Tehojen katoaminen 1.9 TDI, 74Kw, AVB

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
towu
Viestit: 43
Liittynyt: 14.3.2004 14:40
Paikkakunta: Sahalahti

Tehojen katoaminen 1.9 TDI, 74Kw, AVB

Viesti Kirjoittaja towu »

Hei.
Ihmettelin jo kerran täällä aihetta mutta ihmettelen nyt uudestaan. Nyt sattui sellainen tapaus että kylmällä koneella kiihdytin kaasu pohjassa ja tilanteen jälkeen koneesta hävisi lähes kaikki teho (tai ainakin puolet). Kone on tehnyt saman pari kertaa aiemmin kovassa ylämäkikiihdytyksessä lämpimällä koneella. Tehot palautuu heti kun käyttää virrat pois. Onko kellään TIETOA mitä tapahtui? Tällaisessa tilanteessa auto jää jalkoihin ja se on jo mielestäni vaarallista. Tämä ei saa olla ominaisuus, eihän?
Auto on Passat -02, 1.9 TDI, 74 Kw, moottori AVB. Pääsääntöisesti auto toimii moitteetta. MAF on uusittu äskettäin.

towu
Avatar
hudu
Viestit: 104
Liittynyt: 7.1.2004 12:34
Paikkakunta: Jklmlk

Viesti Kirjoittaja hudu »

Vihjais varaohjelmalle pudottamisesta toi, kun korjaantuu käyttämällä virrat pois. Syitä voi olla monenlaisia, mutta seuraava hyvä arvaus ois tuo ahtopaineensäätöventtiili N75.
Jos se ei toimi kunnolla, päästää ahdot nousemaan liikaa, niin kone heittää varaohjelman päälle.
Toinen vaihtoehto on, että paineet ei nouse ja tehot on siksi hukassa. Mutta jos kerta vetää kunnolla ennen vian ilmenemistä niin ei sitä oikein voi paineettomaksikaan väittää.

Mahdollisia muita vian aiheuttajia:

Letkujen ja putkien liitännät ja kunto?
EGR-venttiili?
Suuttimet?

Tietty jos jossain pääsisit tutkimaan sitä logia VAG-comilla, niin sieltä vois löytyä jotain vihjettä.

Tuolla FFP:n sivuilla on aikapaljon ollu kirjotuksia samantyylisistä ongelmista.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
Avatar
towu
Viestit: 43
Liittynyt: 14.3.2004 14:40
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja towu »

Kertokaas viisaammat, missä tuo N75 ahtopaineen säätöventtiili sijaitsee. Auto on siis -02 mallin 1.9 TDI. ETKA:n varaosaohjelmakaan ei mielestäni näytä moottorille AVB ollenkaan tuollaista venttiiliä. Kiinnostaisi vaan tietää. :wink:

towu
Avatar
hudu
Viestit: 104
Liittynyt: 7.1.2004 12:34
Paikkakunta: Jklmlk

Viesti Kirjoittaja hudu »

En tiedä, että missä se on sun autossa, mutta sitä solenoidia voi itsekin paikantaa seuraamalla turbolta lähteviä letkuja. Siihen venttiiliin tulee myös letku alipainepumpulta ja johto boxilta. Myös yksi letku menee joko imuputkeen tai ilmanputsariin, en ole varma että kumpaanko tässätapauksessa.

No, ittellä se on rintapellissä ihan pääsulakkeiden vieressä suoraan kuskin edessä, mutta kone on kyllä 1Z, joten ei kyllä löydy varmaan sulla siitä.
-Hudu-
Passat 1.9 TDi -96
Vastaa Viestiin