3B TDI Passatin madallus kiinteällä sarjalla

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

3B TDI Passatin madallus kiinteällä sarjalla

Viesti Kirjoittaja Levis »

Laitoin alle kesävalssit ja autosta tuli monsteri. KAipaisin madallusta mukavuuden kärsimättä ja suht edullisesti (ei siis säädettävää alustaa). Ja jos mahdollista vielä, niin sellainen jolla vuoden pari ajaa vakiotolpilla...[ovat ihan hyvässä kunnossa, toisin kuin talous ;) ]

Kuvia MAM MT2 8x17" (et 35 ja takana +5mm spacerit, 225/45 renkaat) kesävalsseilla:

http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... %20net.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... %20net.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... %20net.jpg

Etukaaren ja pyörännavan etäisyys on tällä hetkellä n. 395 - 400 mm ja rako renkaan ja kaaren välissä noin 80 mm.
Takakaaren ja pyörännavan etäisyys on n. 380 - 385 mm ja rako renkaan ja kaaren välissä noin 60 mm.

Olisiko jollain kiinnostusta mitata omista autoista mittoja (napa-kaari) alustojen kanssa (ei säädettävistä), jotta saisi jotain suuntaa mitä eri sarjat madaltaa todellisuudessa. Etenkin kiinnostaisi Eibachin Pro Kit:in tuoma madallus.

Tällästä kaipaisin, vaatiiko säädettävää?:
http://koti.phnet.fi/levis/passat%20tdi ... 0testi.jpg

AFN, manuaali, ilmastointi, -97
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Toi viimeinen kuva näyttää siltä miltä meitin auto näytti ennen alustasarjan asennusta. En vaan tiedä mitkä jouset siellä alla oikeen oli, mutta senverran asiaa on pähkitty ja päätelty että ei ainakaan vakiot. Jos tässä joku päivä ehtisi tallille senverran että saisi rapsuteltua jousen puhtaaksi niin näkis jotta onko siellä jotain madallusta ollut.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Eibach Pro-Systemin laitoin kuukausi takaperin alle ja nyt mitta on mulla muistaakseni 350-360, tarvii tarkistaa otteesta tai uudestaan mitalla.

Edit:
Koitetaas onnistuuko kuvan liittäminen. Kännykuva ja kuvakulma parempana. Alla nyt on vakio 16".

Kuva
[/img]
Viimeksi muokannut kahe, 8.5.2007 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Levis »

^Madallus näyttää ja kuulostaa mittojen perusteella sopivalta, mutta tuo on kuitenkin eri sarja kuin Pro Kit. Vaikkakin valmistaja ilmoittaa saman pudotuksen, niin totuus voi ollakin sitten eri.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Siis Pro-kit sisältää vain pelkät jouset. Pro-systeemiin kuuluu lisäksi iskarit. Jousien pitäisi olla täysin samat.
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Levis »

Pro-Kit -jousisarjamme on erinomainen kompromissi mukavuuden ja urheilullisuuden välillä, mikä kevyen madalluksen ohessa antaa autolle myös urheilullisen tuntuman lisäämällä jousen luonnetta. Seuratakseen markkinoiden vaatimuksia, Eibachin insinöörit ottivat askeleen kohti urheilullisempaa asetusta Sportline -jousisarjan kanssa, tuoden mukanaan yli 20 vuoden menestyksekkään työn moottoriurheilun parissa
Ja Sport Systemissä on juuri nuo Sportline jouset eli eri tuote kuin ProKit madallusjousisarja.
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Sama jousisarja Pro-Kit&Pro-System ja kun vertailin noita iskareita alkuperäsiin, niin en niidenkään mitoissa huomannut eroa. Molemmat olivat vieläpä Sachsin tekeleitä, siis vanhat ja uudet. Jossain tuli laitettua jo, että ennen meni nyrkki pystyssä renkaan ja kaaren väliin ja nyt madallettuna menee tiukasti poikettain eli pieni rakonen jää vieläkin. Itselle tuo on aivan sopiva, sillä nyt pohja kolahtaa välillä pihasta kadulle mennessä.
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Levis »

Kävi luku härö! Tosiaan onkin sama jousi, katsoin vahingossa Sport-Systemin tietoja Pro- Systemin sijaan!

Viitsisitkö vielä varmistaa mitat? Mitkä specsit sun autossa on, imast. TDi jne? Ku niissäkin on eroja niin saisi mahdollisimman realistisen verrokin! Ei tosiaan ole varaa pettyä. Kuvaa sivusta päin..?
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Eri alusta (G&M -50 mm), nyt kaaresta napaan edessä 34 ja takana 33. Jonkinlaisia kuvia saa allekirjoitus linkistä. Autossa ilmastointi ja TDi 66 kW manuaali. Yhtään osumaa ei ole tullut vaikka kaikenlaisia teitä on tullut ajettua.


Kuva
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Tuolla on kaikki tiedot autosta. Muistin mukaan edessä on 350 ja takana 360 (rekisteriotteen mukaan, mitta oli kateissa). Huom, noissa kuvissa vielä orkkisalusta.

Antamiesi mittojen perusteella olisi pudonnut juuri 30mm, mutta vaihtokiihkossa tuo alkuperäinen mitta tietysti jäi mittaamatta :)
Viimeksi muokannut kahe, 25.4.2007 7:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Levis »

Vezques: Mitkäs iskarit sulla on? Itse kaipaisin sellasta settiä joka toimii orkkis vaimentimilla ainakin vuoden pari. Uusia en nyt raaski ostaa!
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

No eipä tollaset bilsteinin perus kaasuiskarit nyt niin paljoa kustanna etteikö niitä voisi samalla vaihtaa. Voin sanoa että joku -40mm alustasarja ja loppuun ajetut vakioiskarit on aivan järkyttävät ajaa. Mielummin vaikka korottaa kun madaltaa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Levis kirjoitti:Vezques: Mitkäs iskarit sulla on? Itse kaipaisin sellasta settiä joka toimii orkkis vaimentimilla ainakin vuoden pari. Uusia en nyt raaski ostaa!
Alla on G&M jouset ja iskairit. Joidenkin mielestä saattaa olla kyllä kivireki, mutta itse en kauheasti ole moittinut.
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Levis »

Passatin nykyiset iskarit toimivat kyllä hyvin. Kokemusta on kyllä huonokuntoisistakin iskunvaimentimista. Ja kyllä nuo uudet Bilsteinit yms. ovat sen verran kalliita, että jos alla olevat toimivat uusien jousien kanssa edes vuodenpäivät, ajaa se asiansa.
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Minkähänlaisesta summasta on kyse nutten Bilsteinien osalta?
Levis
Viestit: 7
Liittynyt: 23.4.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Levis »

Reilun 100€ per akseli eli 200€ yhteensä.
andeRS
Viestit: 10
Liittynyt: 12.5.2006 1:08
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja andeRS »

Jos sie meinaat niillä orkkis iskareilla pärjätä ni älä edes haaveile ronskimmasta madalluksesta. Ne iskarit ei kyl toimi huonostikkaan oikein lyhyiden jousien kanssa. Pistät vaan nyt rahaa miun tilille ni laitan eipahhin setin postiin ;)
Passat Variant 1.9TDI -03 aut
Vastaa Viestiin