Mittariston valaistus 3BG

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Mittariston valaistus 3BG

Viesti Kirjoittaja AjH »

Onko tosiaan niin että Passatissa ei mittariston valaistus toimi päiväasennossa ollenkaan?
Kun ei täällä cityssä jaksa aina kääntää illallakaan varsinaisia ajovaloja päälle kun katuvalot valaisevat. Hankaloittaa vaan kun mittariston valot ei silloin pala ollenkaan niin oikein erota nopeuksia yms. :)

Edit: otsikkoa kuvaavammaksi
Viimeksi muokannut AjH, 18.10.2006 14:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Näinhän se vaan on ja mielestäni ihan hyvä toiminne. Nolla asennossa ajovalot palavat alennetulla jännitteellä joten valot on syytä kääntää päälle pimeällä.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kale kirjoitti:Näinhän se vaan on ja mielestäni ihan hyvä toiminne. Nolla asennossa ajovalot palavat alennetulla jännitteellä joten valot on syytä kääntää päälle pimeällä.
Ok hyvä tietää tuo ettei enempää ihmettele. Kuten sanottua niin cityssä katovaloissa ajaessa ei ajovaloilla ole merkitystä, eivät lisää omaa näkökykyä. Ja toisaalta ei tekisi mieli kieritellä tota valokatkaisijaa jatkuvasti. Noh pakko kai opetella. Rellussa oli kaikki valot taulussakin päällä vaikkei "täysiä" valoja kääntänytkään vivusta, tosin ajovalot eivät olleet mielestäni alennetulla jännitteellä myöskään. Sieltä juontaa tottumus siihen ettei tule valoja kierrettyä päälle. Mielestäni vanhempien G4 on mittariston valot päällä 0-asennollakin :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Niin golffissa tosiaan mittarivalot on aina päällä. En tiedä miksi sama käytäntö ei ole käytössä molemmissa autoissa.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ihan hyvähän se on, ettei ne päivällä ole päällä ne mittarivalot... Ei pimahtele ne mittariston lamputkaan niin usein.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Pasi H. kirjoitti:Ihan hyvähän se on, ettei ne päivällä ole päällä ne mittarivalot... Ei pimahtele ne mittariston lamputkaan niin usein.
Tää on kyllä totta, mutta saisi ne sitten vaikka erikseen napilla päälle tai jotain, noh saman se jo ajaa sitten sillä kiertokytkimelläkin. :roll:
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Mikäs ongelma sitä valokytkintä on kiertää.. Itellä ei oo tossa passatissa ajovaloautomatiikkaa(tuontiauto kun on), niin sitä tulee kuitenkin päivittäin käänneltyä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Oma mielipide asiaan, että per***stä ku ei pala. Pakkohan ne on päivälläkin olla päällä, että näkee mittarit ja ku ne haluaa päällee, niin ajovalothan siinä kärsii, ku ne vilkkuu kokoajan. Golffi mulla oli kaks vuotta ja 60tkm eikä ykskään valo palanu mittaristosta. Ajattelin tuohon omaan pasuunaan virittää jonkin patentin, että syttyvät.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Makuasioita...
Nykyään saa esim uuteen A3 audiin koodattua sen, että onko ne mittarivalot päällä automaattisesti vai ei.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vastaa Viestiin