Missä AFN koneen huohotinputki?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
ryynänen
Viestit: 122
Liittynyt: 7.3.2009 21:36
Paikkakunta: Kempele/Oulu

Missä AFN koneen huohotinputki?

Viesti Kirjoittaja ryynänen »

Missähän tuo huohotin putki sijaitsee ja voiko sen noin vaan nyppästä irti ja putsata? Pitääkö jotain tietää?
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
Avatar
Dubsonic
VCF Member
Viestit: 569
Liittynyt: 6.9.2009 22:39
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

Tulee lohkoa pitkin ylös parin sentin vahvuinen muovinen putki siihen venttiilikopan päällä olevaan mokkulaan josta jatkaa matkaa turbon imuputkeen.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
ryynänen
Viestit: 122
Liittynyt: 7.3.2009 21:36
Paikkakunta: Kempele/Oulu

Viesti Kirjoittaja ryynänen »

Dubsonic kirjoitti:Tulee lohkoa pitkin ylös parin sentin vahvuinen muovinen putki siihen venttiilikopan päällä olevaan mokkulaan josta jatkaa matkaa turbon imuputkeen.
jep löyty, ei ollu jäässä...
Volkswagen Golf Variant 1.8 Turbo
Butcher
Viestit: 12
Liittynyt: 2.9.2009 16:07

Viesti Kirjoittaja Butcher »

Lainataas topiccia niin ei tarvii uutta tehdä. Eli mistä löytyy ADR/APT/AEB mottorin huohotin putket/putki?
Toinen kysymys perään: Mistä saa selville tuon moottoritunnuksen, eli onko kyseessä ADR/APT/AEB moottori? :oops:
Passat Variant 1.8 Trendline -00
Avatar
Dubsonic
VCF Member
Viestit: 569
Liittynyt: 6.9.2009 22:39
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Dubsonic »

huoltovihkossa lukee ainakin
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ja olikohan Passatissa se sama tarra myös kontissa varapyöräkotelon seinässä. Siinä on niitä PR koodeja ja moottori- ja vaihteistokoodit, runkonumero jne.

Moottorikoodi on myös moottorissa stanssattuna johonkin päin. 1.8T koneessa ainakin AWT se on venakopan etupäässä semmosessa kielekkeessä. Toi 1.8 20V on aikalailla sama peruskone kai niin voisi olla samalla kohtaa siinäkin, noin mutu heittona.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Tossa mun riisselivermeessä lukee myös jakohihnan suojakopassa tarrassa.
Butcher
Viestit: 12
Liittynyt: 2.9.2009 16:07

Viesti Kirjoittaja Butcher »

Kiitoksia vastauksista! Löytyihän se huohotinputki kun vähän silmiään käytti...eikä voisi olla vi##umaisemmassa paikassa, imusarjan alla. Melkoinen Macgyver pitää olla että pääsee käsiksi, mutta sainpahan akrobatiaa käyttämällä irti ja putsatuksi.
Passat Variant 1.8 Trendline -00
teukka
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 20:14
Paikkakunta: Keskellä Espoota

Viesti Kirjoittaja teukka »

Butcher kirjoitti:Kiitoksia vastauksista! Löytyihän se huohotinputki kun vähän silmiään käytti...eikä voisi olla vi##umaisemmassa paikassa, imusarjan alla. Melkoinen Macgyver pitää olla että pääsee käsiksi, mutta sainpahan akrobatiaa käyttämällä irti ja putsatuksi.
Mites tähän pääsee käsiksi? Osat olisi ja autokin oli jo pajalla mutta eivät alapuolelta päässeet käsiksi ja jättivät tekemättä.
Onko yläpää kiinni sellaisella typerällä puristetulla "klemmarilla"?Paksumpi puoli taitaa olla ihan vaan sokalla?
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
kumita
Viestit: 20
Liittynyt: 2.4.2009 17:30

Viesti Kirjoittaja kumita »

teukka kirjoitti: Mites tähän pääsee käsiksi? Osat olisi ja autokin oli jo pajalla mutta eivät alapuolelta päässeet käsiksi ja jättivät tekemättä.
Onko yläpää kiinni sellaisella typerällä puristetulla "klemmarilla"?Paksumpi puoli taitaa olla ihan vaan sokalla?
Ite vaihoin AEB koneeseen putkenpätkän kun irrotin ensin kaasuläpän pois tieltä. Ahasta siellä on mutta kyllä sinne minunki kourat mahtu.

Paksu puoli oli moottorin puolessa kiinni sokalla ja muut putken päät oli mulla ruuvattavalla klemmareilla. Helpommin kävi touhu kun otti siinä olevan rikkinäisen osan t-haaran mukana pois ja kasas sen uudestaan ihmisten ilmoilla.
teukka
Viestit: 27
Liittynyt: 18.10.2007 20:14
Paikkakunta: Keskellä Espoota

Viesti Kirjoittaja teukka »

Tulihan toi vaihdettua. 3+1 tuntia mulla meni kun letkut/putket olivat juurtuneet toisiinsa.
Loppu käryt siihen ja tyhjäkäynti tuntui parantuneen myös.
Paska homma mutta tulipahan tehtyä.
Ahdin määrää tahdin niinkuin sanotaan.Kalustona Passat Variant 1.8T ja A4 Sedan 1.8T.
Vastaa Viestiin