Page 1 of 1

Talvirengas pulmia

Posted: 11.12.2003 22:16
by Henkka K
Kyselin tuol FFp:n boardil jo, mut aattelin pistää saman tännekin.

Nyt olis tarvetta hankkia uudet talrenkaat kahteen autoon, toinen on tuo oma golffi ja subaru legacy (nelikko). Eli nastaa vai kitkaa ja mitä merkkiä? Nyt alla pyörii Nokian Hakkapelitta 2 (golf) ja Good Year:n nastat (subaru), autot ovat maantiellä jokapäivä eli tarttis olla jokakelissä toimivat.

tai

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=6818

Posted: 12.12.2003 8:58
by turpo kiisseli
Mun mielestä NASTAA !

Mulla on alla Continentalin wintervikingit ja ovat ollet hyvin pitävät ja erinomaisen hiljaiset.

-- :shock: --

Posted: 12.12.2003 17:24
by Kupari
Mulla nokia q kitkat, mutta ei ole vielä päässyt testaileen, ku ei ole tuota lunta.

Posted: 12.12.2003 18:41
by Mika Viinikka
meikkis pääsi jo vähän testailemaan tänään kun tuli viimeyönä lunta! mulla on siis bridgestonen blizzakit ja aikas hyviltä kyllä tuntu!

Posted: 7.1.2004 13:47
by hudu
Mulla on ollu jo kaks kierrosta Gislavedin Nordfrost 3:t ja oon tykänny.

Posted: 7.1.2004 21:43
by miihkali
Good Yearin Ultra Gripit o nyt ollu alla viikon ja on ihan jees pyörät.

Posted: 8.1.2004 0:00
by jopo
Hyvin näytti miihkalilla olevan motarilla pitoja! :wink:

Posted: 8.1.2004 9:39
by miihkali
Matalalentoo kieli keskellä suuta......

Posted: 8.1.2004 12:11
by jmr
Olen edelleen ajellut noilla saksankitkoilla (Fulda), loppiaisena oli vähän liukasta joten ei viitsinyt 80 km/h rajoituksella yli 90 ajella kun pitoa ei ollut liikaa :) Liikenneympyrät mentiin nelipyöräluisussa.

Posted: 8.1.2004 13:24
by Ari-Matti Aho
Mulla on kans Dunlopin saksan kitkat, pitoja ei oo liikaa mutta pärjää kun ajelee varovasti. Jos ens talveksi laittais kunnon kumet.

Posted: 8.1.2004 17:42
by Pasi
Continental CVC3 uutuus kitkat pyörii Golfissa alla ja olen todella tyytyväinen ko. renkaisiin.

Posted: 8.1.2004 19:43
by 4motion
Mulla on nelistäjä passatissa alla misukan kitkat enkä voi oikeen suositella. Varsinkin loskassa pito on olematonta. Ovat tosin ekat kitkat mulla.

Posted: 8.1.2004 23:57
by jmr
Lumella ja loskassa noi Fuldat on hyvät mutta peilijäisiä maalaisteitä vois hirvittää lasketella :)

Posted: 9.1.2004 12:57
by iHuichée!
Misukan Ivalot. Ihan jees, jos ei tiellä pysy niin ei kai siitä sovi renkaita syyttä, ajellaan renkaiden ja kelin mukaan.

Posted: 10.1.2004 0:18
by jmr
iHuichée!: Totta, ja ei noi saksankitkat voi kovin huonot olla kun oon niillä jo reilut 5000 km tänä talvena ajellut todella huonoissakin keleissä.

Posted: 27.8.2004 16:32
by MarkusK
Kerrankin tuli hankittua jotain ajoissa. Kävin äsken tilaamassa Nokian RSi kitkarenkaat. Maanantaina pitäsi käydä hakemassa renkaat liikkeestä. Nyt vaan talvea odottelemaan :lol:

Posted: 27.8.2004 22:34
by jmr
Mitä maksoi ja minkä kokoisena? Pitää ensi viikolla käydä kyselemässä...

Posted: 28.8.2004 0:44
by MarkusK
N. 1000e, sis: 205/55-16 + Alessio F2 vanteet + Volkkarin merkit vanteisiin.

Posted: 28.8.2004 9:24
by iHuichée!
tulipas muuten tuosta mieleen, että viime talvena/syksynä innostuin laittamaan talivirenkaisiin sellaiset alumiiniset venttiilinhatut, joita yritin irroittaa kesärenkaita allevaihtaessa, ja ne olivat jumissa kuin ns. kuppa töölössä, ja nyt ne on seisseet vielä verkkokellarissa talven, ja todennäköisesti ilmaa tarttis lisätä.. kysymys kuuluu, millä helvatilla saan noi tuunink-korkit irti niistä? vaseliinia ja iso kiintoavain? muita ehdotelmia kellään :?:

Posted: 28.8.2004 17:28
by Mika Viinikka
eipä taida olla muuta mahdollisuutta kun leikata ne pois. tiedän ainaskin yhden tapauksen jolle jouduttiin vaihtamaan uudet venttiilit.
mitähän muutes maksais nokian rsi 225 45 17 kokosena?? :roll: ja onkohan ne hyvät

Posted: 29.8.2004 17:00
by Henkka K
Katkaista venttiili ja vaihtaa uusi. Tai näin ainakin mulla jouduttiin tekee tuossa jokunen vuos sitten.

Posted: 29.8.2004 23:51
by jmr
MarkusK: meinasin jotain vähän kapeampaa noille orggisvanteille. Edelliset oli 185...

Posted: 30.8.2004 7:47
by Kale
Mulla oli 175:set ja en oikein tykännyt. Ohjaus oli liian herkkä ja muutenkin kumit tuntui aika rimpuloilta esim. kaistanvaihdoissa. 185/65/14 meinasin ostaa mutta sinnittelin vanhoilla kumeilla viime talven. Hyvin nekin menee 5,5"/14"-orkkisvanteelle.

Posted: 30.8.2004 9:11
by Jarsci
Onko muuten kenelläkään kokemusta, missä voisi alumiinivanteet uudelleen maalauttaa pääkaupunkiseudulla ja minkä verran kyseinen operaatio kustantaa? on nimittäin tiesuola tehnyt tuhojaan talvivanteille kun maalipinta lähtee irtoilee..

Posted: 30.8.2004 11:06
by jmr
Kävin nyt kysymässä parista paikkaa Nokia RSI:tä ja ensimmäisessä ehdotettiin rekisteriotteeseen merkityn 185/60/14":n sijaan kokoa 175/65/14". Kysyin tarjousta vanteille laitettuna ja tasapainotettuna (ei alle laitettuna):

Euromaster:
Nokia hkpl RSI: 390 euroa
Vaihtoehtona tarjosi kehumaansa Michelin X-Iceä 350 euroa (rivien välistä luin että jää enemmän katetta)

Vianor:
Nokia hkpl RSI 425 euroa.
(muitakin saa, mutta tilaamalla)

Valinta-rengas:
Nokia hkpl RSI 410 euroa.

Posted: 30.8.2004 17:38
by MarkusK
Jarsci wrote:Onko muuten kenelläkään kokemusta, missä voisi alumiinivanteet uudelleen maalauttaa pääkaupunkiseudulla ja minkä verran kyseinen operaatio kustantaa? on nimittäin tiesuola tehnyt tuhojaan talvivanteille kun maalipinta lähtee irtoilee..
http://www.aic.fi/

Tuota on joskus suositeltu. Hinnasta ei ole tietoa, eikä ole ihan pääkaupunkiseudulla, mutta äkkiä sitä Järvenpäähän ajaa. Onhan nuo pinnoitteet varmaan hieman kalliimpia kuin maalautus, mutta pitäisi kestää hieman paremmin.

Posted: 3.9.2004 13:51
by jmr
Noni, nyt on oikein tuning-koko ja tuning-vanteilla:
http://koti.phnet.fi/jmr/golf3tdi/Hakka ... aRSI_1.jpg
http://koti.phnet.fi/jmr/golf3tdi/Hakka ... aRSI_2.jpg

(teksti 175/65/14" jäi pois kuvasta) :D

Posted: 6.9.2004 11:12
by tanttu
Viime viikolla tilasin Bridgestonen ws50+ 225/45/17 kitkarenkaat n~ 270euron kappale hinnalla.Ei noi kyllä ilmasia ole mutta pakko vaihtaa jo talvirenkaat kun alkaa oleen kesärenkaat kohta kankailla :wink:

Posted: 24.9.2004 10:45
by Jarsci
No niin, nyt sain vihdoinkin vietyä aluvanteet uudelleen maalattavaksi, tuonne Markuksen mainitsemalle AIC:lle, Joten kiitokset Markus vinkistä :D
Kuulemma ensin puhaltavat vanhat maalit pois jonka jälkeen pulverimaalaavat ja lakkaavat pinnan uudelleen. Hintaa neljän vanteen käsittelylle tulee 200€
Kehuivat myös, että tuolla käsittelyllä pinnasta tulee kestävämpi kuin alkuperäinen. Saas nähdä millaiset niistä tulee :roll:

Posted: 23.10.2004 17:41
by Ari-Matti Aho
Joko porukka on vaihtanut talvikumet alle? Itse ajattelin vaihtaa ensi viikolla kunhan saan alut hommattua. Kitkat ostin Mikkikseltä tällä viikolla.

Posted: 23.10.2004 19:57
by Kupari
Johan sulla oli kitkat alla...

Posted: 23.10.2004 20:00
by Pasi
Allahan jo nuo pyörivät.

Posted: 23.10.2004 20:06
by Kupari
No mulla ei vielä...

Posted: 23.10.2004 20:46
by Ari-Matti Aho
Joo onhan ne kitkat ollu koko kesän alla mutta ei niillä uskalla talvea ajella.

Posted: 23.10.2004 21:21
by Mika Viinikka
juu hakkapeliitan ärräsiit on pyöriny alla jo ainaskin kuukauden

Posted: 23.10.2004 21:58
by jyrki
En oo vielä vaikka uuvet vanteet talvirenkaille hommasin!! Pitää nyt kyllä kohta jo vaihella!!

Posted: 23.10.2004 22:38
by Dalton
Huomenna meinasin ite vaihella talvirenkaat. Onhan se toisaalta vielä vähän aikasta mutta eipähän tule yllätyksiä.

Siistiä päivittää 18" => 15" :cry:

Posted: 23.10.2004 23:41
by jyrki
Mut keväällä ne on mukava päivittää uuvestaan :buttrock

Posted: 23.10.2004 23:43
by mako
Kattellaan syssymmällä,kuhan tuo talavi tekkee tulovaan, mut kyl noita liukkaita on jo ollu,perskules:roll:

Posted: 24.10.2004 9:43
by Savolainen
Eilen tuli laitettua kitkat alle...

Posted: 7.11.2004 13:29
by Ari-Matti Aho
Nyt sain laitettua talvikumet alle. Nyt on alla Continentalin kitkat ja Advantin alut. Näyttää tuo 15" vähän pieneltä...