Tyhjäkäyntihäiriö

Kaikki tekniikkaan liittyvä
EIP
Viestit: 9
Liittynyt: 1.2.2007 15:17

Tyhjäkäyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja EIP »

Golf III -98 66 kW. Tyhjäkäynnissä seuraava ongelma. Yleensä aina se on 1100-1200 rpm, niin kylmänä kuin lämpimänäkin. Joskus lämpimänä tippuu 1000 rpm ja välillä jopa 800 rpm. Olen kuullut huhuja että jonkin anturin hajoaminen olisi tyyppivika tällaisille oireille. Mikähän anturi? Vikamuistin lukeminen kun on niin kallista, että jos anturi ei hirveitä maksa niin vaihtaisi sen kokeilumielessä josko sillä ongelma poistuisi. Jos ei se auta käy sitten luettamassa viat.
EIP
Viestit: 9
Liittynyt: 1.2.2007 15:17

Viesti Kirjoittaja EIP »

Eikö apuja? :cry:
Epa
Viestit: 8
Liittynyt: 22.9.2006 23:17

Viesti Kirjoittaja Epa »

Missäköhänpäin se vikamuistin luku on kallista, koska ainakin Turun VW-autossa se maksaa 15 euroo, joka mielestäni ei ole kovin kallista. Vikakuvauksesi vaikuttaa samalta kuin mulla. Epäilivät kaasuläppää ja sen voi saa korjattua putsaamalla sen ja ajamalla perussäädöt, mutta jos ei niin poloon se läppä maksaa sellaiset 350-450 €. Suosittelisin kuitenkin niiden vikakoodien lukua ensin.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Meillä vikamuistin luku maksaa 25 euroa. (Porin Automarkku Oy)
Joskus kaasuläppä voi olla viallinen niinkin, ettei se suostu sitä perussäätöä tekemään, edes puhdistuksen jälkeen.
Kato nyt kuitenkin kaikki perusjutut, että "ruiskun" ja imusarjan välinen kumilaippa on ehjä, sekä jarrutehostimen alipaineletkut on ehjiä ja eipä se virranjakajaan kurkkauskaan pahitteeksi ole aina silloin tällöin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vastaa Viestiin