Tuonti TDI

Kaikki tekniikkaan liittyvä
hexxi
Viestit: 1
Liittynyt: 4.5.2004 11:15

Tuonti TDI

Viesti Kirjoittaja hexxi »

Eroavatko suomeen uutena myydyt tdi passatit jotenkin saksaan myydyistä moottoriltaan? Joissain autoissahan on bensalämmittimet tai jonkinlaiset sähkövastukset tuomaan lisälämpöä pakkaskeleille. Tarkenneeko tuonti tdi.llä suomessa?
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

mulla oli vuosi sitten saksan tuonti variant golf 1.9td ja sillä ainaskin pärjäs todella hyvin talvella. kyllähän se kannattaa ostaa sillä "talvipaketilla" ni on penkin lämmittimetkin. en tosin tiedä kuinka noissa tdi passateissa on siellä noi lämmittimet. mulla ei ainaskaan ollu siinä golffissa.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Yhtä kylmiä ovat suomi- ja tuonti-tdi:t, tosin omassa tuontipelissä löytyy ne vedenlämmittimet, mutta ei huohotusputken lämmitintä eikä lisä-lämmitysvastusta sisäilmaa varten (kuten uudemmissa passateissa on).
Passatteja sentään on tuotu lähes kaikilla koneilla, mutta Golffeja ei, eli varaosaliikkeissä (ei merkkiliikkeet) joutuu tietyt osat katsomaan passatin / seatin AHU-tdi:n kohdalta. Edit: öljynsuodatin löytyy VW:n 1Y koneen (Skoda Felicia) kohdalta lyhyenä.

Webasto tai Eberspächer -merkkisiä polttoainekäyttöisiä lämmittimiä on joihinkin jälkiasennettu, eli harvinaisia.
Viimeksi muokannut jmr, 14.7.2004 10:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

toi eberi on kyllä ihan ykkönen kiisseli vehkeessä. asennutin sen kaukkarin kera. kallis kyllä oli. mukava töistäkin kun lähtee niin painaa vaan säätimestä auto lämpiään ja mennä vaihtaan vaatteet ja auto on lämmin ku lähtee. :D
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
GC

Viesti Kirjoittaja GC »

jutut siitä ettei tdi:ssä riitä lämpö talvella on vaan kateellisten ja tietämättömien horinoita. mulla menossa toinen tdi, kummassakin suomivarusteet (jos niissä jotain eroa saksalaisiin tämän suhteen on) ja lohkolämmitin. Kone kyllä lämpenee paljon hitaammin kuin joku bensapeli, mutta kun käntilämpö vihdoin saavutetaan niin kyllä siitä riittää sisällekin. Tosin täällä lounaisessa suomessa oikeen kylmiä talvipäiviä ei vuodessa kovin paljoa olekaan.
lohkis on kyllä ehdoton ja jos mulle sattuis semmonen malli jossa ei sitä ole niin laittaisin eberin/webaston.
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

GC kirjoitti:jutut siitä ettei tdi:ssä riitä lämpö talvella on vaan kateellisten ja tietämättömien horinoita.
Tai sitten ei...

Itsekkään en TDi:tä omista, mutta perhepiirissä liikkuuu parikin ja sen verran olen niillä molemmilla matkustanut, että varsin hyvin tiedän että ei niillä ainakaan talvisin tarkene. Ja talvella tarkoitan siis TALVEA , enkä mitään Etelä-Suomen "talvista vuodenaikaa", eli sellasta -10 pakkasastetta ja siitä yli, niin johan rupeaa vaan vilpoista olemaan. Nollakelissä ja muutaman asteen pakkasilla kyllä tarkenee, kuin kesällä konsanaan.

Mut melko helposti ~ -15 pakkasella menee sellanen äbout 5 kilometriä, ennenkuin on toivoakaan rueta saamaan lämmintä ilmaa sisälle... Onneksi on sentään tehokkaat persgrillit. Ja sit ihan kunnon pakkasella eli lähemmäs -30 kun on, niin kohtuu lämmintä ilmaa saa sisälle, kun on matka-ajossa (kierrokset korkealla), mutta liikennevaloihin pysähdyttäessä rupeaa lämpömittarin viisari laskemaan...

Mut tietääpähän ainakin, et on taloudellista, kun ei aina oikein lämmöt riitä... :wink:

Edit. kiotusvireitä...
Viimeksi muokannut J.N, 5.5.2004 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Mutta ei ne lämmöt riitä kaikissa bensavehkeissäkään. Varsinkaan ooppeleissa. Maskipeitto auttaa käsittääkseni jonnin verran.
samip
Viestit: 90
Liittynyt: 12.2.2004 10:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: tuonti tdi

Viesti Kirjoittaja samip »

hexxi kirjoitti:Eroavatko suomeen uutena myydyt tdi passatit jotenkin saksaan myydyistä moottoriltaan? Tarkenneeko tuonti tdi.llä suomessa?
Eivät.
Kyllä, jos Lohkolämmitin ja syyläri kokonaan ummessa niin mainiosti.

Ja jotkuthan pitävät kalsareita jopa kesälläkin. :lol:
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Niin, no ei varmaan riitäkkään... Etenkin, kun tulevat toimeen yhä taloudellisemmin ja taloudellisemmin.

Maskipeitosta ei ole kokemuksia, mutta eiköhän tuo liene ihan hyvä keksintö täällä Pohjolassa.

Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa. :wink:
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Ja tuontivehkeissä on kesällä paljon kylmempi :)
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

En tiä, mut kyllä oman teedeeiin lämmöt o piisanneet ihan hyvin kovillakin pakkasilla (-20 + ?). Ei oo ollut valittamista vaikka kaverit pelotteli ennen ostoo.
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
samip
Viestit: 90
Liittynyt: 12.2.2004 10:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja samip »

MaxxJJ kirjoitti:Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa.
Nimenomaan tuon B4:n keulan tilkitsemisestä(sopivasti leikellyt pahvit syyläriin -> tukossa) on kokemuksia. Kyllä tuolla vaikutuksensa on, tosin voi alkaa nostaa etelä-suomen "talvessa" ja kovemmassa ajossa öljynlämpöjä. Mutta tuon tarkkailemista varten on onneksi mittari.
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

samip kirjoitti:
MaxxJJ kirjoitti:Paitsi, että ainakin B4 TDi passatissa maskin peittäminen ei auta varmaan mitään, koska se on vakionakin TDi:ssä ~95 %:sti ummessa.
Nimenomaan tuon B4:n keulan tilkitsemisestä(sopivasti leikellyt pahvit syyläriin -> tukossa) on kokemuksia. Kyllä tuolla vaikutuksensa on, tosin voi alkaa nostaa etelä-suomen "talvessa" ja kovemmassa ajossa öljynlämpöjä. Mutta tuon tarkkailemista varten on onneksi mittari.
Niin niin kyllä joo, mut sitä tarkotin, et jos sen pelkän maskin peittelee, niin ei varmaan juurikaan mitään auta, koska sehän on melkein kokonaan ummessa jo ihan vakiona ainakin kaikissa niissä TDi:ssä, mitä minä olen nähnyt.

Mut sit jos peittää kaikki puskurin aukot, tai ihan tylysti vuoraa sen koko syylärin, niin sit varmaan rupiaa jo ihan oikiasti auttamaan. :wink:
Avatar
Manga
Viestit: 1
Liittynyt: 25.2.2004 20:29
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Manga »

Kyllähän TDIlläkin tarkenenee hienosti vielä -25 asteen keleillä kun vaan laittaa rohkeesti jäähdyttimen eteen pahvit koko alalle! Nousee koneen lämmöt paljon nopeemmin normaali tasolle ja pysyy siellä. Eikä kyllä kone käy ylikuumana suomen talvessa vaikka pahvit onkin.
Vastaa Viestiin