaihtoon sitten seuraavaksi kun keulan tunkaa ilmaan.
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
megamagnum
Viestit: 42
Liittynyt: 11.10.2006 10:17
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Sellanen huomion tein kun jälleen kerran uusia jarru laikkoja katselin että tässä mun kotterossa pitäis olla 280x22 levyt eikä nuo 288 kokoset. Eihän vaan olis tarvikemyyjillä sattunut erehdys joskus ja myyneet mulle isommat levyt. Liekkö ne edes olis menneet paikolleenkaan kuin mutta silti. Ei ne kyllä hankaa mihinkään ulkoreunoistaan ainakaan kun pöyörittää rengasta.
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
megamagnum
Viestit: 42
Liittynyt: 11.10.2006 10:17
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja megamagnum »

Voiskos olla niin että moottorin tukukumit olis meneet veteliksi kun moottori heiluu aikas paljon poikittain-> moottorin + vaihdelaation suuntaisesit. Ja eteenkin kun sinne kuskin puolelle eturenkaaseen kohti nytkyttelee niin kuuluupi klon jne.. ääniä eli oliskos niin että sisempi verari jurruuttaa kun moottori on liikaa siellä päin..

Mitäs tuollasten kumien hinnat mahtaa olla tarvike kaupoissa ja onko paha rasti vaihtaa. ?
Skoda Octavia Combi 1.8 20v
Honda Accord Type S
anne

Viesti Kirjoittaja anne »

Tässä samantyyppisiä oireita kun minun autossani jossa epäiltiin etulaakeria, mutta korjaaja paikallisti ongelman takajarruihin ( Passat -99 laakeri sökönä).. Toivottavasti mulla ei ala samanlainen kierre :cry:
Miten on käynyt, selvisikö vika?
vw_g1
Viestit: 6
Liittynyt: 11.9.2009 16:35
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja vw_g1 »

Se nivel makaa sitä muovista rinkulaa vasten. Jos ostat tarvikenivelen niin siinä tulee varmaan mukana kaks eripaksuista muovirinkulaa. Jos laitat väärän, niin nivel pääsee liikkumaan akselin pituussuunnassa ja pitää ääntä. Tämän takia kannattaa sinne laittaa myös se C-kirjaimen muotoinen lukitusrengas, eikä jättää sitä pois.
Ikivanha juttu, mutta lainataan ketjua, lähinnä tohon yllä lainattuun liittyen.
Jos etunapa on irti ja tartut toisella kädellä vetoakselista kiinni (vetonivelten välistä) ja toisella kädellä ulomman vetonivelen ulkopooreista ja vedät niitä erilleen ja sitten työnnät tosiaan vasten, niin saako siinä tuntua välystä? En ole purkanut vielä mitään vetonivelestä, vain ottanut navan irti.
Oikean puolen navan otin irtin, kun vasemmalle kaarrettessa kuuluu vouvou ääntä, mutta ei navan pyöränlaakerissa tunnu erityistä välystä, eikä pyöräyttäessä kuulosta mitenkään kummaa rohinaa, ehkä vähän jotain kuuluu, mutta kun ei ole vertaus kohtaa niin ei voi tietää kuuluuko asiaan vai ei.

Niin ja miten tässä alkuperäisessä jutussa kävi, selviskö äänilähde?
Vastaa Viestiin