Sivu 6/10

Lähetetty: 1.4.2009 19:48
Kirjoittaja Tero Häkli
luultavasti liittyy, alipaineletku jostainpäin irti. seuraile vaikka jarrutehostimelta lähtien kaikki letkut läpi, jos jostain vuotaa niin ei ahdotkaan nouse ym... :)

Lähetetty: 1.4.2009 21:08
Kirjoittaja terz1
itte joutuu kaiken tekee... 8)
sieltähän se murheenkryyni löytyi, tehostajalta 10cm peräänpäin, sellanen pieni punosletku irti jostain valkosesta palikasta...
nyt toimii taas niinku nyt 250 000 ajettu vaan voi... eli täydellisesti! :D
kiitos ja kumarrus!
tule kotkaan meripäivillä ni tarjoon kolme tuoppia olutta!

Lähetetty: 1.4.2009 21:14
Kirjoittaja Tero Häkli
tarvii tosissaan miettiä tota tarjousta :D koska ne on ? ;)

Lähetetty: 1.4.2009 21:30
Kirjoittaja terz1
taitaa tänä vuonna olla heinäkuun puolesvälis ku on taas ne suuret purjelaivat tulossa...

Lähetetty: 1.4.2009 21:46
Kirjoittaja DJDH
Mä voin ottaa Teron puolesta :lol:

Lähetetty: 1.4.2009 23:37
Kirjoittaja terz1
jonoon vaan... jos vanhat merkit paikkansa pitää, ei mikään maksa mitään tänäkään vuonna... :P

Lähetetty: 2.4.2009 7:55
Kirjoittaja Tero Häkli
juu DJDH voi tuurata mua jos en pääse paikalle :P

Lähetetty: 2.4.2009 12:07
Kirjoittaja A.Leskelä
Millon nämä meripäivät on?

Rouvan kanssa tarkoitus tehdä puhdas autokesäloma niin eihän sitä tiedä jos sattuis nokka oleen oikeassa paikassa oikeaan aikaan :lol:

Lähetetty: 2.4.2009 15:05
Kirjoittaja DJDH

Lähetetty: 4.4.2009 13:57
Kirjoittaja Tiny
Maanantaina 30.3 ostin 2003 vm 1.6 IV-koppaisen Golffin. Mittarissa 119tkm. Ja vikaa on jo löytynyt...Laturi hajosi eilen, toisesta avaimesta oli lähetin sökönä, jarrut alkoi laahaamaan/vinkumaan takana...No onhan tuolla ehtinyt jo 300km itsekin ajaa...Ensimmäinen Volkkari mitä ikinä on ja jos tätä menoa jatkuu niin myös viimeinen =)

Lähetetty: 4.4.2009 14:55
Kirjoittaja A.Leskelä
Tiny kirjoitti:Maanantaina 30.3 ostin 2003 vm 1.6 IV-koppaisen Golffin. Mittarissa 119tkm. Ja vikaa on jo löytynyt...Laturi hajosi eilen, toisesta avaimesta oli lähetin sökönä, jarrut alkoi laahaamaan/vinkumaan takana...No onhan tuolla ehtinyt jo 300km itsekin ajaa...Ensimmäinen Volkkari mitä ikinä on ja jos tätä menoa jatkuu niin myös viimeinen =)
Kannattaako tuota yhden perusteella alkaa paskaläjäksi yleistämään? :roll:

Lähetetty: 4.4.2009 14:57
Kirjoittaja Tiny
Tarkoitus oli olla sarkastinen........

Lähetetty: 4.4.2009 15:28
Kirjoittaja Vessu
Tiny kirjoitti:Tarkoitus oli olla sarkastinen........
Takajarrut ovat kieltämättä ongelmalliset.
Vaatii reiluja jarrutuksia aika-ajoin,jotta paikat pysyvät herkkinä.
Hyvä puoli on osien kohtuullinen hinta ja selkeä rakenne.

Lähetetty: 4.4.2009 20:10
Kirjoittaja Jami R
Tiny kirjoitti:Maanantaina 30.3 ostin 2003 vm 1.6 IV-koppaisen Golffin. Mittarissa 119tkm. Ja vikaa on jo löytynyt...Laturi hajosi eilen, toisesta avaimesta oli lähetin sökönä, jarrut alkoi laahaamaan/vinkumaan takana...No onhan tuolla ehtinyt jo 300km itsekin ajaa...Ensimmäinen Volkkari mitä ikinä on ja jos tätä menoa jatkuu niin myös viimeinen =)
Jos ostit yksityiseltä niin sitten ei oikein mitään voi, ellei satu olemaan reilu myyjä ja maksamaan vähän takaisin..
Jos taas liikkestä niin takaisin neuvottelemaan sinne.. Aina kannattaa kokeilla että molemmat avaimet toimii koska lähettimen vaihto on kohtalaisen arvokasta..(uusi lähetin ja koodaus)
Ostin itse kuukausi sitten liikkeestä vm.2003 variant golffin ajettu 76tkm siinä oli myös ongelma toisen avaimen lähettimessä.
Se ei avannut ovea kuin max. metrin päästä joten pyysin uuden lähettimen johon lopulta suostuttiin kun oltiin ensiksi muutaman kerran paristoa vaihdettu

Lähetetty: 5.4.2009 9:43
Kirjoittaja Tiny
Joo,liikkeestä ostin ja myyjä tuli hinnassa vastaan. Maksettiin puoliksi jolloin minulle jäi maksettavaa 70,36€... Tuo laturinhan menee täysin liikkeen piikkiin. Osaako joku sanoa mihin hintaluokkaan tuo laturin vaihto osuu?

Lähetetty: 5.4.2009 9:50
Kirjoittaja Tero Häkli
ei se paha vaihtaa oo mut aika kallis se muistaakseni on =)

Lähetetty: 5.4.2009 12:03
Kirjoittaja Tiny
No onneksi ei jäänyt itseni maksettavaksi...

Golf IV 1.6 Trendline '02:n kuskinoven verhoilu..

Lähetetty: 6.4.2009 15:47
Kirjoittaja Brode
Elikkäs,miten saan kuskinovesta irroitettua sen verhoilun yläosan,lukkonupin luota tippui se pieni ledi mikä ilmaisee välkynnällään ovien olevan lukittuna..Pikkuvika,mutta korpeaa kovasti.Eilen sain sen nupin ympärillä olevan tulpan irti ja miltei nippusiteen päällä nostettua sen ledin miltei pois oven välistä,mutta en saanut millään otetta että olisin kokeillut vetää sitä lediä ja johtoa pidemälle ja sen ledin paikalleen. Yksi ruuvi on ainakin siinä oven saranapuolella,mutta miten siitä sitten eteenpäin,mitä vippaskonsteja täytyy tehdä jotta sen yläosan saa irti ja näin ollen siihen lediin johtoineen pääsee käsiksi? Epäilen ettei tuntia pidempään pitäisi minullakaan tuossa mennä,eli voin tehdä sen kevätauringon paisteessa pihalla..?

Toivottavasti saitte selvää tästä ja vastaus löytyy 'ongelmaani..' :)

Re: Golf IV 1.6 Trendline '02:n kuskinoven verhoilu..

Lähetetty: 6.4.2009 16:51
Kirjoittaja JyriT
Brode kirjoitti:Elikkäs,miten saan kuskinovesta irroitettua....
Olisko tästä apuja: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163

Re: Golf IV 1.6 Trendline '02:n kuskinoven verhoilu..

Lähetetty: 12.4.2009 10:46
Kirjoittaja Brode
Jyri Tamminen kirjoitti:
Brode kirjoitti:Elikkäs,miten saan kuskinovesta irroitettua....
Olisko tästä apuja: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=961163
Kiitoksia linkistä/avusta,odotan kelien parantumista (aurinkoa ja väh. +10 lämmintä) jotta voin ruveta mesomaan pihalla ylläolevan linkin mukaisesti!

Kiitos&kumarrus!

Lähetetty: 7.5.2009 23:17
Kirjoittaja terz1
iltaa.
nyt sitten sellaista että moottoritiellä ohitustilanteessa hävisi autosta tehot.
ohi päästiin mutta meno muuttui nihkeäksi, aivan tuon mun aikaisemmin kuvaileman oireen mukaiseksi.

http://variantclub.fi/phpbb/posting.php ... te&p=69948

tällä kertaa vaan ei jarruissa tuntunu mitään outoa eikä näkyny irtoletkuja konehuoneessa.
ja kas, kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan ni tehot tuli takas... mitä vi..ua?!?
mainittakoon myös että kojetaulussa moottorin lämpötilamittari on jo n. vuoden ajan näyttäny välillä nollaa ja sit taas värähtää takas normaaliin yleensä kun starttaa uudestaan. tehohäviöö ei o ennen tuntunu jos ei lasketa sitä kun oli se jarruletku irti mutta tänään nämä kaks asiaa tapahtu yhtäaikaisesti.

voiko olla joku yhteys moottorin lämpötilamittarin ja ilmamassamittarin välillä?
ja ennen kaikkea, nytkös se kirottu ilmamassamittari sit rupee oleen valmis?!?

tai oikeastaan, toivottavasti se on se ilmamassamittari ettei nyt joku ahdin oo menossa tms. ihanaa...

Lähetetty: 8.5.2009 12:21
Kirjoittaja Pasi Häkli
terz1 kirjoitti:ja kas, kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan ni tehot tuli takas... mitä vi..ua?!?
Tais mennä vikatilaan yliahtamisen takia.. Joko N75 jumittelee tai turbon siivet jumissa.

Lähetetty: 9.5.2009 20:36
Kirjoittaja terz1
just just... alkuviikosta katellaan sit vähän vikakoodeja ja suihkutetaan taika- ainetta turbon siipiin...
katsotaan mikä tulee tuomioksi...

Lähetetty: 29.5.2009 9:14
Kirjoittaja vwismowv
Minä ostin syksyllä 2008 farkun jossa on alusta asti ollut kaksi vikaa. Hidas ajonesto eli jouduin hehkuttamaan muutaman sekuntin ennen kuin ajonesto kytkeytyi pois päältä (hehku oli nopeampi kuin ajonesto). Vika korjaantui kun purin ratin, airbagin ja ym osat pois ja puhdistin kaikki liittimet virtalukon lähettyviltä. Enää ei tarvitse hehkutella vaan suoraan sisään ja käyntiin. Toisena vikana on ollut etupään kolina joka ei Laakkosen opeilla ole poistunut, tätä vikaa aloin nyt itse paikantamaan ja annan korjausvinkin kolinaan kun olen sen saanut pois. Kyseessä siis golf variant 1.9tdi 4motion.

No, voin siitä kolinasta sen verran tarkentaa että epäilen sen johtuvan kiinnytyshelan rakenteesta. Kallistuksenvakaajan ja kumihelan välissä on muoviholkki ja holkki mahdollistaa vakaajan liikkumis sivusuunnassa (n.1,5cm) kuin laakereilla. Varaosaluettelo ei tunne ko. muoviholkkia. Voisi olla että kolina poistuisi jos holkin poistaisi ja kumi olisi suoraan vakaajan pinnassa. Kyllästyin kolinaan ja tilasin kokonaan uuden vakaajan niin näkee mitä sieltä nyt tulee ja miltä se rakenne näyttää. Ja uudet kumihelat on jo aikaisemmin vaihdettu.

kuva helasta:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/156.JPG

kuva holkista:
http://golf4motion.kuvat.fi/kuvat/vakaaja/149.JPG

Muuten auto on ollut hyvä

Lähetetty: 29.5.2009 15:52
Kirjoittaja DJDH
No ei sinne tuota holkkia kyllä kuulu. Se pusla tulee ihan vakaajan ja sen kiinnitysraudan väliin. Ettei joku ois tehny viiden euron helaan kahden euron korjauksen?

Lähetetty: 29.5.2009 16:55
Kirjoittaja Pasi Häkli
Kyllä on olemassa semmosia vakaajia joissa tuo holkki on. Eli ihan alkuperäsestä systeemistä on kyse.
Ei oo ensimmäinen tapaus missä se holkki on irti itse vakaajasta. Kaikissa ei tuota holkkia ole, onneksi.

Lähetetty: 11.6.2009 19:55
Kirjoittaja Tiny
Missä vika kun avaa ovet ja ne ehtii olla hetken auki ennenkuin laittaa avaimen virtalukkoon, ovet ehtii mennä lukkoon.Missä siis vike ja onko millainen korjata? Minkähintainen korjaus kyseessä noin suurinpiirtein?

Lähetetty: 11.6.2009 20:17
Kirjoittaja Osku.T
aukasetko ovet avaimesta?jos teet niin,siinä voi olla semmonen hässäkkä et se iskee ovet lukkoon jos ei saa mitään inffoa vähään aikan.Mulla ovet menee lukkoon jos avaan avaimesta enkä pistä avaimia virtalukkoon ku oon astunu hyttiin.(30sek).
Vai onko se vaan trendlinestä ylöspäin?

Lyökää jos oon väärässä!

Lähetetty: 11.6.2009 22:03
Kirjoittaja Jami R
Eikö ne mene automaattisesti lukkoon uudelleen n.30sek kuluttua, jos ei avaa mitään ovea..

Lähetetty: 11.6.2009 22:21
Kirjoittaja Sami Jalonen
Joo ja jos on mikrokytkin ovesta rikki ni ei tunnista et ovi avautuu->menee lukkoon. Itel ei auta mennä kuskin penkille vaa istuskelee, täytyy käyttää takaovea auki ensin..

Lähetetty: 11.6.2009 23:33
Kirjoittaja JyriT
Uusi lukkoyksikkö oli vähän toistasataa (apukuskin oveen 162€ Laakkosella joskus talvella).
Toimimattomuus on helppo todeta avaamalla ovi ja kattomalla syttyykö kattolamppu. jos ei -> vaihtoon..

Lähetetty: 12.6.2009 13:38
Kirjoittaja Epikki
-03vm 167tkm ajettu TDI pitää tyhjäkäynnillä ärsyttävää pärinää (joku muovi resonoi?). Kuuluu jostain konehuoneen syövereistä. Yritin kuulostella ja tunnostella paikkaa mutten onnistunut aiheuttajaa löytämään. Olisko jollain ideaa millä tämän saisi taltutettua tai mikä siellä rämisee pärisee. Saisi edes yhden ylimääräisen äänen pois muitten kojetaulun nitinöitten seasta.

Kun laittaa valot parkki asentoon niin ääni lakkaa eli kuuluu juuri tyhjäkäynti kierroksilla. ERITTÄIN raivostuttava.

Lähetetty: 12.6.2009 21:03
Kirjoittaja Tiny
Eli kummastakaan etuovesta ei syty kattovalo eikä takaluukusta. Takaovista kyllä syttyy. Eli joku mikrokytkin on rikki?Mistä moinen kytkin löytyy? Voiko itse vaihtaa?

Lähetetty: 12.6.2009 22:37
Kirjoittaja Pasi Häkli
^Todennäköisesti sulla on etuovien lukot ja takaluukun lukon mikrokytkin rikki. Mikrokytkimet on lukkojen sisällä, takaluukun lukossa se on irrotettava osa.

Lähetetty: 29.6.2009 12:30
Kirjoittaja Tiny
Ainakun ajaa johonkin monttuun tai kuoppaan tai jos autoa painaa etupäästä paikoillaan ollessa, auton etupäästä kuuluu outoa vikinää. Vikinä ei kuulu iskareisa jousista. Osaako joku kertoa mistä kannattaa etsiä? Vika ei haittaa muuten kuin ärsyttämällä..

Lähetetty: 29.6.2009 16:29
Kirjoittaja JyriT
Natina tulee suurella todennäköisuudellä kallituksen vakaajan puslista.
Pitäs itekkin moiset vaihtaa hiljaisempiin..

Lähetetty: 29.6.2009 18:42
Kirjoittaja Pekka H
Tuolla jotain aiheesta viewtopic.php?t=5107

Lähetetty: 1.7.2009 18:46
Kirjoittaja Tiny
Sieltähän se vika löytyi...Ja vaihdettiin uudet niin natina loppui...Vieläkö saa natinan loppumaan vänkärin penkiltä niin hyvä tulee.. :D Ei vaisinkaan... Kiitokset taas avusta ja vinkeistä.

Lähetetty: 1.7.2009 20:10
Kirjoittaja Alkaline
Tiny kirjoitti:Sieltähän se vika löytyi...Ja vaihdettiin uudet niin natina loppui...Vieläkö saa natinan loppumaan vänkärin penkiltä niin hyvä tulee.. :D Ei vaisinkaan... Kiitokset taas avusta ja vinkeistä.
vaihtamalla sekin loppuu!

Lähetetty: 15.7.2009 22:04
Kirjoittaja NF78
Terve, mulla golf -02 variat 1,6.
Tänään syttyi moottorin merkkivalo, auto käy kyllä ihan normaalisti ja ajossa ei toiminta eroa huomaa, mikähän mahtaa olla vikana. Voisiko lämpöantura tms olla hajalla kun noin puolivuotta moottorin lämpömittari ollut toimimatta,toki välillä toiminut mutta suurimmaksi osaksi hajalla.
Pitänee vissiin varata aika huollosta vai onkos hyviä vinkkejä tarjolla?

Lähetetty: 15.7.2009 22:26
Kirjoittaja Pasi Häkli
Jos ei lämpömittari pelaa niin todennäkösesti jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sieltä on pimeenä.
Moottorin häiriövalo voi tosin syttyä monestakin eri syystä, vikakoodit kertoo että mistä se herjaa.

Lähetetty: 15.7.2009 22:39
Kirjoittaja NF78
Täytyy käydä luettamassa vikakoodit, voihan se ollakin että tuo lämpömittarin toiminta häiriö on eri vikaa kun on jo pitkään temppuillut.

Lähetetty: 16.7.2009 20:50
Kirjoittaja NF78
Aamulla sitten moottorin häiriö valo oli sammunut. Joten peruutin tarkistus ajan ja kävin ostamassa uuden moottorinlämpötila mittari anturan (36e) ja se vaihdettiin autoon. Ainakin lämpömittari aloitti taas toiminnan ja häiriövalo pysyi poissa. Aika näyttää oliko rikkinäinen antura häiriövalon syttymisen syy vai löytyykö jotain muuta..

Lähetetty: 16.7.2009 20:59
Kirjoittaja Pasi Häkli
Kannattaa niitä vikamuisteja silti nollailla jos häiriövalo on palanut. Ainakin jos olet autoasi katsastamassa. Ei mene läpi OBD-testistä jos vikamuistissa on jotain, oli se sitten satunnainen vika tai mikä tahansa. Jotkut viat se sieltä poistaa itse ajan myötä mutta ei kaikkia.

Lähetetty: 9.8.2009 17:48
Kirjoittaja TomBa
Päivää vaan kaikille tasapuolisesti.
Ostin tuossa tammikuussa tuollaisen -02 1.6 Golf variantin (130tkm)

Tähän mennessä vikoja ollut tasan kaksi:

- Jarruvalokatkaisija jonka sain helposti korjattua (Kiitos tämän foorumin)
- Auto ei suostu lähtemään aina käyntiin ja jos lähtee niin kierrokset on n. 300-500rpm eikä nouse kaasua painamalla.
Sammuttaa auton ja yrittää hetken kuluttua uudelleen niin lähtee käyntiin ja toimii täysin normaalisti.
Tämä toistuu sillon tällöin. Jos joku tietää mistä voisi olla kysymys niin ohjeita ja apuja otetaan mielellään vastaan.

T. Tommi

Lähetetty: 9.8.2009 17:50
Kirjoittaja Musti
^ Mulla oli edellisessä -02 1,6 varressa samanlaista käyntivikaa ja ei sitä osattu ratkasta ni pistin auton kiertoon... :D

Lähetetty: 9.8.2009 21:41
Kirjoittaja AjH
Jaa että uusi omistaja löytyi ja osasi tänne foorumillekkin :?

Ei sillä, ikävä vika kyllä ja satunnaisuus tekee korjaamisesta vaikeaa. Sähkövikahan tuo on (lähes) varmasti niin voisi koittaa käydä liittimiä läpi irroitus-kiinnitys ja jos on hapettuman näköistä niin putsausta ja pientä renkkausta että kontaktit paranevat. Tosin ei oikein liitinvika tuohon sovi että odottelmalla taas toimisi.

Lähetetty: 9.8.2009 22:20
Kirjoittaja Musti
Joo ei se oikein liitin vialta tuntunu, ku sillointällöin sitä teki... Välillä vaan hörähti ja sit sai sahata pitkään että lähti käyntiin... Omituista.

Lähetetty: 9.8.2009 23:28
Kirjoittaja Por
Ei taida paljon yhteistä olla muuta kuin vika mutta -01 vectra teki samaa aina silloin tällöin. En tiedä loppupeleissä oliko kumpi syynä mutta akku uusittiin ja ajoneston johdotuksia käytiin läpi. Heitti värkkäämästä sen jälkeen.

Lähetetty: 10.8.2009 16:01
Kirjoittaja Alkaline
Musti kirjoitti:Joo ei se oikein liitin vialta tuntunu, ku sillointällöin sitä teki... Välillä vaan hörähti ja sit sai sahata pitkään että lähti käyntiin... Omituista.
sekin on vähän että miten sitä autoaan käynnistää. Mulla ainakin jos vaan "näyttää" starttia niin saattaa käydä niin. Kun osaa niin pitää sitä hieman pitempään startilla niin kylhän toimii. Liekö sama ongelma vai oikeesti käynnistyshäiriö???