VW Passat B4 Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä

VW Passat B4 Variant vikalista

ViestiKirjoittaja Ari-Matti Aho » 5.11.2004 12:48

Tähän topikkiin kerätään B4 Passat Variantin vikoja.



Edit:
Lisätietoina kerrotaan että Passat B4 on vm. 93-96. T:jmr
VW Golf Variant TGI Bluemotion Highline '16
BMW X5 3.0sd M-Sport '08
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
 
Viestit: 3122
Liittynyt: 11.11.2003 1:19
Paikkakunta: Kouvola

ViestiKirjoittaja Trompi » 6.8.2005 22:15

- Vilkku-/pyyhin viikset vanhemmiten pyrkii kehittämään savua.
- Valokatkaisia (ajovaloissa ei ole relettä, vaan sähkö kiertää katkasimen läpi)
- Takalasin pissapojan suutin on herkkä hajoamaan.
"no real power, just a turbo shit"
Avatar
Trompi
 
Viestit: 3
Liittynyt: 6.8.2005 22:02
Paikkakunta: Varkaus

ViestiKirjoittaja Suke- » 26.3.2006 22:45

Ovet tuppaa jäätymään talvisin että ei pysy kiinni.
Suke-
 
Viestit: 10
Liittynyt: 26.3.2006 19:40
Paikkakunta: Kihniö

ViestiKirjoittaja Suke- » 28.3.2006 9:39

Onko kuinka monella muuten ollut ongelmia startin ja virtalukon kanssa? Niin ja entäs vilkun palautus? Elikkä kun kääntyy vasemmalle niin ei palauta vilkkua. Täytyy aina vilkku nostaa käsin takasin. Mitenkäs tän saa korjattua?
Suke-
 
Viestit: 10
Liittynyt: 26.3.2006 19:40
Paikkakunta: Kihniö

ViestiKirjoittaja VR6PASSAT » 28.3.2006 16:03

Siellähän on sitten jousi poikki. Mulla meni vanista kummankin suunnan jouset viime talvena(vuosi sitten).
Avatar
VR6PASSAT
 
Viestit: 150
Liittynyt: 24.11.2005 3:09
Paikkakunta: TammerForce

ViestiKirjoittaja passat variantti » 22.6.2006 22:55

Mulla ikkuna jäi jumiin yläasentoon.
passat variantti
 
Viestit: 84
Liittynyt: 22.6.2006 22:44
Paikkakunta: siikainen

ViestiKirjoittaja VR6PASSAT » 22.6.2006 23:54

Mulla taas takaovien ikkunat "valuu" alaspäin pikkuhiljaa.
Avatar
VR6PASSAT
 
Viestit: 150
Liittynyt: 24.11.2005 3:09
Paikkakunta: TammerForce

ViestiKirjoittaja Keskitalo » 7.11.2007 0:29

Mittaristo takertelee ja tuntuu olevan yleistä, kun mistään ei tahdo löytää käytettyä.
Avatar
Keskitalo
 
Viestit: 76
Liittynyt: 9.4.2007 20:55
Paikkakunta: hämeenlinna

ViestiKirjoittaja xtreme11 » 11.4.2010 9:00

Mulla on 94 Passat Variant, 300tkm ajettu, ja tässä vastaantulleet viat:

Virtalukon pohja on syytä vaihtaa jos sammuilee ja tekee omituisia. Etsin vikaa joka helvetin paikasta virranjakajasta lähtien kun sitte kaikki ongelmat ratkes pohjan vaihtamalla...!
Keskuslukko välillä oikuttelee ja lukot jäätyyy mutta se ny on pikku juttu.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos lämpötilat rupee nouseilemaan. Oman vaihdoin ja vanha ei meinannu enää edes pyöriä kunnolla! Muuten peli on aivan tautisen luotettava!!! Ei jätä tienpäälle jos vaan huolehdit perusjutuista(laturi ym.ym.)
Ei myöskään ruostu pahemmin
xtreme11
 
Viestit: 5
Liittynyt: 1.6.2009 19:54

ViestiKirjoittaja raikka51 » 23.7.2010 10:14

VW-ERITYISONGELMIA OLLUT mm: KUSKINOVEN LUKON KANSSA TALVELLA, LÄMPPÄRIN NOPEUS SÄÄTIMEN/SEN TAKANA LIITTIMEN KANSSA, VIRTALUKON POHJAN, AJOVALOUMPIOIDEN SISÄLLÄ OLEVIEN MUOVINIVELIEN/TUKIEN KANSSA(tuppaavat irtoilemaan ja katkeilemaan), SEKÄ KAMPIAKSELIN HIHNAPYÖRÄN(AAZkone-DIESEL 1.9td passat-94)
Lukko ongelma tuntuu liittyvän pikeentyneisiin vaseliineihin lukossa/kahvassa (vaikuttaa myös keskuslukon hidasteluun). Lämppärin ongelma on se pieni kontaktipala joka olis vaihdettavissa minuutissa, kun vetää nopeussäätimen nupin pois ja irroittaa pikkuruuvarilla palan, painamalla palassa oleva kynsi sisään ja vetämällä se sitten kapeakärkisillä pihdeillä muovipidikkeen alta varovasti ulos(ettei pidikemuovi mene rikki). Ongelma vaan on se että insinöörien hieno suunittelu on pilattu ahneudella, sillä että kyseistä osaa ei saa, vaan pitää ostaa koko helvetin säädinrypäs hirveään hintaan ja purkaa puoli-kojelautaa. Purkamisen yhteydessä saattaa paljastua toinen alkava ongelma, nimittäin hässäkän taakse tuleva liitin joka on suurimman nopeuden kohdalta palanut mustaksi, itse kypsyin tässä vaiheessa ja yhdistin k.o liittimeen abikoilla uudet johdot ja siihen kahdella tavallisella vipukytkimellä (yht4+1 asentoa)-toinen on-off-on ja toinen on-on. Vipukytkimiin päädyin koska niissä oli riittävä virrankesto ja edullinen hinta. Virtalukonpohjan vaihdoin repimällä vanhan pohjan kappaleina ulos jolloin pikku lukitusruuvikin tuli näkyviin ja sai helposti poistettua loput pohjasta, purkamatta koko ratti hassäkkää tyynyineen kaikkineen, piti vaan varoa lukon metalliklipsejä jolla uusi pohja lukittuu liittimen kanssa lukkoon-siis liitin pitää koko hässäkän sitten paikallaan, laitoin uudenpohjan liitinpuolen tyhjään kohtaan sitä paksua tarrateippiä n.sokeripalan kokoisen palan, että se painaa kunnolla pohjan perille asti. Seuraava mahdollinen vaihto onkin sitten "lastenleikkiä". Kampiakselin hihnapyörä ei saa vipattaa muuten äkkiä korjaamolle. Jakohihnassa täytyy jossain kohtaa näkyä numerokoodi selkäpuolella muuten se on loppu!
R3TUX- VW-hyvä auto pilattu liioilla muovi osilla!
raikka51
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19.7.2010 10:02
Paikkakunta: espoo

ViestiKirjoittaja raikka51 » 23.7.2010 11:16

Jatkoa edelliseen: Lämppärin kytkentä toimii hyvin ja liittimen saa purkamatta irti/esille autoradio aukon kautta(vasemman reunan alapuolella)mutta koska liittimet (naaras) ovat löystyneet ja siksi mustunut ne täytyy vaihtaa uusiin irto-abikoihin.


Halpoja vw/audi-uusia ja käytettyjä osia ja hyviä vinkkejä Auto-Mor Espoo Kivenlahti, sekä edulliset osat Motonet.
R3TUX- VW-hyvä auto pilattu liioilla muovi osilla!
raikka51
 
Viestit: 2
Liittynyt: 19.7.2010 10:02
Paikkakunta: espoo

ViestiKirjoittaja hejuni » 19.10.2011 18:54

Mistähän aloittaisi... käynnistysongelmia on, virtalukon pohja vetelee viimeisiään vaikka mittarissa on kesyt 485tkm vasta. Autoon pääsy vaatii lukkosepän taitoja ja mikäli minusta on kiinni, niin toisen kahvan mistä ensin nostaa ovea, että saa sen lukosta auki. (Tähän löytynee korjaus, kunhan saan aikaiseksi alasaranan uusimisella). Lämppärin moottori toimii, mutta se säädin mistä RAIKKA51 :kin mainitsi on niin kulunut että kontakti on huono. Tosin korjautui minulla pienellä voimankäytöllä ja kontaktisprayllä. Sitten noita moottori ongelmia, hehkun valo vilkkuu, vikamuistissa ilmoitus nopeusanturin signaalin puuttumisesta ja lämpöanturikin on rikki... eli nämä uusitaan. Abs valo palaa, eli jossain on jotain... jos nyt suuria positiivisia ajatuksia kertoisi, niin auton muu käytös on kohtuullisen mukavalla tasolla, edes alustassa ei ole pahemmin moitittavaa. Kaikki suojakumit pitää vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta. Nyt laitankin foorumiin kyselyä, mistä osia tähän "vanhempaan" varianttiin? Ja hyviä neuvoja miten kytken cruisen? Viiksi on tulossa mutta mitäs sitten tehdään? Onkohan piuhat valmiina? Auto on 1994 TDI 1,9 1Z koneella. Vastauksia odotellen...
-vw-
hejuni
 
Viestit: 24
Liittynyt: 18.10.2011 21:54


Paluu Tekniikka



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

x