Pohjapanssari ja alustan 'jäykistys'
Pohjapanssari ja alustan 'jäykistys'
Siskon mies oli rysäyttänyt tänään aamuyöstä firman Golfin öljypohjan halki ja ajellut moottorin kuivaksi. No tuosta selvittäneen 'korkeintaan' moottorin vaihdolla mutta tuli vastaisuuden varalle mieleen, että pohjapanssari olisi hyvä investointi.
Motonetissä on teräksinen moottorinsuoja myynnissä kohtuu hintaan 132€. Pitänee kuitenkin 'jäykistää' jotenkin alustaa (tai jousia tässä tapauksessa) hieman. Madallus ei kuitenkaan olisi hyvä idea mökkitietä ajatellen - vai?
On tämä 'tuninki' hieman uutta minulle noiden alusta muutosten suhteen, joten olisiko kellään vinkkiä, ettei tarvitse tehdä erehdyksien kautta.
Motonetissä on teräksinen moottorinsuoja myynnissä kohtuu hintaan 132€. Pitänee kuitenkin 'jäykistää' jotenkin alustaa (tai jousia tässä tapauksessa) hieman. Madallus ei kuitenkaan olisi hyvä idea mökkitietä ajatellen - vai?
On tämä 'tuninki' hieman uutta minulle noiden alusta muutosten suhteen, joten olisiko kellään vinkkiä, ettei tarvitse tehdä erehdyksien kautta.
Pohjapanssarista keskustelua.
Golffiinhan (IV) on ollut saatavilla lisävarusteena huonontien varustus, jossa on hieman vakiota korkeammat (n. 1cm ?) ja jäykemmät jouset.
Golffiinhan (IV) on ollut saatavilla lisävarusteena huonontien varustus, jossa on hieman vakiota korkeammat (n. 1cm ?) ja jäykemmät jouset.
Re: Pohjapanssari ja alustan 'jäykistys'
No eipä varmaan kannata mitään "sikalinttaa" miettiä, jos joutuu kerran huonohkoa (?) hiekkatietä ajelemaan.mla kirjoitti:Madallus ei kuitenkaan olisi hyvä idea mökkitietä ajatellen - vai?
Mutta kylläkai sitä jollain maltillisella pudotuksella toki selviää pahastakin kinttupolusta, kun on vaan tarpeeksi aikaa ja malttia matkassa. Kai...
Vaan useinhan ne matalat autot tahtoo kuitenkin näyttää aikasta hyvältä, että kai sen takia voi hieman kärsiäkkin...
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Tehdas 'korotus' korottaa maavaraa vain sen pohjapanssarin 'vähentämän' verran. En odota tuolta motonetin 'panssarilta' samoja ominaisuukdia kuin tuolta alkuperäiseltä, kun hinta on hieman eri luokkaa. Meinasin vain, että se levynä voisi paremmin suojata iskuilta kuin tuo muoviläpyskä.
Isku öljypohjaan oli 'hassu' siinä mielessä, ettei se rikkonut sitä muovia laisinkaan, eikä muoviin jäänyt edes jälkeä (ainakaan selkeätä) iskusta. Teräs (ohutkin) voisi edes hieman jakaa iskua tasaisemmalla alueella. Teräs todennäköisesti kestää iskua muutoinkin paremmin kuin alumiininen öljypohja ja on halvempi vaihtaa uuteen
Mutta voi olla liian aikaista miettiä tuota pohjapanssaria, kun pitää odottaa vakuutusyhtiön päätöstä mitä autolle tehdään
Ajattelin vain jo etukäteen selvitellä miten tuota voisi tulevaisuudessa estää
Isku öljypohjaan oli 'hassu' siinä mielessä, ettei se rikkonut sitä muovia laisinkaan, eikä muoviin jäänyt edes jälkeä (ainakaan selkeätä) iskusta. Teräs (ohutkin) voisi edes hieman jakaa iskua tasaisemmalla alueella. Teräs todennäköisesti kestää iskua muutoinkin paremmin kuin alumiininen öljypohja ja on halvempi vaihtaa uuteen
Mutta voi olla liian aikaista miettiä tuota pohjapanssaria, kun pitää odottaa vakuutusyhtiön päätöstä mitä autolle tehdään
Ajattelin vain jo etukäteen selvitellä miten tuota voisi tulevaisuudessa estää
Vesissa on eroja kuten viineissäkin. Bensa ei käy diiseliin eroaa jonkun verran en tiedä mitä eroa niissä olis. Otin koko asennussarjan kaikkinee kiinnikkeineen hinta oli 298€ + Berner asenti vain kiinnitys holkit 7kpl runkoon 24€ asennus 10min hyvä taksa ja kaikki muovit oli jo poistettu valmiiks, vaatii jonkun toolsin jolla saa ne asennettua. Kyllä olo vähän helpottu kun sen sai asennettua.
Tuleepas halvaksi korjaus - 6-7k€ arvio.
Joutunevat tilaamaan koko motin (1.9l TDI 130hv) Saksasta, kun on ilmeisesti leikannut pahemman kerran kiinni. Pitänee tosiaan harkita sitä pohjapanssaria. Vakuutustädit eivät oikein ole suotuisia osallistumaan kekkereihin, mutta pitää vielä koittaa suostutella heitä, josko jotain sieltäkin irtoaisi.
Joutunevat tilaamaan koko motin (1.9l TDI 130hv) Saksasta, kun on ilmeisesti leikannut pahemman kerran kiinni. Pitänee tosiaan harkita sitä pohjapanssaria. Vakuutustädit eivät oikein ole suotuisia osallistumaan kekkereihin, mutta pitää vielä koittaa suostutella heitä, josko jotain sieltäkin irtoaisi.
Päivittelen tänne tilannetta.
Eli moottori ja turbo meni vaihtoon ja operaatiolle tuli hintaa yhteensä pyöreät 7k€.
Moottori ja turbo käytiin Tallinnasta Saksa-Autosta 4400€ + 200€ matkakuluja. Turbo olisi kannattanut ostaa Suomesta, Tallinnassa se oli kalliimpi muutaman kymmenen euron verran, mutta moottori taas oli 3400€ halvempi. Kustannuksia laski hieman toki se, että kävimme Tallinnassa pakulla ja takatilaan mahtui toinen lavallinen 'moottorinpesunesteitä' moottorin rinnalle
Asennus Tampereen Laakkosella kustansi 2000€. Hintaan sisältyi myös testausta ja tutkintaa vanhan moottorin osalta, uusi öljypohja vanhaan moottoriin (vanha moottori palautettiin tehtaalle ja sen piti olla ulkoisesti ehjässä kunnossa), parit öljyt, jäähdytysnesteet ja lisäksi 3 A4:sta muita osia.
Ja maanantaina asennettiin pohjapanssari - osat (Tallinnasta tuli tilattua taas) 195€ ja 20€ Jondelle joka asensi panssarin. Asennuksessa piti purkaa Eberi pois tieltä (kuskin puolella puskurissa) ja 'jerkulla' sai vääntää urakalla välijäähdytintä (repsikan puolella puskurissa) että sai kiinnikkeet runkoon paikoilleen. 2h meni äheltäessä kiinnikkeitä, mutta hyvä siitä tuli
Ovela kumina kuului panssarista kun ajelin lumimyräkässä sillä takaisin Hesasta Tampereelle. 'Eristin' panssaria hieman raskasmatolla, kun jotkut valittelivat melun 'kasvavan' panssarin kanssa. Matolla vuoratun panssarin 'heijastama' melu tuntui kutakuinkin samalta kuin muovisen. Maton 'osuutta' asiaan en tiedä, kun ei tullut koitettua ilman.
Eli moottori ja turbo meni vaihtoon ja operaatiolle tuli hintaa yhteensä pyöreät 7k€.
Moottori ja turbo käytiin Tallinnasta Saksa-Autosta 4400€ + 200€ matkakuluja. Turbo olisi kannattanut ostaa Suomesta, Tallinnassa se oli kalliimpi muutaman kymmenen euron verran, mutta moottori taas oli 3400€ halvempi. Kustannuksia laski hieman toki se, että kävimme Tallinnassa pakulla ja takatilaan mahtui toinen lavallinen 'moottorinpesunesteitä' moottorin rinnalle
Asennus Tampereen Laakkosella kustansi 2000€. Hintaan sisältyi myös testausta ja tutkintaa vanhan moottorin osalta, uusi öljypohja vanhaan moottoriin (vanha moottori palautettiin tehtaalle ja sen piti olla ulkoisesti ehjässä kunnossa), parit öljyt, jäähdytysnesteet ja lisäksi 3 A4:sta muita osia.
Ja maanantaina asennettiin pohjapanssari - osat (Tallinnasta tuli tilattua taas) 195€ ja 20€ Jondelle joka asensi panssarin. Asennuksessa piti purkaa Eberi pois tieltä (kuskin puolella puskurissa) ja 'jerkulla' sai vääntää urakalla välijäähdytintä (repsikan puolella puskurissa) että sai kiinnikkeet runkoon paikoilleen. 2h meni äheltäessä kiinnikkeitä, mutta hyvä siitä tuli
Ovela kumina kuului panssarista kun ajelin lumimyräkässä sillä takaisin Hesasta Tampereelle. 'Eristin' panssaria hieman raskasmatolla, kun jotkut valittelivat melun 'kasvavan' panssarin kanssa. Matolla vuoratun panssarin 'heijastama' melu tuntui kutakuinkin samalta kuin muovisen. Maton 'osuutta' asiaan en tiedä, kun ei tullut koitettua ilman.