Sivu 1/1

Vikakoodi

Lähetetty: 1.10.2007 9:50
Kirjoittaja Matsoni
Taulussa "engine workshop" ja hehkun valo vilkkuu

16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571

Mitähän nyt auto temppuilee?

Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee :roll:

Re: Vikakoodi

Lähetetty: 1.10.2007 10:37
Kirjoittaja - Mikko -
Matsoni kirjoitti:Taulussa "engine workshop" ja hehkun valo vilkkuu

16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571

Mitähän nyt auto temppuilee?

Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee :roll:
Katsopa jarruvalot ja sulake ensimmäiseksi.
Mikäli niissä ei ole ongelmia, lähtisin syyttämään jarruvalokatkaisijaa.

Löytyykö vakkaria? Toimiiko?

Re: Vikakoodi

Lähetetty: 1.10.2007 17:36
Kirjoittaja Matsoni
- Mikko - kirjoitti:
Matsoni kirjoitti:Taulussa "engine workshop" ja hehkun valo vilkkuu

16955 Brake Switch Imblausible signal
P0571

Mitähän nyt auto temppuilee?

Käynnistettäessä tyhjäkäynti reistailee, mutta se hävii kun lähtee ajelee :roll:
Katsopa jarruvalot ja sulake ensimmäiseksi.
Mikäli niissä ei ole ongelmia, lähtisin syyttämään jarruvalokatkaisijaa.

Löytyykö vakkaria? Toimiiko?
Juu vakkari on ja eihän se toimi.

Tässä vikakoodin selitys kun pääsin kotia sen koneelta tarkistamaan.

P0571=Vakionopeussäädön kytkin/jarrukytkin A - Virtapiirin toimintahäiriö

Syy= Johdinsarja, vakionopeussäädön kytkin/jarrukytkin, moottorin ohjausmoduuli

Tästä sitten sitä vikaa selvittämään :roll:

Lähetetty: 1.10.2007 18:58
Kirjoittaja Pasi Häkli
Vian selvittäminen on yhtä helppo, kuin jarruvalokatkasijan vaihto. Voisin jopa lyödä vetoa.
Mikäli siis sulake on ehjä, niinkuin mikko tuossa jo sanoikin.

Lähetetty: 1.10.2007 20:17
Kirjoittaja Matsoni
Pasi H. kirjoitti:Vian selvittäminen on yhtä helppo, kuin jarruvalokatkasijan vaihto. Voisin jopa lyödä vetoa.
Mikäli siis sulake on ehjä, niinkuin mikko tuossa jo sanoikin.
Sulake ehjä, eli huomenna hakemaan uusi katkaisija ja vaihtamaan. Onkohan vaikea homma, eli on kaiketi jarrupolkimessa kiinni?

Lähetetty: 1.10.2007 20:54
Kirjoittaja Pasi Häkli
Helppo homma. Se alamuovi on kiinni kolmella torx-ruuvilla. Keskellä myös yksi klipsukiinnike.
Nappaat liittimen irti katkaisijasta, pyöräytät sen katkaisijan runkoa vastapäivään sen verran, että se lukitus aukeaa ja otat katkasijan irti.
Uusi katkaisija paikoilleen, kieräytät myötäpäivään sen verran kun se kääntyy, älä paina jarrupoljinta edellä. Testaa jarruvalojen toiminta.

Ei oo siis jarrupolkimessa kiinni, vaan siinä raudassa sen etupuolella.

Lähetetty: 2.10.2007 15:30
Kirjoittaja Matsoni
Pasi H. kirjoitti:Helppo homma. Se alamuovi on kiinni kolmella torx-ruuvilla. Keskellä myös yksi klipsukiinnike.
Nappaat liittimen irti katkaisijasta, pyöräytät sen katkaisijan runkoa vastapäivään sen verran, että se lukitus aukeaa ja otat katkasijan irti.
Uusi katkaisija paikoilleen, kieräytät myötäpäivään sen verran kun se kääntyy, älä paina jarrupoljinta edellä. Testaa jarruvalojen toiminta.

Ei oo siis jarrupolkimessa kiinni, vaan siinä raudassa sen etupuolella.
Nyt on vika korjattu, 12,40€ maksoi autokuviossa ja tingittynä tasan 12€ :wink:

Helppo vaihtaa ja vikakoodinkin sain jo poistettua, eli kaikki siis hyvin

Lähetetty: 2.10.2007 20:28
Kirjoittaja vpr
Lainataas vähän.Osaisko joku sanoa tollasesta koodista mitään.

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent

Koodi nollattu ,mut tuli heti takaisin.

Lähetetty: 30.1.2008 16:53
Kirjoittaja Jouni
Onko kellään tietoa voiko tuo katkaisia myös pistää K1 linjan maihin. Tuli nuo vikavalot jälleen kerran ja jarruvalot ei toimi. Vag-com ei kerro nyt mitään kun herjaa heti tuota K1 linjan maissa olemista.

Sain nuo jarruvalot toimimaan, mutta maavika edelleen. Pitää huomenna hakea uus katkaisija, jos sitten sain nuo vikavalot mittarista pois.

Lähetetty: 18.1.2009 21:07
Kirjoittaja Sami Jalonen
Tällaset löyty

00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01135 - Interior Monitoring Sensors
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
35-10 - - - Intermittent


Kuskin ovessa ei toimi sähkölasi, ja se mikrokytkin on pimeenä, mut selviikö tosta miksei takaovien yläpuoliset valot toimi?

Lähetetty: 18.1.2009 21:46
Kirjoittaja Pasi Häkli
Sami Jalonen kirjoitti:00953 - Interior Light Time limit
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
Tuossahan se lukee, sisävalokatkasijan asento tuntematon. Eli se katossa oleva. Koita vaikka purkaa se ja kato mistä kiikastaa. Joskus ne on niin hapettuneita ettei saa toimimaan kuin uusimalla. Sehän muistaakseni käskyttää niitä takasisävaloja myös.

Lähetetty: 18.1.2009 21:57
Kirjoittaja Sami Jalonen
Niin siis se eessä oleva? Täytyy availla, jos siin on jotain vikaa ni saa hyvän syyn tilata w8-valo :)

Lähetetty: 18.1.2009 22:06
Kirjoittaja Pasi Häkli
Joo just se, katoppa mitä se on syönyt.

Lähetetty: 15.2.2009 18:39
Kirjoittaja Matsoni
vpr kirjoitti:Lainataas vähän.Osaisko joku sanoa tollasesta koodista mitään.

17931 - Crash Signal from Airbag Controller: Implausible Signal
P1523 - 35-10 - - - Intermittent

Koodi nollattu ,mut tuli heti takaisin.
17931 P 1523 Vian sijainti= Lisäsaujausjärjestelmän törmäyssignaali vastaanotettu Mahdollinen syy= Turvatyyny lauennut

Lähetetty: 15.2.2009 21:05
Kirjoittaja AjH
Matsoni kirjoitti: 17931 P 1523 Vian sijainti= Lisäsaujausjärjestelmän törmäyssignaali vastaanotettu Mahdollinen syy= Turvatyyny lauennut
Onko mahdollisuus että on liittimessä kontaktihäirää tai jopa liitin irti? Noin vaihtoehtona sille että pitäisi uusia bägi joka on kohtuullisen arvokas homma?

Lähetetty: 15.2.2009 21:13
Kirjoittaja Tero Häkli
suurin osa bägeissä on liitinvikoja

Lähetetty: 8.11.2009 17:46
Kirjoittaja P.E.T.O
Käytän tätä topiccia kun kerran oli valmiina:)

Eli auto on passat ja vm 2004 1.9 tdi

Seuraavat vikakoodit kävin äsken lukemassa;

EGR system regulation range exceeded- nollasin sen ,eikä ainakaan ensimmäisellä startilla sytyttänyt uudelleen moottorinhäiriövaloa.

00928 Locking module for central locking front driver side F220 27-10 imblausible signal- tekee ja tehnyt pidemmän aikaa sitä kun oven aukaisee hieman ,niin kattovalo syttyy normaalisti. Avaat ovea auki n. 10cm niin kattovalo sammuu. Jossain on ehkä johto poikki.

Tuo egr kiinnostaa ainakin mistä alkaa korjata ja mitä jos se vielä alkaa häiriövaloa herjaamaan.

Lähetetty: 10.11.2009 20:44
Kirjoittaja P.E.T.O
Tarvitsisin pikaista selvennystä ylläoleviin vikakoodeihin(2kpl)

ISOkiitos etukäteen!!!!! :D :?

Lähetetty: 10.11.2009 20:48
Kirjoittaja Pasi Häkli
Toi on jotenkin suomennettuna näin: Pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmän säätöraja ylitetty.
Olikos tossa 2004 mallissa jo sähkönen egr-venttiili vai ihan perinteinen alipaineella toimiva?
Voi johtua karstottumisesta tms. Mutta jos se vika ei tuu takasin enää niin itse en tekis mitään.
Tulppaa se koko EGR, se on kaiken pahan alku ja juuri :D

Ja toi toinen on jotenkin näin: Keskuslukituksen lukkomoduuli, kuljettajan puoli, epäselvä signaali.
Vika voi olla just se minkä jo sanoitkin että sieltä haitarikumin sisältä johdot poikki, välillä yhdistää välillä ei.
Tai sitten on lukko rikki. Itse jouduin omaani vaihtamaan kuskin oven lukon. Siitä tuli kans vikakoodi, ja sisävalo ei pelannut siitä, loppuvaiheessa rupes jo lyömään ovia lukkoon kun ei tunnistanut oven avausta lainkaan.

Lähetetty: 10.11.2009 21:41
Kirjoittaja P.E.T.O
Vielä jos neuvoisit minkä kohdan tulppaan,mikä siellä on egr?
Appiukon auto,huomenna huolto,meinas korjauttaa kaiken laakkosella.
Sanoin jotta odotellaan tosiaan sitä valon uudelleen syttymistä ennenkuin maksat ittes kipeeks kun huoltokin maksaa jo aivan tarpeeksi.
Eipä tuo ole soitellut ainakaan siitä asiasta,mutta voisihan sen tulpata jos vielä syttyy sen takia.Ellei siitä mitään haittaa ole.

Lähetetty: 10.11.2009 21:44
Kirjoittaja Pia
Ei siitä kai mitään haittaa oo muuta ku et auto lämpenee hitaammin ku ennen sen tulppaamista...

Lähetetty: 18.1.2010 20:13
Kirjoittaja P.E.T.O
Juu nyt alkaa oleen leima lähellä ja tartteis saada se moottorinhäiriövalo pois. Mistä kohtaa se egr tulpataan ja miten? Jos joku viittis sanoa tai laittaa tyhmälle vaikka kuvan malliksi:)

Kiitos kiitos!!

(Pasi Häkli)Ja ylempänä kysyin siitä etuoven viasta. Se selvisi!! Lukko ei aukea ovessa tarpeeksi, meisselillä auttaa n. puoli senttiä sitä aukeamaan lisää ni johan toimii:))

Lähetetty: 21.1.2010 19:17
Kirjoittaja P.E.T.O
?

Lähetetty: 21.1.2010 21:09
Kirjoittaja Pasi Häkli
Pakosarjasta lähtee metallinen putki, sen jompaankumpaan päähän laitat metallisen laipan väliin.

Lähetetty: 22.2.2010 20:37
Kirjoittaja H80K
Lainaan topiccia.. Eli seuraavanlainen vikakoodi löyty.

01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
64-10 - Not Currently Testable - Intermittent

Lämpötila-anturi on vaihdettu uuteen n. 2kk sitten joten liittyykö jotenkin siihen? En tiedä onko heittänyt vikakoodin saman tien kun anturi on vaihdettu koska silloin ei tullut katottua ilmesytykö jotain koodeja.

Lisäksi ihmetystä on aiheuttanut vika joka kanssa ilmesty tuon anturin vaihdon jälkeen. Lämmöt ei enää nouse normaaliin 90 asteeseen vaan jäävät alle. Mittari seilaa yleensä puolenvälin ja siitä yhden pykälän alaspäin välillä, mutta kunnolla eivät nouse normaaliin. Myöskään kabiinin puolelle ei tule lämmintä ilmaa vaan ilma on sellaista kädenlämpöistä. Ja vielä yhtenä ongelmana olen huomannut kulutuksen nousevan.
Aluksi epäilin, että ongelma johtuu kylmistä keleistä, mutta tyhjäkäynnilläkään ei lämmöt nouse kunnolla.

Voiko tuo kyseinen anturi aiheuttaa kyseiset ongelmat ja onko mahdollista, että anturi on ollut viallinen alusta asti?

Lähetetty: 22.2.2010 21:24
Kirjoittaja AjH
No ei kai anturi aiheuta sitä ettei nesteet lämpiä? Se on termostaatin heiniä ja oireet viittaisikin auki jumahtaneeseen termariin.

Moottorin lämmöt voi kait vaikuttaa kulutukseenkin jossain määrin, toinen mikä tulee mieleen on että moottori nyt tapailee uuden anturin antamaa tietoa ja on vähän hukassa. Vaan ei kyllä kahta kuukautta pitäisi olla hakusessa jos autolla edes jonkin verran viikossa ajetaan.

Lähetetty: 22.2.2010 21:44
Kirjoittaja H80K
Tuota termaria olen kanssa epäillyt. Viikossa tulee kilometrejä noin 100-150 joten luulis anturin jo saaneen kaiken tarvittavan tiedon.
Onkos tuon termarin korjaus/vaihto minkälainen operaatio? Auto on G4 - 00 ja koneena on 1.6 bensa.