Antennin vaihto golf 3 variant

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Golff
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2006 13:50

Antennin vaihto golf 3 variant

Viesti Kirjoittaja Golff »

Eli onko joku vaihtanut antennin (edessä oikeassa kyljessä) ? Millain vaihto tapahtuu eli mitä pitää ottaa irti ja huomioida? Miten vanha lähtee irti?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Edessä kuskin puolella olevan teleskooppipiiskan olen vaihtanut. Jouduin tunkkaamaan autoa pikkasen ja sisälokarista pultit auki. Sisälokaria kun raottaa sen verran että näpit mahtuu väliin. Pikkuräikällä ja hylsyllä antennin kiinnike löysälle ja huomasin että johdon saa irti antennin juuresta. No teippasin vanhaan johtoon uuden antennin johdon pään kiinni ja vedin varovasti sen ulkoa hyttiin samaa reittiä kuin alkuperäinen kaapeli meni. Uudessa antennissa johto oli muistaakseni kiinteä, joten vanhaa johtoa ei voinut jättää. Radion kuuluvuus parani aika paljon.

Ainut ongelma on että uuden antennin mutteri ei yletä kierteille saakka muovisuojan ja lokasuojapellin ollessa välissä.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

jmr kirjoitti:Ainut ongelma on että uuden antennin mutteri ei yletä kierteille saakka muovisuojan ja lokasuojapellin ollessa välissä.
Huomasin tämän itsekin kun erääseen golf kolmoseen vaihdoin antennia pari päivää sitten. Aika lailla sai käyttää voimaa että sai sen menemään kierteelle, mutta kyllä se sinne meni. Aika perseestä tollanen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Minkäs moisesta antennista te oikein juttelette? Ette vissiin alkuperäisestä ainakaan?

Mistään mitään tiedä, mutta mitä mä oon alkuperäis osaa vaihtanut, niin ei se tule kuin kumisovitteelle/-holkilla kiinni lokasuojaan ja sisäpuolelle tulee tukirauta (jos jaksaa laittaa). Ja johto on ollut irrotettava sekä vanhassa, että uudessa. Ainut ero on ollu väri (uusi on musta) ja kunto :)
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Golff
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2006 13:50

Viesti Kirjoittaja Golff »

Jep semmoinen rauta tuli ainakin minun paketissa mukana..
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Clayman: Alkuperäisestä. Mulla on musta ainoastaan se pää, itse antenni on edelleen krominen. Se lokasuojaan tuleva julkisivu-kumitulppa kuulemma vaatii vähän voimaa että sen mutterin saa kiinni, mulla on 1 cm liian vähän kierrettä ja voimankäytöllä saa kierteet juuri huulilleen, mutta ei ihan saa kierrettyä kiinni. Päätin jättää sen laittamisen toiseen kertaan etten hajota. Tukiraudalla se nyt on paikallaan siellä lokarin sisällä.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Golff
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2006 13:50

Viesti Kirjoittaja Golff »

Onko suunnilleen monen minuutin homma? Ajattelin, että otan renkaan pois tieltä..
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Alkuperäisestäpä hyvinkin tässä puhutaa. Siis siitä mikä on kuskinpuolen etulokasuojassa.
Kyllä siinä hetki menee sen kanssa tapellessa, että saa sen mutterin kierteilleen. Eipä siinä muuta "vaikeaa" ole.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Mikä p*rkeleen mutteri :?: Emmä muista jotta sielä mitään mutteria olis, eikö se vain painettu paikalleen :? Vai muistanko muka väärin vaikka kahteen kertaan oon moisen vaihtanut? Vai olisko mulla ollut hiukan erilainen?

Sen kyllä muistan, ettei siinä minkään kanssa tapella tarvinnut, otin kyllä suosista koko sisälokarin pois tieltä.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Työkalujen ja tunkin ettimisen kanssa aloittelijalta tunti...joku kokennut varmaan vaihtaa sen puoleen tuntiin.

Clayman: siihen muovisen suojan päälle tuli tuossa meidän mallisessa vielä krominen mutteri, jolla antenni kiristetään lokasuojaan kiinni. Mutteri jää näkyviin mustan muovisuojuksen päälle.

Kuva olis kyllä nyt näppärä...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Jaa, no en mä sitte ihan höperöksi oo tullut :lol:

Mulla oli erimoinen, ei siinä semmosta mutteria ollut. Se vaan työnnettiin sen kumiholkin sisälle ja se napsahti kiinni. Ja se tosiaan oli (kovaa) kumia, eikä muovia.

Joo, kuva kertos enemmän kuin tuhat sanaa :)
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Noniin,

KUVA

Oliko saman näköinen?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

No eipä ollu ei :)

Ei mulla siinä tuollasta mutteria ollut ja toi "holkin" reunakin on vähän eri näköinen, ja tosiaan mulla oli musta koko härpätin. Näköjään näitäkin on sitten erilaisia.
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
Golff
Viestit: 16
Liittynyt: 3.12.2006 13:50

Viesti Kirjoittaja Golff »

Myös mun uus antenni on musta. Ostin sen motonetistä..
jukiapina
Viestit: 32
Liittynyt: 1.9.2006 15:57

Viesti Kirjoittaja jukiapina »

Paljonka tuollainen alkuperäinen antenni maksaa?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Marmoritiskillä/merkkiliikkeessä n. 17 euroa (+/- 1 euro). Motonetistä saat sen toisennäköisen.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Vastaa Viestiin