VW Golf IV Variant vikalista
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Itselläni ei tuossa 6-lovisessa tahmaa mikään pykälä, mutta kaverin 5-lovista lootaa kun kokeilin niin en ollut uskoa että saman merkin laatikko ois kyseessä. Ja ainakin mulla on vielä tehtaan ölssit laatikossa, nyt seuraavassa huollossa oli tarkoitus vaihtaa öljyt uusiin kun tulee 150tkm täyteen
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Mulla pyydettiin volkkari takasin laakkoselle huohotinputken lämmityksen asennukseen takuuna... ihmetyttää vaan ku eivät voineet 3 viikkoa sitten sitä laittaa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
-Ei vielä ainakaan ole ollut mitään ongelmia.....
-Nyt mittarissa noin 8 tkm.
-Kumma juttu noi lootan öljyt,toisilla pelaa,toisilla ei. Tossa pari viikkoa sitten oli täälläkin n. -25c
ja ei mitään ongelmia,loota oli tosi herkkä.
-Nyt mittarissa noin 8 tkm.
-Kumma juttu noi lootan öljyt,toisilla pelaa,toisilla ei. Tossa pari viikkoa sitten oli täälläkin n. -25c
ja ei mitään ongelmia,loota oli tosi herkkä.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Samppa kirjoitti:Minun golfin moottorin ohjausjärjestelmän (check) valo herjaa väliajoin.. Yleensä syttyy kun kiihdyttää vauhdin johonkin sataseen
(tehny pari kertaa).. Se palaa jonkun puoli päivää ja sit kun on pari kertaa käynnistelly auton uudellen niin se ei enää palakaan...
Se on jo kerran käyny laakkosella testerissä ja sillon huomasivat että jarrupolkimen anturi oli sökö ja vaihtoivat sen uuteen muuta vikaa ei ollu mut vika ei näköjään korjaantunutkaan... Onko muilla ollu ongelmia noitten check ym valojen kanssa???? Rupee pikku hiljaa tuskastuttaa kun vika ei selviä millään konstilla!!!!
Itsellä sama häiriövalo paloi kauan,vika oli lambda-anturissa.
vw Touran 1.9tdi dsg
äsken sit golffi jätti mut välille prkl..... ei reagoi enää kaasupolkimen asentoon...välillä kun sammutti, niin pari kertaa sai kierrokset nousee kun painoi poljinta mut sit pyörii vaan tyhjäkäynnillä eikä mitään tapahdu vaikka yrittää kovasti painella!!!! meni sit laakkoselle yöks huilaa ja aamulla sit testeriin... onko muille tehny samaa..... epäilivät jotain kaasuläppä tunnistinta!!!
A4 Avant 1.8T 2005
En viitsinyt kahlata koko topikkia läpi, joten ilmoitetaan näistä jumiutuvasta tuulilasin pyyhin varsi rakennelmasta. Viime syksynä jo tuntui olevan hieman laiskalla tuulella nuo pyyhkiät, mutta jotenkin selvisin talven yli puoliksi toimivilla pyyhkijöillä.
Pari viikkoa sitten nuo pysähtyivät lopullisesti, käsillä kun auttoi niin sillon toimi. Pari iltaa sitten aloin purkamaan tuota mekanismia, ja tuli otettua pari räpsyäkin:
Vivusto irrotettuna
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... ivusto.jpg
Akseli tappia sai hakata hyvin kauan ennen irtoamista. Kumma jos pyyhkiät ei toimi
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... umissa.jpg
Hieman kohmeisen näköiset tapit
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Tapit.jpg
Karstaa putkesta
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Karsta.jpg
Tappien kevyen hiomisen jälkeen oli rasvauksen aika, nestemäistä vaseliinia joka jähmettyy muutamassa sekunnissa. Tuota vaseliinia tuli suihkittua aika huolella
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Rasva.jpg
Sitten vain kasaus ja maailma kirkastui
Pari viikkoa sitten nuo pysähtyivät lopullisesti, käsillä kun auttoi niin sillon toimi. Pari iltaa sitten aloin purkamaan tuota mekanismia, ja tuli otettua pari räpsyäkin:
Vivusto irrotettuna
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... ivusto.jpg
Akseli tappia sai hakata hyvin kauan ennen irtoamista. Kumma jos pyyhkiät ei toimi
http://img.photobucket.com/albums/v732/ ... umissa.jpg
Hieman kohmeisen näköiset tapit
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Tapit.jpg
Karstaa putkesta
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Karsta.jpg
Tappien kevyen hiomisen jälkeen oli rasvauksen aika, nestemäistä vaseliinia joka jähmettyy muutamassa sekunnissa. Tuota vaseliinia tuli suihkittua aika huolella
http://img.photobucket.com/albums/v732/TeroL/Rasva.jpg
Sitten vain kasaus ja maailma kirkastui
Golf Variant TDI -00 (ALH)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
Vento -93 1.8 (ABS)
Golf -90 1.8 (RP)
TDI-automaatin nykiminen
Auto on ollut VV-autolla montakertaa tutkittavana nykimisen vuoksi, kaasupolkimen vaihdolla terävä nykiminen loppui mutta pehmeä jäi. Äsken luultavasti selvisi tämäkin, laturi hirtti kiinni ja hihna paloi oiken kunnon savulla. niin että palokunta kävi paikalla. Autolla ajettu 50000 km ja takuu voimassa.
Savut karkasivat nokkapellin alta
Autostani paloi jäähdytyspuhallin johtosarjoineen ja laturi, sekä laturin hihna. Tänä aamuna käydessäni korjaamolla korjauksen odotusajaksi ilmoitettiin n. 1 kk, autolle jossa on vielä puolivuotta takuuta, sijaisauton olisin saanut kolmeksi päiväksi. Soitin korjaamopäällikölle, joka lupasi selvittää miten pian saadaan korjattua, kun selvitystä ei ollut tullut kahteen mennessä soitin maahantujalle, puoli neljä tuli korjaamolta tekstiviesti, että auto on kunnossa. Teknisesti se ehkä onkin, mutta sisällä haisee palaneelle sähkömoottorille.
Korjaamopäällikön mukaan auto olisi tosiaan voinut syttyä kokonaankin.
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Korjaamopäällikön mukaan auto olisi tosiaan voinut syttyä kokonaankin.
Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Re: Savut karkasivat nokkapellin alta
Kehottaisin vaihtamaan tuota vakuutusyhtiötäMara kirjoitti: Tapiolan tulkinta seisontapäivä korvaukseen oli, että ei teknisestä viasta syttyneestä palosta korvata seisontapäiviä, kysymykseeni miten muuten auto voi syttyä kuin teknisestä viasta ei osattu antaa vastausta.
Tapiola ei ole ittellä koskaan korvannut mitään, aina kuulemma puuttui jokin tietty "kirjain" perästä Voi voi...
Vaihdon myötä myäs vakuutusmaksut pienenivät... että tämmööstä
Variant from meteoriitti-järvi
Eilen huomasin että öljykorkin ympärillä olevaan kuppiin oli tihkunut jonninverran tavaraa.
Ihan kuin öljykorkin stefa vuotais. Muovilärpäkkeen kun nosti pois kone oli kylläkin kuiva ja suht siivo, ts. normi pölyä & basaa, muttei öljyroiskeita..
No, kuivasin korkinympäsrystän ja laitoin "tehotarkkailuun", saas nähä kostuuko uudestaan.
Onko muut huomannu vastaavaa ?
Ihan kuin öljykorkin stefa vuotais. Muovilärpäkkeen kun nosti pois kone oli kylläkin kuiva ja suht siivo, ts. normi pölyä & basaa, muttei öljyroiskeita..
No, kuivasin korkinympäsrystän ja laitoin "tehotarkkailuun", saas nähä kostuuko uudestaan.
Onko muut huomannu vastaavaa ?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 9.3.2005 13:06
- Paikkakunta: Riihimäki
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Eivät ehtineet ottaa hertsikassa sisään, pitänee palata ens viikolla heti aamulla. Öljyjen vaihdosta puhuivat, säätämisestä eivät mitään. Minkälaisia säätövaroja noissa laatikoissa on?Amideus kirjoitti:warlord: aja vaan heti huoltoon, ei se siitä kummene ilman öljyjen vaihtoa/säätämistä...
- Heavy Metal will never die!! -
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Viestit: 3119
- Liittynyt: 11.11.2003 0:19
- Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila