-98 Polo tyhjäkäynti

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Epa
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 23:17

-98 Polo tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Epa »

Kyseisen auton tyhjäkäynti on liian korkea. Onko mitään kotikonstia sitä säätää vai onko syytä viedä se huoltoon?? Ja tietääkö kukaan Turun seudulla vw-huoltoja.
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Vastauksia varmaan saa helpommin, jos kertoo millä koneella auto on.
Avatar
- Mikko -
Viestit: 303
Liittynyt: 22.11.2006 23:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

Siitä voisi lukaista vikakoodit. On sen ikäinen laitos, että osaa jo vähän kertoa viastaan...
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Epa
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 23:17

Viesti Kirjoittaja Epa »

auto on 1.4 bensakoneella, kierrokset pyörii siinä 1100-1200rpm, soittelin jo pariin liikkeeseen ja molemmissa epäiltiin kaasuläppää. Ja ko. läpän vaihto ei kuulemma ole iso juttu, mutta se läppä maksaa 350-450 € :evil: joten jos jollain tulee joku muu mahdollinen vika mieleen niin olisin kiitollinen vinkeistä.
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Joskos alottaisi kuitenkin siitä kaasuläpän puhdistuksesta, eikä vaihdosta. Joku 100tkm ajettu autokin on ehtinyt jo kerätä läppään tautisen määrän p*skaa. Putsauksen jälkeen perussäätö, niin pelittää paljon paremmin. Ei tunnu edes niin nuhaselta kun ennen ja kulutus tippuu. Tietty jos heti näkee että läppäyksikkö on viallinen, niin vaihtaa sitten. Noihin mutu perusteella puhelimessa annettuihin vianmäärityksiin kannattaa kyllä suhtautua aina tietyllä varauksella.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
- Mikko -
Viestit: 303
Liittynyt: 22.11.2006 23:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

Ainakin 1.4 APQ-koneissa on kaasuläppiä jouduttu vaihtamaan. Ei pysy kaasuläpän perussopeutukset enää muistissa. Tämän saa vikakoodeista ainakin selville.

Turha sitä vikaa on tässä muutenkaan arvailla, ei se siitä sillä helpota. Vikakoodit lukuun vaan! Tuolta löytyy vapaaehtoisia vikakoodin lukijoita ->
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65197
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Epa
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 23:17

Viesti Kirjoittaja Epa »

Jaahans sitten vihdoin ja viimein Turun VW-Auto sai vian määritettyä. En nyt enään muista oliko se kaasuläpän ohjausyksikkö vai moottorin ohjausyksikkö, mutta kuitenkin korjauksen hinnaksi arvioitiin 700-800€ Arvatkaa vaan vituttaako!! Ensin yhden päivän korjaamolla ja tulos: Ei se nyt vielä kuntoon tullut, mutta on parempi kuin tuodessa, vaikka itseasiassa auto oli aivan samanlainen kuin korjaamolle tuodessa. Noh tänään sitten vei sen sinne aamulla ja sain soiton n. klo 12:30 ja uutinen oli se että ohjausboxi sökö :evil: . Ei muutakuin osa tilaukseen ja toivottavasti auto tulee kuntoon. Ja sen jälkeen se menee vaihtoon :!:
Vastaa Viestiin