Monella näyttää olevan golfissa aika järeää satsia alla ainakin kesäisin. Kuinka on rengasmelun kanssa. Itselläni on vain conti premium contact 205/55 16 mutta silti meno tuntuu joka kevät ahdistavan meluisalta. Ja siirtymä contin nastanakeilta (195/65 15).
Tuleeko hommasta mitään kun koko on esim 225 vaikka alla olisi mikä laaturengas?
Passatissa (ainakin 2001-->) tuntuu olevan ihan eri luokan eristeet.
Ai pitääkö meteliä???
Kyllä todellakin pitää Vie taas oman aikansa, kun tottuu siihen meluun. Vaihtoehtona tietysti olisi laittaa pehmeämpi seoksiset kumit alle, mutta hinnassa ei kovin suuria eroja ole ja pehmeämpi kuluu nopeammin kuin kova...
Ei tossa poppiehdotuksessa muuta kuin että olisi mukava säilyttää kuulokapasiteettikin jollain tasolla. Kun niivittää päivittäin matkaa popit kovilla niin ei se oikein toimi. Vielä kun autossa tulee hoitaa myös toimistoasioita, eli roikkua puhelimessa, ei voi millään peittää melua musiikilla.
Tosimies heittäisi kapeat perusnakit alle niin johan melu tippuisi. Ajettavuuden ja ulkonäön kustannuksella tosin...
joo mullekkin oli melkein järkytys kun vaihto 195 kitkat 225 kesänakkeihin. noi on vielä muutenkin aika äänekkäät renkaat. lisää äänieristystä tai tulpat korviin ja musiikki kovalle
185/65/14 nastat-->205/45/16 Suvikumeihin, eikä ole henk.koht koskaan ollu aiemmin isompia kumeja, mä meinasin että mikäs hävittäjä tästä nyt lähti ylilentoja tekemään.. Muita huomioita uraherkkys, ei palauta niin hyvin, kiihtyy hitaammin, toisaalta kovaa ajaessa kulkee vakaammin ja mutkissa tukevamman tuntuinen.. ja tietysti paremman näköinen, paljon!
Niin ja nyt viime päivinä pelko siitä että aamulla kun menee autolle niin auto seisoo parhaassa tapauksessa tiiliskivien päällä (pahimmassa jarrulevyjen).. Meni vähän jo OT:ksi
Kyllähän nuo 225 Pirelli Pzero Nerot pitävät aikamoista meteliä verrattuna kitkoihin. Se taas oli positiivinen yllätys, ettei Golffi vetele uriin juuri lainkaan verrattuna edelliseen Civicciini. Se oli varsinainen uratutka ja renkaatkin oli vain 205:set. Tosin ne oli Michelin Pilot Sportit, mutta ei nekään mitkään huonot renkaat ole. Ehkä se oli enemmän kiinni alustan ominaisuuksista ja kunnosta.
NO NO. Kylläpäs sitä nyt herkiksi ruvetaan. Parempi lähtee jalkasin ja laittaa kuulosuojaimet päähän niin on hiljasta.... No asiaan. Ei mua niin hirveesti oo ajomelu haitannu vaikka onhan se vähän kovempi.
Niin tai vedellä niillä alkuperäisillä 195/65 15 donitseilla. Tottumus- ja valintakysymyksiä. Ajettavuuden osalta on minulle matka-ajoa paljon ajavana tärkeää ettei meteli ole liian kova. 205/55 16 on ollut alusta saakka hyvä kompromissi. Isompi kiekko on toki tyylikkäämpi..
205 vetelee paljon enemman ku 225, joka kaiketi menee sen verran leveammaksi, ettei "mene" uriin. Ennemmin ollut itellakin vaan nuita 205 leveita ja kyllahan veteli. Nyt 225 ja menee ku juna...
omalla kohdalla siirtyminen nokian 2 195/65-15 nastoista marangoni 225/45-17 kesägummeihin toi aika helkatinmoisen hiljentymisen rengasmeluun (autona passat 1.8t variant).
Niin toi suositus ET 42 oli neloskoppaseen.. En tiiä mikä kolmosen suositus on, niissä ei vissiin oo 16" vakiona edes vr6:ssa, joten ns. tehtaan arvoja ei taida löytyä..?
Turhaan murehdin taannoin siitä melusta. Nyt on alla 225/45 Uniroyal Rainsport ja meno on melkein hiljaisempaa kuin kaksi kautta ajetuilla 205/55 Continental Premium Contacteilla. Mikä lienee syy. Uusi kumi on kehuttu gunterlandian testeissä ja on ase ainakin sateella ja pienen vierintävastuksen ansioista ei kulutuksen pitäisi kauheasti nousta. No ajellaan nyt sitten kunnolla lisää - ja saa nähdä mikä on fiilis kesän jälkeen.
Itellä vaihtu joku aika sitten 225/45/17" pois ja tilalle tuli 225/40/18" Edelliset oli Misukat ja nykyset Aurorat. Pelkäsin että melu nousee, mutta toisin kävi. Aurorat on paljon hiljaisemmat, jes...
Onko kellään kokemuksia Bridgestonen läskeistä? Ajattelin ehkä laittaa alle, jos ei niitä ole jo kovin haukuttu?
Kun tuli ostettua isot kesärenkaat ni nyt on pakko tehdä alustalle jotain kun rupes takarenkaat syöpymään sisäpuolelta. Kavin Vianorilla tutkituttamassa pyörien suuntaukset ja mitään ei ollu siellä tehtävissä. Täytyy kuulemma jäykistää alustaa et loppuu kuluminen. No alusta ja puslat menee uusiks ja alapallot ja raidetangonpäät siin samalla.
Vaihdoin 205/55R16 Daytonat pois ja tilalle tuli 205/40R17 Bridgestonet. Rengasäänet hiljeni, mutta kulutus nousi. Kumma vaikka on saman levyinen rengas? Ainoa minkä katson voivan vaikuttaa asiaan on, että tuo uusi 17" yhdistelmä on kokonaiskorkeudeltaan ja näin ollen ympärysmitaltaan pienempi kuin vanha 16" satsi. Pitänee ostaa 45 tai 50 profiililla seuraavat.
Kummatkaan renkaat eivät vetele urissa.
Itellä ainakin hiljeni huomattavasti vaihtaessa loppuun ajetuista Continentaleista (195/65/15) Bridgestone Potenza r050 (225/45/17) renkaisiin. Eivät vetele, kulutus kyllä kasvoi painaahan melkein 1/3 enemmän (käsituntumalla).