Golf IV:n madallus -> renkaiden kova kuluminen?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Golf IV:n madallus -> renkaiden kova kuluminen?

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Sellaista olisin tiedustellut, että...Ostin taannoin IV Golfin ja mukana tuli Eibachin madallusjouset, joita olen harkinnut kesäksi heittää alle (kun nyt tuli mukana 17" rengaspaketti, niin olisihan se nyt tyyliikkäämpikin 8) )..Edellinen omistaja oli vaihtanut alle uudet vakiojouset, kun emäntä kuulemma "ajeli jatkuvasti parkkihallin betonikivetyksiin", niin ei halunnut autoa hajottaa..

Kuulin tuossa yhdeltä entiseltä Golf-omistajalta, että IV Golfissa on joku perustavanlaatuinen suunnitteluvirhe :?: , että takarenkaat kuluvat mahdottoman paljon, jos autoa madaltaa..Jotain tukivarsiin tms. se sanoi ongelman liittyvän..Mietinkin nyt, että viitsinkö madaltaa Golfia ollenkaan, jos käy niin, että vaikka käy 4-pyöräsuuntauksessa, niin kalliit 17" renkaat kuluvat yhden kesän työmatka-ajoissa sileäksi...?? :?

Tiedän kyllä, että täälläkin vähintään joka toisella on jonkinlainen madallus autossaan, enkä hirveästi ole kyseisestä ongelmat kuullut, mutta ajattelinpa kuitenkin kysäistä, kun kohta alkaisi olla otollinen aika heittää kesärengastusta alle..
makevee
Viestit: 397
Liittynyt: 19.7.2006 19:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja makevee »

No eiköhän se renkaiden liian nopea kuluminen johdu vääristä kulmista. Kannattaa käyttää autoa nelipyöräsuuntauksessa kun olet asentanut madallus sarjan.
Viisaammat neuvokoot lisää.
Vw T5
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Ei mulla ainakaan hirveän äkkiä kulu. Pikkusen renkaaitten sisäreunat kuluu. Ja mulla on reipas madallus.
Golf iv variant 1.6 -03
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ainakin vanhemmissa golffeissa takaa kulmat vain mitataan, säätää niitä voi ainoastaan lekalla :D
Eikös nelipyöräsuuntauksessa katsota edestä camber ja castor (tai caster riippuen murteesta/puhekielestä =) tarkemmmin?

Aina on laitettu lähelle tehtaan arvoja ja hyvä on tullut.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Clayman
Viestit: 191
Liittynyt: 3.2.2006 8:32
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Clayman »

Tietopaketti:
Haldex-quattro/4motion taka-camperin säätöä

Toi oli näemmä nelivetoihin ja vois ymmärtää, että olis vain nelikkojen ongelma. En tiiä, lukekaa ite...
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Niin joo..Eli kyseessähän on juuri 4-Motion.. Hyvä kun muistaa mainita oleellisesti luultuun vikaan liittyvät asiat.. :oops:
Avatar
- Mikko -
Viestit: 303
Liittynyt: 22.11.2006 23:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

VWVortex:n puolella asiaa on käsitelty joskus aikaisemmin. Nyttemmin en enää löydä ko. topikkia mistään.
Ko. topikissa asia oli demonstroitu 3D-kuvin ja animaatioin. Eli jotain kummaa siinä alustassa on madallettuna ilman erillisiä toimenpiteitä. Se, kuluttaako tuo rengasta vai vaikuttaako pelkästään ajo-ominaisuuksiin, en tiedä.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Avatar
Jouni
Viestit: 155
Liittynyt: 6.4.2004 9:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Avatar
Puuhis
Viestit: 280
Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Epäilisin että noin maltillisella madalluksella tuskin kauheita probleemia tulee. Jos kuitenkin epäilyttää ongelmat camperien kanssa niin ffp:llähän oli projekteissa esimerkki miten nelari TT:ssä korjattiin asiaa. Ja Haapalalla tais omassa kolffissaan olla vielä jalostetumpi korjaus takapään kulmiin.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Avatar
DJisotela
Viestit: 430
Liittynyt: 27.2.2004 17:40
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja DJisotela »

Mie pudotin viime keväänä n.~ 70mm. Ja pyörän kulmille ei tehty mitään. Takana renkaat kului TOSI vähän sisälaidasta, kun ne pyörät kuitenkin on / \ tuollain siellä alla. Olisin ittelle tilannu ne FORGEN valmistamat säädettävät tukivarret, mut niitä ei valmisteta enään. Koitin
harrin kautta niitä saada englannista. Joten meinasin tehdä tuon "Jaakkola" mallin tukivarsi muotoilun.. Ja sitten kävis säätämässä nuo kulmat.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
Avatar
- Mikko -
Viestit: 303
Liittynyt: 22.11.2006 23:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

Eipä ollut tuo, mutta tuo kertoo otsikon mukaisesti enemmän takapään toiminnasta. Se, mitä itse tarkoitin käsitteli etupään geometriaa jossa tämä "suunnitteluvirhe" on.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Vastaa Viestiin