VR6 Bensankulutus

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

VR6 Bensankulutus

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Millaisia kulutuslukemia sekalaisessa ajossa olisi odotettavissa kutoskoneella varustetulle 'umpikeula'-Passat Variantille. Sellaiset kun ei maksaisi Saksassa juuri mitään ... Entä vastaava nelonen 2,0 136 hv ?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

VR6: 8-12 litraa pauttiarallaa (eli sen mitä tankkiin kaataa). Se 2.0 16v on kuulemma hyvä kone, mutta hanki nyt se TDI vaan.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Tässä vähän haarukoidaan vaihtoehtoja, kun ei oikein itsekään tiedä mitä haluais ...
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Käy koeajamassa joku peli vastaavilla koneilla... Jos tykkäät ajaa suurilla kierroksilla (missä teho on :), niin ota 2.0 16v, jos taas matalilla kierroksilla ja tykkäät maksaa dieselveroa niin ota TDI. 1000 kilometrin jälkeen kun ajat tankkaamaan ja tankki täyteen maksaakin vain 35 euroa =)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Tässä on nyt vähän 'jakomielisesti' ajatuksen kohteena kaksi erilaista autoa, edullisena vaihtoehtona 'umpikeula'-Passat bensakoneella tai sitten vähän enemmän satsaamalla uudempi III-Golfi dieselinä ja pakettiautona. Katsotaan nyt mihin ajatus/kiinnostus päätyy...
turpo kiisseli

Viesti Kirjoittaja turpo kiisseli »

Moikka,

voi olla että muistan väärin, mutta musta viinikalla oli omakohtaista kokemusta VR6:sta ???

Joka tapauksessa niissä tais olla ongelmia konepuolella ?
Oikskohan ollu toi perinteinen nokkaremmi ongelma ??
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

VeeÄrrästä olen lukenut paljon 'pahaa' FFP:n puolelta, totta, nokkaketjuun liittyviä juttuja tuntuvat olevan.
Avatar
jopo
Viestit: 328
Liittynyt: 23.11.2003 21:51
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jopo »

Monet jutut noista "ongelmista" on huhupuheita ja monillakaan juttujen kirjoittajista ei ole minkäänlaista kokemusta kyseisistä ajoneuvoista :!: Mikään ajoneuvo ei kestä "ikuisuutta" jos sitä ei huolleta :idea:
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

jopo:n kanssa samoilla linjoilla. Onhan se vr6:n nokkaketkun ja kiristimien huolto hinnakas, mutta se tarvitsee tehdä paljon harvemmin kuin normaali bensakoneen tai TDI:n jakohihnan vaihto. Itse ketju ei niissä kulu vaan ne kiristimet ja monet ovat ajelleet vielä pitkään äänien alkamisen jälkeenkin ja ennen huollattamista:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=11732
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
pate
Viestit: 2
Liittynyt: 15.2.2004 1:34
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja pate »

Omakohtaista kokemusta VR6 Golfista: ostin auton uutena 8/-94 ja ajoin sillä lähes 200 000 km ilman mitään murheita. Moniurahihnan vaihto pariin kertaan (muistaakseni 90 tkm välein), normaalit huollot ja toisen takajarrusatulan vaihto -siinäpä ne remppaamiset!

Kun jouduin myymään auton Belgiaan muuton takia (7/-03) oli siinä vielä alkuperäinen pakoputkikin ihan kunnossa. Nokkaketju ei pitänyt siinä vaiheessa vielä mitään ääniä. Ehdin autolla ajamaan pari-kolme "hieman rivakampaakin" reissua keski-Euroopassa (huiput 6200 rpm /5. nopmittarissa silloin 235+).

Kulutuksesta: pienin lukema matka-ajossa talvella 6,9 l/100 km (Imatra - Joensuu), suurin 20,8 l/100 km (Alastarossa radalla puoli päivää) -ajotietsikan 2. näytöt olivat 9,5 - 10,5 välillä sekalaisessa ajossa.

Hankin Golfiin ensin G&M:n alustasarjan, sittemmin Bilsteinin joka olikin tosi hyvä -muuten reki oli vakio (pl. kuskille Schrothin 4-pisteautomaattivyöt).
maikki
Viestit: 88
Liittynyt: 19.11.2003 12:52
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja maikki »

2.0-16V tomaatilla talvella sekalaisessa ajossa vie n. 10-11l/100km. Maantiellä kesällä on ajotietokoneen mukaan menty 7.3l/100 km ja keskinopeus 89 km/h ja 8.7l/100 keskinopeus 127 km/h. Kesärenkaat on kuitenkin 205/45-16 että ei paha kun on lisäksi ilmastointi.
Hondas are like tampons....every pussy has one
sirkia

Viesti Kirjoittaja sirkia »

Moro,

Itselläni ollut Passat V6 2.8 30v 4-Motion Tiptronic hörppäsi semmoset 10-12l/100km.
Viime kesänä reissussa pääsi tosin johonkin 9l/100km.
Pahimmilaan, kun ollut kaupunkiajossa on tosin mennyt yli 15l/100km.
Mutta keskimäärin oli semmosen 10-12l/100km tankillisella.

t. Stefu
Vastaa Viestiin