Golf IV:n madallus -> renkaiden kova kuluminen?
Golf IV:n madallus -> renkaiden kova kuluminen?
Sellaista olisin tiedustellut, että...Ostin taannoin IV Golfin ja mukana tuli Eibachin madallusjouset, joita olen harkinnut kesäksi heittää alle (kun nyt tuli mukana 17" rengaspaketti, niin olisihan se nyt tyyliikkäämpikin )..Edellinen omistaja oli vaihtanut alle uudet vakiojouset, kun emäntä kuulemma "ajeli jatkuvasti parkkihallin betonikivetyksiin", niin ei halunnut autoa hajottaa..
Kuulin tuossa yhdeltä entiseltä Golf-omistajalta, että IV Golfissa on joku perustavanlaatuinen suunnitteluvirhe , että takarenkaat kuluvat mahdottoman paljon, jos autoa madaltaa..Jotain tukivarsiin tms. se sanoi ongelman liittyvän..Mietinkin nyt, että viitsinkö madaltaa Golfia ollenkaan, jos käy niin, että vaikka käy 4-pyöräsuuntauksessa, niin kalliit 17" renkaat kuluvat yhden kesän työmatka-ajoissa sileäksi...??
Tiedän kyllä, että täälläkin vähintään joka toisella on jonkinlainen madallus autossaan, enkä hirveästi ole kyseisestä ongelmat kuullut, mutta ajattelinpa kuitenkin kysäistä, kun kohta alkaisi olla otollinen aika heittää kesärengastusta alle..
Kuulin tuossa yhdeltä entiseltä Golf-omistajalta, että IV Golfissa on joku perustavanlaatuinen suunnitteluvirhe , että takarenkaat kuluvat mahdottoman paljon, jos autoa madaltaa..Jotain tukivarsiin tms. se sanoi ongelman liittyvän..Mietinkin nyt, että viitsinkö madaltaa Golfia ollenkaan, jos käy niin, että vaikka käy 4-pyöräsuuntauksessa, niin kalliit 17" renkaat kuluvat yhden kesän työmatka-ajoissa sileäksi...??
Tiedän kyllä, että täälläkin vähintään joka toisella on jonkinlainen madallus autossaan, enkä hirveästi ole kyseisestä ongelmat kuullut, mutta ajattelinpa kuitenkin kysäistä, kun kohta alkaisi olla otollinen aika heittää kesärengastusta alle..
Tietopaketti:
Haldex-quattro/4motion taka-camperin säätöä
Toi oli näemmä nelivetoihin ja vois ymmärtää, että olis vain nelikkojen ongelma. En tiiä, lukekaa ite...
Haldex-quattro/4motion taka-camperin säätöä
Toi oli näemmä nelivetoihin ja vois ymmärtää, että olis vain nelikkojen ongelma. En tiiä, lukekaa ite...
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
VWVortex:n puolella asiaa on käsitelty joskus aikaisemmin. Nyttemmin en enää löydä ko. topikkia mistään.
Ko. topikissa asia oli demonstroitu 3D-kuvin ja animaatioin. Eli jotain kummaa siinä alustassa on madallettuna ilman erillisiä toimenpiteitä. Se, kuluttaako tuo rengasta vai vaikuttaako pelkästään ajo-ominaisuuksiin, en tiedä.
Ko. topikissa asia oli demonstroitu 3D-kuvin ja animaatioin. Eli jotain kummaa siinä alustassa on madallettuna ilman erillisiä toimenpiteitä. Se, kuluttaako tuo rengasta vai vaikuttaako pelkästään ajo-ominaisuuksiin, en tiedä.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Epäilisin että noin maltillisella madalluksella tuskin kauheita probleemia tulee. Jos kuitenkin epäilyttää ongelmat camperien kanssa niin ffp:llähän oli projekteissa esimerkki miten nelari TT:ssä korjattiin asiaa. Ja Haapalalla tais omassa kolffissaan olla vielä jalostetumpi korjaus takapään kulmiin.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Mie pudotin viime keväänä n.~ 70mm. Ja pyörän kulmille ei tehty mitään. Takana renkaat kului TOSI vähän sisälaidasta, kun ne pyörät kuitenkin on / \ tuollain siellä alla. Olisin ittelle tilannu ne FORGEN valmistamat säädettävät tukivarret, mut niitä ei valmisteta enään. Koitin
harrin kautta niitä saada englannista. Joten meinasin tehdä tuon "Jaakkola" mallin tukivarsi muotoilun.. Ja sitten kävis säätämässä nuo kulmat.
harrin kautta niitä saada englannista. Joten meinasin tehdä tuon "Jaakkola" mallin tukivarsi muotoilun.. Ja sitten kävis säätämässä nuo kulmat.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"