PAssat 3B Variant alustan korkeus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Touche
Viestit: 3
Liittynyt: 7.12.2006 8:23
Paikkakunta: Järvenpää

PAssat 3B Variant alustan korkeus

Viesti Kirjoittaja Touche »

Elikkä minkä verran kuuluisi olla etäisyys pyörän navasta lokarin kaareen (Edessä/takana) 3B Passat Variantin 1.8T Trendlinessä (vm 2000) jos alla on vakioalusta.

Omassani on ilmeisesti vakioalusta, mutta auto näyttää ainakin omaan silmään aika matalalta joten mietin olisiko siinä tehtaan sport-alusta. Edellinen omistaja kertoi kiinnittäneensä samaan huomiota jo Saksassa autoa hakiessaan v 2003, mutta myyjäliike (vw/audi-merkkiliike) sanoi alustan olevan vakio trendlinen alusta. Autolla ajettu 116tkm ja jouset ovat alkuperäiset. Rekisteriotteessa ei ole merkintää alustasarjasta eikä alusta tunnu ajossa mitenkään kovalta, saksalaisen jämäkältä korkeintaan.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Sen verran mitä joskus vakioalustaisella 3B:llä ajoin ja myöhemmin olin toisen vastaavan kyydissä, niin ei se kovin jämäkkä ole ja samaa sanovat monet muutkin. Ehkä enemmän turhankin mukava.

Pistä vaikka omat mitat keskeltä kaareen näkyville, niin kyllä joku kohta sanoo jotain, jos on 2 cm eroa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Touche
Viestit: 3
Liittynyt: 7.12.2006 8:23
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Touche »

Täytyy illalla mittailla. Ainakin omaan hanuriin 3B tuntui jämäkämmältä kuin 3BG, mutta mutu-mittarihan ei tunnetusti ole mikään paras mahdollinen...

Oli muutenkin ton oman ajettavuus iloinen yllätys ja ainakaan vielä ei ole tullut samanlasita oloa kuin edellisessä kulkineessa (B-Vectra) että alustasarja on pakollinen hankinta.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Kyllä 3BG alusta ainakin on varsin jämäkkä vakioalusta, ainakin Ranskikseen verrattuna :)
Joustot vaan on aika pitkiä ja kyllähän tossa kuitenkin semmosta laivamaisuutta on että alustaa pitää harkita vakavasti (eli minkähän sitä tilaisi)
Samaa korkeusasiaa muuten ihmettelin oman kohdalla, trendline myöskin. Tosin verrokkina on samassa pihassa oleva 4motion TDI, jossa ilmeisesti on korkeampi maavara.
Matalan oloinen toi oma on jokatapauksessa vakioalustaiseksi, ei sinällään siis madallustarvetta ole. Tukevampi alusta saa kyllä olla niin tietää mitä se auto tekee tienpinnan suhteen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Touche
Viestit: 3
Liittynyt: 7.12.2006 8:23
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Touche »

Toi mun havaitsema alustojen jämäkkyysero saattaa selittyä myös sillä että koeajamani 3BG oli rullattu 220tkm (ja 74Kw TDI jos sillä on alustaan jotain merkitystä) ja varustetasolta Firstline ja tämä oma 3B on reilun 100tkm vähemmän ajettu 1.8T. Tiiä näistä...
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Kyllähän se vakioalusta löystyy kilometrien myötä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vastaa Viestiin