VW Passat 3B ja 3BG Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

VW Passat 3B ja 3BG Variant vikalista

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Tähän topikkiin kerätään 3B ja 3BG Passat Variantin vikoja.
Viimeksi muokannut Ari-Matti Aho, 19.7.2007 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Rampe
Viestit: 4
Liittynyt: 19.10.2004 18:09
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Rampe »

1998 TDI 180000 km vikalistaa:

- Etutukivarsijenkkaa on harrastettu
- Boschin ilmamassa-anturi 1 kpl
- Ahtopaineensäätimen mankkuventtiili 1 kpl
- Takaoviin menevistä johtosarjoista hapertu eristeet kumihaitarin kohdalta. Keskuslukitus temppuili tämän takia pitemmän aikaa ennen kuin löysin syyn. Poltti jo välillä sulaketta.
- Kuskin penkin lämmittimessä johtokatkos, sain korjattua
- Ovien lukitusmekanismi jäätyy talvella. Vaikka niitä voiteleekin.
- Etujarruletkut vaihdettu
- Takimmainen äänenvaimennin vaihdettu kertaalleen
- Muuta normaaliin huoltoon kuuluvaa tilpehööriä vaihdettu

Silti minusta ihan OK peli.
WagenVagon
Viestit: 14
Liittynyt: 1.12.2003 7:14
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WagenVagon »

Passat V6 4-motion 2000 125tkm

-Jäähdytysveden lämpötila-anturi (hukkasi signaalin aina välillä)
-Kuskin istuinlämmittimen kytkin (antoi virtaa läpi kokoajan ja tyhjensi akun)
-Alatukivarret takuuna
-Lämmitettävät sivupeilit (oli pidetty päällä koko ajan ja vastukset oli palanu)

Tässä kaikki jotka nyt tulee mieleen. Todella pikkujuttuja eikä kertaakaan ole jättänyt tielle. Samanlaisen ostan jos löydän sopivilla kilometreillä...
Avatar
PassatTDI
Viestit: 6
Liittynyt: 24.8.2004 12:47
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja PassatTDI »

TDI 81kw/110hv, -98.

Joo, jotain on vaihdettu:

-tehdasuusi moottori
-turbo
-ilmastoinnin kompura
-visko
-puhaltimen moottori
-melkein kaikki tukivarret
-kuskin penkinlämmitin
-kuskinoven lukkopesä
-vänkärin puolelta vettä sisään
-hälytin sekoilee

siinä kait tärkeimmät...
Viimeksi muokannut PassatTDI, 12.12.2005 14:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
PowerD
Avatar
Dalton
Viestit: 231
Liittynyt: 11.11.2003 7:51
Paikkakunta: Toivakka

Viesti Kirjoittaja Dalton »

1.8T, 2000 vikalistaa:

- kuskinpenkinlämmitin lakkasi toimimasta 40tkm kohdalla
- peilinlasit vaihdettu molemmin puolin vastusten palamisen vuoksi
- etutukivarret vaihdettu takuuseen 70tkm kohdalla
- MAF vaihdettu 90tkm kohdalla
- vuotava vesipumppu vaihdettu 90tkm kohdalla
- ovien lukot jäätyy pakkasella välillä kiinni ja välillä auki asentoon

Kaikinpuolin olen autoon erittäin tyytyväinen, suhteellisen vaivattomia kilometrejä takana!
Touareg King Kong, Typ1 -71
mako
Viestit: 51
Liittynyt: 23.1.2004 23:21
Paikkakunta: sulkava

Viesti Kirjoittaja mako »

Passat Variant 1.8T
-Etutukivarret on vaihdettu
-OVIEN LUKOT OVAT OLLEET VAILLA ONGELMIA
onlyvw
Viestit: 112
Liittynyt: 11.4.2005 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)

Viesti Kirjoittaja onlyvw »

- etu tukivarret vaihdettu (130tkm kohdalla)
- ilmamassamittari vaihdettu (vaihto-osa)
- akun alla olevat vedenpoisto reijät täyteen lehtiä ja 10l vettä kapiiniin (x 2)
- peräluukku ruostu rek.valo listan alta/reunoista ja eikun maalaukseen
- n75 vaihdettu
- lämpötila-anturi vaihdettu

kaikinpuolin olen tyytyväinen autoon...
Viimeksi muokannut onlyvw, 21.1.2006 15:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
passatPD
Viestit: 14
Liittynyt: 13.11.2003 9:37
Paikkakunta: 015

Viesti Kirjoittaja passatPD »

..Passat Variant PD -03 130hv+


-Takakontin lukon moottori
-Kytkin ongelma (joku paineasetelman jousi tms. uusiks)
-EGR-venttiili vaihdettiin koska vuoti
-vetarin suojakumit
-polttimoita menny perkeleesti

..Lukko meni takuuseen,maahantuoja makso kytkinremontin.kytkin meni onneksi ennen lastutusta.
Avatar
Ripa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.3.2005 22:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Onko kellään ollut ongelmia kromiosien kanssa?
'02 malli ja kattokaiteissa "kuplintaa" kromin alla.
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Ripa, mulla -01 ja kaiteet on kuplinu. Hankasin ne autoglymin metal polishilla. Eihän ne kuplat mihinkään hävinneet, mutta värilaikut katosivat aika hyvin. Ei näy ne pikkukuplat enää kuin vartavasten kattomalla.

Mahtaakohan olla miten kalliit uusia koko kaiteet jos kupliminen jatkuu/pahenee...?
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Avatar
V6 TDI
Viestit: 49
Liittynyt: 11.6.2004 12:48
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 TDI »

Täälä myös -01 hiukan kaiteet hikoilee....metal polish :D
Avatar
Ripa
Viestit: 15
Liittynyt: 7.3.2005 22:54
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ripa »

Micco kirjoitti:Ripa, mulla -01 ja kaiteet on kuplinu. Hankasin ne autoglymin metal polishilla. Eihän ne kuplat mihinkään hävinneet, mutta värilaikut katosivat aika hyvin. Ei näy ne pikkukuplat enää kuin vartavasten kattomalla.
No mulla on suurimmat kuplat kokoluokkaa 1 euron kolikko, et ei voi olla huomaamatta.
Mut toi metal polish on hyvä idea, täytyy kokeilla. Ainakin nuo ikkunalistat on hieman sumentuneet.
kimanton
Viestit: 25
Liittynyt: 19.6.2005 1:20

Viesti Kirjoittaja kimanton »

-Bensamittarin anturi temppuilee aina välillä. Jäin kerran jo tiellekin kun kakku loppui vaikka piti olla melkein puoli tankkia jäljellä. Nyt muistan seurata trippimittaria aina välillä (korjattu)
-Vas. takaoven ja -ikkunan sähkötoiminnnot ei pelanneet, piuhat oli poikki liittimen kohdalta (korjattu).
-Peräluukun lukko sökö, ei toimi edes keskuslukosta (lukko täynnä hiekkaa ja muuta paskaa, vaihdettu)

Muuten hyvä peli, takana miellyttäviä kilometrejä :)
Viimeksi muokannut kimanton, 4.2.2013 13:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
1999 (MY) Passat Variant V6 4Motion
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

-01 Passat 96kW 6-v. 93tkm ajettuna
- moniurahihnan kiristinrulla jumissa (uus 84 eur Autokuviolla). Kaverilla -98:ssa oli laturin vapaakytkin rikki ja se kuulemma voi aiheuttaa kiristinrullan jumittumisen ja hihnan hyppäämisen paikaltaan. Hänellä jäi auto tien päälle tuon takia.
- takajarrut laahaavat/palat jumissa, onneksi helppo vaihtaa ja putsata.

Update 24.8.2006 114tkm:
- etujarrupalat vaihdettu jumittumisen takia, kuluneet epätasasesti
- moottorinlämpötila-anturi vaihdettu, kun mittari näytti omiaan
- 6-vaihteinen laatikko vaihdettu 102 tkm kohdalla
- maf ilmeisesti jo vaihtokunnossa huonon moottorivasteen takia kiihdyttäessä
Viimeksi muokannut kahe, 24.8.2006 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jouk
Viestit: 30
Liittynyt: 26.9.2005 16:31
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jouk »

1998 manuaali V6 Syncro Variant, viat tähän mennessä omassa käytössä (97-137tkm):
- ruiskun suuttimet tukkeessa (auto tärisi kuin olisi ollut kummatkin etuvetarit rikki, oma vika - ei näköjään kestä kaupunkiajoa 1500-1600rpm jatkuvasti :roll:)
- kummankin etuvetarin suojakumit uusiksi (halki/murtumia)
- vesipumpun laakeri vaihtoon hihnan ja pumpun vaihdon yhteydessä
- bensatankin anturi(t, niitähän on 3kpl) toimivat kesällä miten sattuu, mutta onneksi ajotietokone on pirun tarkka ;)
- vakaajan päät uusittu kun etupää kolisi (~130tkm)

Tuossahan nuo taisivat ollakin...
Viimeksi muokannut Jouk, 8.5.2007 11:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
finnbar
Viestit: 3
Liittynyt: 9.12.2005 21:30
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja finnbar »

1999 1.9TDI 66kw manuaali (267tkm):

-tukivarsijenkkaa tullu harrastettua täälläkin. kohta kaikki vaihdettu.
-lukkojen sähköt temppuilevat hieman, mutta ei mitään aivan fatalia (vielä?)
-vettä päästi sisään akun alaisten poistoreikien tukkeuduttua. Oikealle puolelle sekä eteen että taakse. Kymmenen litran saavillinen sitä taidettiin ottaa ihan kauhalla pelkästään takaa (yöllinen rankkasade toi vian ilmi paremmin kuin olisi ollut tarvetta)
-kuskin penkinlämmitin oli edellisellä omistajalla kärähtänyt. Ei ole jaksanut pistää vielä kuntoon, mutta eiköhän sitä viimeistään sen jälkeen, kun jäätyy ensimmäistä kertaa penkkiin kiinni :lol:
-edellinen omistaja kertoili vaihtaneensa kannen takuuseen, mutta se vika lienee johtunut ennemmin kuskista kun autosta.
-takalasin pissapojasta oli irronnut letkujen liitos --> lorotti nesteet lokasuojan sisään. Pieni vaiva, mutta kiusallinen paikallistaa.

Eipä ole muuta ollut, mainio auto tukivarsiongelmista huolimatta.
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

Tähän mennessä ollutta vikaa V6 syncro -98

-Paikallaan käydessä ikävät öljy käryt sisään. Vaihdatettu venttiilikoppien tiivisteet
-Kesk.lukko ei toimi jos avaimella kääntää kuskin ovesta, mutta repsikan puolelta toimii ja kauko ohjaimesta.
-Kuskin lukossa muutakin häikkää, koska ei mene hälytin päälle ja ei ala valo vilkkumaan nupin vieressä
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
mm101
Viestit: 36
Liittynyt: 21.7.2005 6:02
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja mm101 »

2004 TDI 92000 KM

Tähän mennessä uusittua :
-maf
-turbo
-egr
-polttoaineen siirtopumppu
-antureita
Passat Variant PD Highline 4Motion -04
suorja
Viestit: 8
Liittynyt: 25.3.2006 12:31
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja suorja »

Mittarissa nyt 275 tkm ja rapiat

-kolme ilmamassamittaria
-kaikki tukivarret, osa kahteen kertaan
-1 kpl raidetangonpää
-taakse jarruletkut
-katalysaattori
-etupyöränlaakeri
-lukot jumittelee talvella
-kuskin ovesta joku mikrokytkin mäsä kun ei laita hälyäpäälle/sytytä sisävaloa/lyö lukot päälle kun ovi AUKI...
-peilin lämppärit sökö
-kuskin penkinlämppäri toimii joskus
-takalasinpyyhkimen vedet menee luukun sisälle

muuten hyvä ja neliveto talvella poikaa ;) , korjaukset alkaa kun ilmat lämpiää...

Vasta vaihdettu jakohihna +apuhihnat +vesipumppu hintaan 395. Ihan tiedoksi kun on kuulemma kallista....
Passat Variant 1,9 TDi 81kW Syncro -98 & Golf 1,8 66kW -94
...ei autoa ilman ilmastointia...
suorja
Viestit: 8
Liittynyt: 25.3.2006 12:31
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja suorja »

Elikkä Kouvolassa AD-autokorjaamo Korjalantiellä (vastapäätä nyt palanutta Puuharria). Hinta sisälsi kaikki hihnat + reteleet + vaihtotyön + vesipumpun. Kysyin etukäteen hinnan ilman vesipumppua, tarjous oli 150 osat + 150 työ. Loput tuli vesipumpusta ja nesteistä etc. Kaveri ei varmaan päässyt hyville katteille kun aikaa meni kaikkiaan liki 7 tuntia.. ja ALV on mukana.
Passat Variant 1,9 TDi 81kW Syncro -98 & Golf 1,8 66kW -94
...ei autoa ilman ilmastointia...
Avatar
Highline TDI
Viestit: 24
Liittynyt: 29.7.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Highline TDI »

2003 vm tdi

hankittu 07/05 oli ajettu 120tkm, nyt mittarissa 160tkm

tällävälin vaihdettu:
- takalasinpyyhkimen moottori (akseli toimii pissapojanletkuna, joten vuosi konttiin nestettä)
- ohjausvaihde ja samalla raidetangonpäät
- ilmastoinnin hihnaa kiristetty kolmesti
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

1998 412 tkm 1.9 TDi automaatti

-Kattovalojen +johto nirhautunut poikki
-Kuskin persgrilli ei pelaa
-Oikea takasivulasi sanoi Poks :?: :?: :shock: :shock:
-Oikean takaovensisäkahva sanoi naks :evil:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

1.8T 2001, ml 67tkm

Ohjausvaihde vaihdettu takuuna (oli ohjauspyöräklappia), etutukivarsistosta kuuluu lonksahdus sopivassa kurvi-töyssyssä, olisikohan tukivarsijumppaa tiedossa.

Takavalon polttimo oli palanut, vaihtoivat Laakkosella ohjausvaihteen vaihdon yhteydessä. Nyt palaa niinkuin olis sumuvalo päällä, väärä polttimotyyppi?
Ja saivat Lakosella em rempassa jonkin lämpöpellin tms rämiseväksi.

"Vika": Eukko narisee kun ei 20km ajomatkalla kulutus ajotietokoneessa tipu alle seiskan millään :lol:

Edit: takaluukun lukossa sama homma kuin Kahe ja PasiH, eli ei aukea _joka kerralla_ ensimmäisellä painalluksella, mutta toinen painallus avaa? Onkohan tämä joku ominaisuus?
Viimeksi muokannut AjH, 15.11.2006 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Voi olla väärä polttimotyyppi, tai sitten on kakslankanen polttimo laitettu väärinpäin paikalleen.

-01 1.9TDI 96kW 6-V manuaali ajettu 198tkm. Auto ollut mulla ajossa muutama tuhannen kilsaa.
Itellä tämmöstä...

- Lasinpesunestesäiliö vuotaa jostain, parin päivän vuotamisen jälkeen sytyttää mittariston merkkivalon, että neste vähissä.
Tosin ton voi ehkä pistää kolarin piikkiin, saa nähdä sitten kun ehtii tutkia, että mistä vuotaa.
Edittiä sen verran että kyllä se pumppu kusi nesteet läpi. Se nyt korjattu.
- Yksi takaparkkipolttimo uusittu
- Takaluukku ei joka kerta aukea ekalla kaukosäätimen painauksella keskuslukkoa käytettäessä, viimeistään toisella kuitenkin.
- Joskus tuntuu, että jarruja ei olisi, kun on ajanut pitkään vesiloskapaskakelillä jarruttelematta.
Pari kolme kertaa kun jarruttaa kunnolla, niin tunto jarruihin palaa.

Oon kyllä tosi tyytyväinen autoon, nuo on pikkuvikoja mitä tossa ylempänä on. Kaikki sähkövempeleet on toiminu hyvin.
Viimeksi muokannut Pasi Häkli, 27.11.2006 7:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Mulla toimii takaluukunlukko samoin. Jarrut ovat myös samanlaiset, loskakeleillä ei tapahdu aluksi mitään. Ekoilla kerroilla tuo ominaisuus hirvitti ja yllättikin pari kertaa motarin rampissa, mutta tuohonkin on jo tottunut. Pidän sitä kylläkin vakavana vikana, johon ei taida olla pysyvää korjausta. Tuo kun saattaa aiheuttaa vaikka turhan peräänajon sopivan tiukassa tilanteessa. Ei tuo nyt kuitenkaan mikään ilmajarruauto ole.
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Edit: takaluukun lukossa sama homma kuin Kahe ja PasiH, eli ei aukea _joka kerralla_ ensimmäisellä painalluksella, mutta toinen painallus avaa? Onkohan tämä joku ominaisuus?
Tuota olen itsekin ihmetellyt... Joskus taitaa aueta ekalla, useimmiten ei.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
kimanton
Viestit: 25
Liittynyt: 19.6.2005 1:20

Viesti Kirjoittaja kimanton »

Viinikka kirjoitti: Kuskin lukossa muutakin häikkää, koska ei mene hälytin päälle ja ei ala valo vilkkumaan nupin vieressä
Mulla menee hälytin päälle vasta painettuani kaukosäätimestä 2 kertaa..sitten vilkut välähtävät ja alkaa ledi vilkkua..
Viimeksi muokannut kimanton, 4.2.2013 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1999 (MY) Passat Variant V6 4Motion
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Lisätäänpä tänne vikalistaan myös viimeisin, koska näin märkänä talvena aika oleellinen.
Eli vettä tulee autoon sisään ovien sisäpellin ja ovirungon saumasta, tiivistenauha siellä on mutta vuotaa silti.
Helppo todeta, avaa ovi, kaada vettä lasille josta se valuu oven sisään lasilistojen päistä. Jos vesi tulee valumarei'istä mutta ei muualta on homma kunnossa.
Jos taasen vettä alkaa tihkua ovipahvin alta tippa kerrallaan niin ovipahvi irti ja massaa pellin ja rungon väliin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Juu ja tuo ovipeltien tiivisteiden vuotaminen koskee myös nelosgolffia.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Outi
Viestit: 346
Liittynyt: 3.6.2005 15:56
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Outi »

1998 1.8T 155 tkm
Kaikki ala- ja ylätukivarret vaihdettu etupään paukkumisen/kolinan takia.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Vähän myöhässä, mutta:
Kuskin ovenlukko uusittu. Ei sytyttänyt sisävaloa jne..
Etujarruletkut yllättäen vaihtokunnossa. Murteilla siis. Katsastus olisi pian edessä.

Edelleen vähän hämää tuo takaluukku, kun se ei aukea kaukosäätimen ekalla painalluksella, joskus ei toisellakaan, mutta useimmiten.
Täytyis oikeen ottaa selvää tosta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

No nyt löyty tekninen tiedote, että miksi se takaluukku ei avaudu kerralla kaukosäädintä käyttäessä.

Syy: Tavaratilan valoon menevästä johdinsarjasta puuttuu diodi. Niin loogista kuin se onkin.

Sulkudiodilla varustettu johdinsarja: 3B0 971 371 (38.80€)

- Irrota tavaratilan valo kattoverhouksesta.
- Poista puna/musta johdin liitinkotelosta (kammiosta 3) ja kiinnitä se mukana seuraavaan liitinkoteloon 535 972 701.
- Kiinnitä sulkudiodin kosketin liitinkotelon vapaaseen kammioon 3.
- Yhdistä sulkudiodin pistoke tavaratilanvalon johdinsarjan asennettuun liitinkoteloon.
- Suojaa sulkudiodi ja liitinkotelo vaahtomuovilla, jotta ne eivät pääse kolisemaan.
- Kiinnitä tavaratilan valo ja tarkasta sen toiminta.

Siinäpä se ratkaisu. En tosin tiedä, että sisältääkö tuo uusi johdinsarja tuon liitinkotelon. (535 972 701)
Noh, pistin tilaten pelkän tuon johdosarjan, niin eiköhän se sitten selviä, kun se on hyppysissä..

Meiltä on viimeksi viisi vuotta sitten sellanen johtosarja myyty, että ilmeisesti ihmiset ei oo vaivautunut paneutua tohon "vikaan" niin paljon että viitsisi ottaa selvää miksi näin on.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo mulla on tosta yks kuva, ja se tosiaan onnistuu pelkällä diodilla, tuo johtosarja vaan sisältää johdot ja liittimet valmiina, ettei tarvi kolvailla.
Eli puna/mustan(paikassa 3) johdon väliin diodi kiinni kolvaamalla. Lähinnä sen takia ton sarjan tilasin, että tulee varmasti oikeanlainen diodi.

Joo ei ihan heti munkaan päähän mahdu, että miten tommonen diodi tavaratilanvalon johdon väliin auttaa asiaa, mutta tämmönen korjausohje oli juuri tuohon takaluukun häiriöön. Huoltoneuvoja muisti että yhteen autoon tollanen on ainakin laitettu ja se tuli kuntoon. Se riittää mulle.
Voin pistää tosiaan kuvan sitten kun saan sen paikalleen, niin selventää hieman.

Ja tuo diodi löytyy alustanumerosta 3B 2E 004 195 alkaen. Eli 2002 ja uudemmissa on jo se diodi. Mulla 2001 niin sitä ei vielä ole.

Ps. Jos se jarruletkujen kimppatilaus tulee niin oon mukana, mikäli se saadaan äkkiä aikaiseksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo ei tosiaan oo mikään vaikee homma. Se liitin mikä tulee tavaratilan valon perään, ja siitä paikka 3, ne on numeroitu, ei voi pistää väärään siis.
Sitä en nyt heti tiedä, että kuinkapäin se diodi kuuluu pistää, koska ei muutenkaan oo mun tajunnassa että miten se diodi vaikuttaa siihen takaluukun aukeamiseen. No se selviää sitten kun saan sen käsiini.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Pasi H. kirjoitti:Joo ei tosiaan oo mikään vaikee homma. Se liitin mikä tulee tavaratilan valon perään, ja siitä paikka 3, ne on numeroitu, ei voi pistää väärään siis.
Sitä en nyt heti tiedä, että kuinkapäin se diodi kuuluu pistää, koska ei muutenkaan oo mun tajunnassa että miten se diodi vaikuttaa siihen takaluukun aukeamiseen. No se selviää sitten kun saan sen käsiini.
Koitin Heynesiä referoida mutta sen mukaan tavaratilan valossa ei oo kuin kaks nastaa. Niitä taas ei oo numeroitu/kaavioon merkitty vaan 1 ja 2. Ja toisaalta muuta yhteistä kontin valolla, katkasijalla ja takaluukun lukon moottorilla tai kytkimellä ei ole kuin maapiste. Mysteerio mutta selvinnee kun saat sen piuhan käsiisi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

No niin, eli ihan yksinkertanen juttu. Ja se, että se tulee liitinpaikkaan 3, on ihan oikein. Siinä tavaratilan valossa on kolmenapainen liitin, missä on johdot vaan 2 ja 3 paikassa. Ja 3 paikassa just se musta/punainen johto.
Se, että vaikuttaako tuo sitten siihen takaluukun aukeamiseen, selviää tässä ajan myötä kun sitä tulee käytettyä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

No ei tosta kuvasta kyllä itseasiassa tajua vielä mitään ;)

Pystytkö yleismittarilla mittaan kuinka se diodi siinä on?

Hitto kun ei ole ulkomuistia että muistais kumpi johto oli ny se plus ja kumpi maa :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Olis varmaan täytynyt kuvata tuo "johtosarja" irrallaan, se olis ehkä selvempi. Tuon kattovalon alkuperäinen puna/musta(paikasta 3) johto tulee siis tohon kuvan ylimpänä näkyvään liittimeen, ja se liitin siis tulee ton uuden johtosarjan mukana. Ei se periaatteessa tarvisi mitään noita liitinkoteloita, mutta tuossa sarjassa sellaset tulee mukana. Eli ihan plug and play ilman mitään kolvaamisia yms. Jos tuon johtosarjan ostaa, niin sen asennusta helpottais se liitintyökalu. Se voi kyllä onnistua parilla neulallakin.

Kolvaamalla sen diodin asennus toki onnistuu ihan helposti, eikä tuu noita ylimääräsiä johdonpätkiä jne. Kunhan vaan tietää millasen diodin sinne laittaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Haynesin mukaan pluspiuhaan tulisi eli jos siellä diodi on niin se vaan ohjaa jännitteen valolle mutta estää toiseen suuntaa kulkevan.
Erikoista jos toi tosiaan auttaa mutta voihan sitä kokeilla. Tuskin on diodin laadulla mitään merkitystä kunhan tuon valon verran kestää virtaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Lisätään nyt sen verran että on joka kerta auennut takaluukku kerralla tuon diodin asennuksen jälkeen, eli kyllä se vaan toimii.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
arihy
Viestit: 59
Liittynyt: 20.7.2007 9:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja arihy »

Minä olen kärsinyt samasta ongelmasta ja tinailin diodin paikoilleen. Luukku on auennut sen jälkeen ihan oikein. Tarkkaa diodin tyyppiä en katsonut, mutta pyysin spekseillä 12V/5W. Hintaa harjoittelukappaleen kanssa 40 senttiä ja aikaa meni vajaa vartti. Asennuksen tein kokonaan kutistesukan sisään.
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
Avatar
VW-Bastard
Viestit: 131
Liittynyt: 13.7.2005 12:20
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja VW-Bastard »

Törmäsin itse tähän huomioon diodin "puuttumisesta" edeltävien juttujen tiimoilta ja kävin hakemassa 2A diodin korjausta varten. DI kun olen, niin ei tuo kolvi pysy käsissä - sen sijaan ostin sokeripalan (ruuviliitosriman) ja väänsin diodin siltaan kahden liitoksen välille. Liitin tähän sitten katkaistun virtajohdon. Diodikin sattui kerralla oikein päin ja nyt ei lukko enää takertele. Kiitos vinkistä/ratkaisusta! :D
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Perhanan snadisti johtoa siellä katossa, VW-Bastardin konsti on varmasti helpoin tapa. Itse tein kolvaten ja sukalla suojaten.

Lamppu on 10W kokoa maksimissaan, eli virtaa menee liki 1A jos on tehokkain polttimo laitettuna. Tästä voidaan johtaa että diodi pitäisi olla 1A virrankestolla minimissään. Esimerkiksi 1N4001 tekee tehtävän.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

3bg -02 automaatti

-Molemmat vetonivelet
-Kuskin puolen laakeri
-Kasa H7:n polttimoita :!:
-Tukivarret menee seuraavaks vaihtoon

Siinä ny muutama mitä jouduttu vaihtaan. Jakohihnan vaihtoon vielä n.40tkm.

Autossa on menossa jo kolmas tuulilasi. Ei ny ihan tyyppivika kuitenkaan mutta kallis tapaus sekin.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Passatti
Viestit: 8
Liittynyt: 7.3.2007 9:04

Jarrunestevuoto

Viesti Kirjoittaja Passatti »

Minulla vuotaa Passatissa takajarrut nestettä sylinteriin tulevien letkujen banjoliittimistä. Ruuvit on kyllä kireällä, mutta olisko prikat syöpynyt, vai onko siellä sellaiset? Auto on -99 tdi Variant.
Avatar
Kari Salo
Viestit: 92
Liittynyt: 4.1.2008 23:59
Paikkakunta: K-mäki

Viesti Kirjoittaja Kari Salo »

Eikös tuo ole hyvin yleistä. Mulla teki kans entisessä sitä ja ei ainakaan tän kylän liikkeistä löytyny suoraan sopiaa prikkaa sinne, mut viilalla modaamalla sai sopivan. Siis siellä on banjon molemminpuolin ne prikat.
Passat variant 1.8t -98
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Eikös ne "prikat" ole yleensä kuparia tai messinkiä tai jotain muuta pehmeää metallia ja ovat tiivisteen virassa.
Sopivia löytyy jostain hydrauliikkaliikkeestä vaikkapa, Hi-flex tai semmonen. Ei siis mistään Red Lightsista ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Hartsa
Viestit: 128
Liittynyt: 21.1.2006 19:57
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja Hartsa »

Laturi sanoi sopimuksensa irti. Uusi tilalle 270€, itse vaihdettuna.
Passat Variant TDI, AVF -01
Martix
Viestit: 4
Liittynyt: 12.7.2006 14:10
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Martix »

-01 74kW tdi

Nyt taulussa 359tkm, viime talvena hajosi kaksoismassavauhtipyörä, piti pari terävää pamausta niin että koko auto tuntui heilahtavan. Liikkeessä vaihtoivat vauhtipyörän, kytkimen ja asetelman, hinta 1350 Eur. Kahden päivän päästä vaihteisto meni jumiin, hinaus liikkeeseen öljyt alas vaihteistosta ja öljyjen mukana kourallinen hampaan palasia. Oli ilmeisesti rikkonut vaihteiston jollain keinolla tuo vauhtipyörä rikkoutuessaan. Kuopiosta löytyi vastaava 5v. manuaalilaatikko jossa 78tkm ajettuna, laatikko 850 Eur + , työt + öljyt 350 Eur.
Viimeisen vuoden sisään vaihdettu koko kierros jarruja, yksi tukivarsi sekä yksi lämpötila-anturi joka sekoitti tyhjäkäynnin.
Alkaa pikkuhiljaa kori ruostumaan saumoista, takaoven tiiviste hiertänyt maalipinnan rikki vastepinnasta ja ruostetta pukkaa sinnekin.
Auto ollut meillä pari vuotta, ajettu 90tkm tuona aikana. Kokonaishinta/ kilometri edelleen siedettävä tuosta vaihdelaatikkoepisodista huolimatta. Vertailukohtana edellinen auto joka siis -98 vuosimallin tojota korolla 1.6 bensakoneella. Olen ottanut laskuissa huomioon kaiken muun paitsi vakuutukset.
Passat Variant 1.9 TDI PD CL -01
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Oikea taka-akselin pusla alkaa olemaan vaihtokunnossa, sopivasti katsastuskin edessä.

Katsoin että slamit väittää puslan marmoritiskihinnaksi 161€/kpl mikä on kyllä melkosta puppua. Oikea hinta jää alle sadan euron. (Toki nuo hinnatkin voi muuttua päivittäin, ja tuo ilmoitus on 9.1.2008.) Motonettikin antoi puslille hintaa 60€/kpl, ja itse saan OEM-osan noin 80€/kpl niin ei oikein innosta tarvikeosat.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vastaa Viestiin