Tehot golf III..

Kaikki tekniikkaan liittyvä
simppa80
Viestit: 24
Liittynyt: 4.10.2004 9:38
Paikkakunta: Haukipudas

Tehot golf III..

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Osaako kukaan kertoa mitkä oleelliset erot 75 ja 90 hp koneissa?
simppa80
Viestit: 24
Liittynyt: 4.10.2004 9:38
Paikkakunta: Haukipudas

Lisäys:

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Eli tarkoitan siis noita 1,8 bensa koneita..
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Yheksäkytheppasessa ainaki enemmän puristuksia...
simppa80
Viestit: 24
Liittynyt: 4.10.2004 9:38
Paikkakunta: Haukipudas

Puristukset..

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Puristuksia on ennemmän, mikä johtunee lienee nokka-akselista tai palotiloista. Olisikohan kellään tarkempaa tietoa miten sais 75 heppaseen helposti hevosia lisää..
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

En tiedä ootko sukua karpenterille?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=24708

Tyly totuus on, että helpolla saa jos on rahaa. Mut jos halvalla pitää saada niin vähiin jää hevosten kasvatus.

Ei ole pienintäkään havaintoa mitä eroa noilla koneilla on. Tilavuudeltaan ne on samankokoisia ja ruiskut niissä on samat. Ja jos kantta lähdet vaihtamaan se rinnastetaan koneenvaihtoon joten siinäkään ei ole mitään järkeä. Fiksuinta olis pistä nykyinen kinneri myyntiin ja hankkia tilalle tehokkaampi kärri missä on samalla paremmat varusteet. Samalla rahalla siis paljon enempi iloa.
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Näillä saa jo jotain pientä aikaan:

-viri kansi
-viri nokka
-viri pakosarja
-viri putkisto
-bensapaineiden nosto
-ilmansaannin parannus
-yms pientä.

Perhepiirissä pyörii yksi vento tuolla tekniikalla, jolle on vireistystä tehty ja teetetty (mm. kaikki ylläolevat ym.) ja kyllähän sillä ysikyheppasen hakkaa. Tonnilla pääset jo hyvään alkuun.
Viimeksi muokannut J.N, 24.10.2004 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
simppa80
Viestit: 24
Liittynyt: 4.10.2004 9:38
Paikkakunta: Haukipudas

EI VASTAUSTA..

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Eli vastausta ei kysymykseen saa. Kysyin alkuperäisessä viestissä, että mitkä on erot 75 ja 90 hp välillä. Mikä tekee 90 hp:sta 15 hp tehokkaamman? Lohkot ovat käsittääkseni identtiset. Muutokset eivät voi olla kovin radikaaleja jos niinku "maalaisjärjellä" ajattelee!
uncle sam
Viestit: 11
Liittynyt: 15.2.2004 0:47
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja uncle sam »

90hp on ADZ kone ja 75hp on AAM. Joku viisaampi on joskus kertonut että ei ole muuta eroa kuin moottorin ohjainlaite.
Se on taas toinen juttu mistä sellaisen metsästät. Ja sen jälkeen saat sen ohjelmoitua toimimaan.
samip
Viestit: 90
Liittynyt: 12.2.2004 10:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja samip »

Mitään en näistä bensavehkeistä tiedä, mutta muistelisin että: 75hp ykspisteruisku <-> 90hp nelipisteruisku :?:

Väkisinsytyttelevillä ajelevat korjatkoon :wink:
uncle sam
Viestit: 11
Liittynyt: 15.2.2004 0:47
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja uncle sam »

90 heppanen on myös ykspiste ruutta. 16 venttiilinen (115hp) on nelipiste
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Uncle Sam kirjoitti:90hp on ADZ kone ja 75hp on AAM. Joku viisaampi on joskus kertonut että ei ole muuta eroa kuin moottorin ohjainlaite.
Minähän en tuosta mitään tiedä, mutta en oikein usko, että tehoero olisi tehty vain moottorin ohjauksella... Mutta joku voisi tietysti välillä kertoa jotain ihan oikeaa tietoakin näiden arvailujen joukkoon.
Uncle Sam kirjoitti:90 heppanen on myös ykspiste ruutta. 16 venttiilinen (115hp) on nelipiste.
Tuossa on nyt ajatusvirhe noiden hevosien tai venttiileiden kanssa.

-1.8 75hp ja 90hp on molemmat (samalla) yksipisteruiskulla. (moottorin ohjaus eri)

-2.0 8v 115hp on nelipisteruiskulla. Simos-suihkutus tai digifant riippuen moottorikoodista.

-2.0 16v 150hv on myös nelipisteruiskulla, joka ei ilmeisesti ole kumpikaan noista 8v:n ruiskuista. Tai jos on, niin ainakin se on varsin erinäköinen päälisin puolin...
uncle sam
Viestit: 11
Liittynyt: 15.2.2004 0:47
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja uncle sam »

Sori. Hyvä ku korjasit.
simppa80
Viestit: 24
Liittynyt: 4.10.2004 9:38
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

90 hv on puristuksia enemmän, mikä on saatu aikaan nokka-akselilla. Lisäksi pakosarja on erilainen, paremmin hengittävä. Olen kuullut että gti:n 8v nokka-akselilla ja peltipakosarjalla pääsis 90 hv:seen...
Vastaa Viestiin