Climatronic temppuilee?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Por
Viestit: 256
Liittynyt: 21.11.2008 19:22
Paikkakunta: Turkhauta

Climatronic temppuilee?

Viesti Kirjoittaja Por »

Tänään oli ilmaantunut paremman puoliskon lähtiessä töihin että climatronicin näytöllä oli tovin aikaa vilkkunut koko näyttötaulu täynnä merkkejä ja sitten vasta lähtenyt vermeet pyörimään.
Kävin itse testaamassa niin ei tee sitä joka kerta, välillä vain.
Onkos kysessä ominaisuus vaiko vika?
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Avatar
Por
Viestit: 256
Liittynyt: 21.11.2008 19:22
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja Por »

Vastaanpa itse itselleni kun google sattui löytämään vihdoin ja viimein jotain eli ilmiselvästi kylmäaineet vähissä, pitääpi käyttää huollossa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Moi,

Näköjään sama vika Rahikaisella eli täyttöön siis.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Aika erikoiselta kuulostaa että kylmäaineiden vähyyden takia climatronicin näyttö vilkkuu, en oo ennen moista kuullut.
Ilmotteleppa sitten oliko vajausta... Viallisia climatronic paneeleita on ollut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Por
Viestit: 256
Liittynyt: 21.11.2008 19:22
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja Por »

Sain tuossa vasta ajan maanantaille huoltoon kun tuntuu vappua edeltävät päivät kiireisiltä.
Oheisen tekstin löysin nettiä surffailemalla.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18485

Ja kun tuolla oli puhetta miten saa vikakoodit ulos kun painaa econ+sisäkiertoa 3s niin mulle lykkäs 318 000.
Pienen googlettamisen jälkeen tuo 318 olis A/C pressure switch -F129- joka myöskin viittaisi joko paineanturiin tai liian vähäiseen aineeseen.

Pitäisi hommata vissiin vagcomi itellekkin, piuhat on mutta ei softaa ja sw-versiolla ei paljoa katsella.

Edit. Muutin lainauksen linkiksi, kohta "Climatronic vilkuttaa kaikkia merkkejä näytössä n. 10 sekunnin ajan? "
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
maikki
Viestit: 88
Liittynyt: 19.11.2003 12:52
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja maikki »

Climatronicin näytön vilkkuminen kertoo että on vikaavikaa

Helpoimmalla pääsee kun vag-comilla kattoo vikakoodit vaikka toimiihan tuo eco+sisäkierto.
Hondas are like tampons....every pussy has one
Avatar
Por
Viestit: 256
Liittynyt: 21.11.2008 19:22
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja Por »

Pasi Häkli kirjoitti:Aika erikoiselta kuulostaa että kylmäaineiden vähyyden takia climatronicin näyttö vilkkuu, en oo ennen moista kuullut.
Ilmotteleppa sitten oliko vajausta... Viallisia climatronic paneeleita on ollut.
Joo eli tänään sain käytettyä auton ilmastoinnin huollossa (tyhjennys, kuivaus, mittaus ja täyttö), ainetta tuli pois 0.3kg ja tilalle laitettiin 0.6kg. Paineethan oli kaukana tuolla 0.3kg kuin mitä oli täytön jälkeen.
Listat ilmoittivat täyttömääräksi 0.5kg mutta tarran perusteella mikä konehuoneesta löytyi laitettiin 0.6kg (itsehän muistelin jostain lukeneeni että 0.75kg olis oikea määrä mutta eipä ollut ainakaan tuohon).
Mukavasti puhaltaa kylmää ilmaa hyttiin, ei tarvi kärvistellä kuumassa.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Me kokeiltiin joskus ilmastointikurssilla vitosgolffiin laittaa vain 200g kylmäainetta, toimi aivan moitteetta vielä silläkin määrällä. Olikohan tuohon vitosgolffiin 525g oikea määrä. Nelosgolffeihin menee se 750g.

Loppuiko muuten climatronicin näytön vilkkuminen?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Por
Viestit: 256
Liittynyt: 21.11.2008 19:22
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja Por »

Vilkautti paneelissa ekalla startilla heti mutta sen jälkeen ei ole näkynytkään.
Jos oikein tutkin eilen tuota kompuraa auton käynnissä ollessa niin ei ollut päällä ja mitä siitä luin niin 'joissain' tapauksissa se paineanturi ei päästä kompuraa päälle paineen ollessa liian pieni. Tiedä sitten mitä toi 'joissain' tarkoittaa?
Vois vilkaista huomenissa antaako se enään mitään vikakoodia, mutta ainakin nyt sieltä on kuulunut tuttua pihinää kun sammuttanut auton (mitä ei aikaisemmin kuulunut).
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Juu se on ihan totta. Kaikissa autoissa on määritelty joku tietty arvo, jos paine tippuu sen alle, niin sen jälkeen kompuraa ei enää kytketä päälle. Jos sullakaan ei oo vielä koskaan tehty ilmastointihuoltoa, niin ei sinänsä ihme, että sieltä on paineet jo karannut. Hieno homma että nyt pelaa :P
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
T.K.K
Viestit: 8
Liittynyt: 12.11.2007 15:33
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja T.K.K »

Onko toi 525g Golf Variant vm.2002 TDI PD liian vähän ainetta?Sen verran just laitettiin ainetta huollossa tohon mun Golffin ilmastointiin. :?
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

ne yleensä laskee ne vanhat aineet pois, punnitsee ne, ja lisää sen puutuvan määrän. Mullakin laitettiin -02 golfiin viimeksi n.380g. Nykyään ne laittaa samalla sinne järjestelmään väriainetta. Sillon näkee jos se järjestelmä vuotaa jostain.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Meilläkin yleensä laitetaan väriaine sekaan, varsinkin jos epäillään vuotoa. UV-lampulla tiiraillessa näkee kyllä hyvin jos joku paikka vuotaa.

^^ Mikäli sinne laitettiin vain 525g ainetta (yhteensä) niin se on liian vähän. 750g kuuluu nelosgolffiin.

Asiaa sivuten, on muuten hyvä kun ne mainostaa että järjestelmään laitetaan "uudet" kylmäaineet. Oikeastihan se on sitä samaa paskaa mikä on imetty 1000 eri autosta siihen samaan kylmäainepulloon josta se syötetään takaisin autoon :lol:
Jos joku esimerkiksi erehtyy sinne imasemaan jotain muuta kuin r124a kylmäainetta niin sehän on koko pullo piloilla sen jälkeen...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Tero Häkli
Viestit: 1726
Liittynyt: 23.5.2006 2:24
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero Häkli »

niimpä, öljy on ainoo uus tatina mitä sinne menee ja sitäkin pirun vähän :P
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Por
Viestit: 256
Liittynyt: 21.11.2008 19:22
Paikkakunta: Turkhauta

Viesti Kirjoittaja Por »

Tulipahan tämäkin taas ongelmaksi takaisin.
Tänään vilkautti jälleen kerran näytössä ja sama 318 000 tulla tupsahti. Pitänee nollata tuo vikamuisti ja katsella josko sitä tulee uudestaan.
Oliskohan jossain vuotoa tai olisko toi anturi tullut tiensä päähän. Pystyykö tuota anturia loggaamaan vag-comilla? jos vaikka sais selville mitä se näyttää vaiko näyttääkö mitään.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Reactor
Viestit: 40
Liittynyt: 4.1.2009 6:24
Paikkakunta: Jyväskylä / Oulu

Viesti Kirjoittaja Reactor »

Omassa Passatissa on jo jonkin aikaa vilkkunut Climatronicin näyttö käynnistäessä ja vikakoodiksi tulee 318 00 sillä näppäinyhdistelmällä. Mitään muuta ei saa katsottua. Kylmäaineet on vaihdettu ja täytetty kesäkuussa, niin tuo vikakoodi viittaa sitten paineanturiin. Missä se oikein sijaitsee? Niin pääsee irroittamaan kyseisen anturin ja hakemaan uuden tilalle.

Aurinkoa riittää vielä ja kuumahan siinä tulee autossa, mutta eipä tule ollenkaan kylmää ilmaa kabiiniin, ainoastaan haaleata ilmaa..
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Passatissa se paineanturi löytyy ilmastoinnin kennon kyljestä, apukuskin puolelta. Puskuri irti niin siihen pääsee käsiksi.
Edit. Kirjotusvirhe korjattu...
Viimeksi muokannut Pasi Häkli, 17.9.2009 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Reactor
Viestit: 40
Liittynyt: 4.1.2009 6:24
Paikkakunta: Jyväskylä / Oulu

Viesti Kirjoittaja Reactor »

Kiitos vastauksesta, nyt sitten tietää mistä se anturi löytyy. Marmorin hinta anturille mukavat 126 euroa, menee kyllä sitä ennen tarkastettavaksi vuotojen varalta. Otin yhteyttä ilmastointihuollon tehneeseen liikkeeseen ja sanoivat tarkistavansa vuodot, että voidaan varmistua asiasta.

Tuo 318 00 koodihan viittaa joko kylmäaineiden vähyyteen tai paineanturin rikkoutumiseen, että täytyyhän sitä jompi kumpi sulkea pois tai sitten on molemmat syynä :)
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
arihy
Viestit: 59
Liittynyt: 20.7.2007 9:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arihy »

Minulla olisi Jyväskylässä ylimääräinen -01 Passatin paineanturi. Etkan mukaan pitäisi olla sama myös uudemmissa.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
Reactor
Viestit: 40
Liittynyt: 4.1.2009 6:24
Paikkakunta: Jyväskylä / Oulu

Viesti Kirjoittaja Reactor »

Oli tuosta Passatista haljennut joku putki ilmastoinnin kennon luota, ottanut kosketusta runkoon. Sitä kautta sitten tippunut kylmäaineet pois. Putki ja kuivain vaihdettiin + pikku hilppeitä ja ilmastointihuolto perään, lasku sitten mukavat 750 euroa 8). Eipä ole halpaa lystiä :lol:. Vikakoodikin oli jäänyt nollaamatta, mutta nollasin sen itse ja nyt viimeksi tänään tarkistin Climatronicin näytöstä ja näkyy edelleen 444 00. Muita arvoja ei pääse katsomaan mitenkään mistään napista painamalla.

Nyt kun tulee tuo talvi, niin ei ilmastoinnilla ole mitään virkaa. Ensi kesänä sitten voisi katsoa, toimiiko ilmastointi kunnolla ja toimia sen mukaan jatkossa.
Vw Passat Variant 130TDI 4Motion -04 AVF
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^Itse asiassa se ilmastoinnin putki hankaa sen kuivaimen puhki. Mikäli se on samanlainen tapaus mitä on ollut monta.
Ja joo ne ilmastoinnin putket/letkut on kyllä jäätävän kalliita.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
zamik
Viestit: 96
Liittynyt: 30.11.2006 19:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Climatronic temppuilee?

Viesti Kirjoittaja zamik »

Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
zamik
Viestit: 96
Liittynyt: 30.11.2006 19:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Climatronic temppuilee?

Viesti Kirjoittaja zamik »

zamik kirjoitti:Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
Tässä ollaan netistä katsottu mahdollisia korjaus toimenpiteitä ja tullut vastaan sellainen et mahdollisesti johdotuksessa / liittimessä vikaa. Asiaa tutkitaan lopulla viikkoa tarkemmin. Olisin tossa lukenut vikakoodeja mutta tuo minun vag-kkl usb piuha ei ollutkaan yhteensopvia uudempaan autoon joka minulla on.
zamik
Viestit: 96
Liittynyt: 30.11.2006 19:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Climatronic temppuilee?

Viesti Kirjoittaja zamik »

zamik kirjoitti:
zamik kirjoitti:Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
Tässä ollaan netistä katsottu mahdollisia korjaus toimenpiteitä ja tullut vastaan sellainen et mahdollisesti johdotuksessa / liittimessä vikaa. Asiaa tutkitaan lopulla viikkoa tarkemmin. Olisin tossa lukenut vikakoodeja mutta tuo minun vag-kkl usb piuha ei ollutkaan yhteensopvia uudempaan autoon joka minulla on.
Jälleen tutkailtu asiaa ja alkaa pikku hiljaa olemaan syyn vika tiedossa :-) Tolla climatronicin koodilla googletettu ja foorumeita selailtu ja sieltä napattu linkki http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00819" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli taitaa olla piuha poikki jossain, joten missähän on yleisin paikka josta se voisi mennä?
zamik
Viestit: 96
Liittynyt: 30.11.2006 19:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Climatronic temppuilee?

Viesti Kirjoittaja zamik »

zamik kirjoitti:
zamik kirjoitti:
zamik kirjoitti:Autona Skoda Octavia vm.2006 ja tuli tossa käytetty auto ilmastoinnin huollossa. Painetestit yms ok ja joku 100g uutta kylmäainetta sisään. Huollon jälkeen auto pyörimään ja putkien testailu et kylmääkö niin ei mennyt kylmäksi eikä fleetikään pyörinyt. Vikakoodinluku siihen päälle ja painetunnistimesta tuli vikakoodi. Painetunnistin vaihdettu uuteen ja putket ei kylmä vieläkään. Kokeilin tosta climatronicista myös noita vikakoodeja niin antaa koodi 333 09h eli vasemmalla puolen on 333 ja oikealla 09h nämä siis on niissä missä nykyy sisätilan lämpö tms.

Mistähän vois vikaa etsiä???
Tässä ollaan netistä katsottu mahdollisia korjaus toimenpiteitä ja tullut vastaan sellainen et mahdollisesti johdotuksessa / liittimessä vikaa. Asiaa tutkitaan lopulla viikkoa tarkemmin. Olisin tossa lukenut vikakoodeja mutta tuo minun vag-kkl usb piuha ei ollutkaan yhteensopvia uudempaan autoon joka minulla on.
Jälleen tutkailtu asiaa ja alkaa pikku hiljaa olemaan syyn vika tiedossa :-) Tolla climatronicin koodilla googletettu ja foorumeita selailtu ja sieltä napattu linkki http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00819" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli taitaa olla piuha poikki jossain, joten missähän on yleisin paikka josta se voisi mennä?
Kertokaas nyt olenko itse ymmäränyt asian niinkuin pitää. Eli vika päällä painetunnistimella ja kompressorin testattu testerillä on kompressorissakin vika. Auto siis käynissä ja ilmastointihuoltolaitteesta laitettu letkun autoon kiinni. Korkeapaineanturi siis vikakoodina. Pystyykä siis tuolla tapaa näkemään kompressorin toimintakunnon vaikka anturissa jokinlainen vika. Mielestäni juuri tuo anturi suojelee tota kompressoria hajoamiselta
Vastaa Viestiin