Tehot häviää yhtä-äkkiä varsinkin vedettäessä peräkärryä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
MAL
Viestit: 5
Liittynyt: 2.9.2004 21:47
Paikkakunta: PUUPPOLA

Tehot häviää yhtä-äkkiä varsinkin vedettäessä peräkärryä

Viesti Kirjoittaja MAL »

:( Passat -98 81kW (aj. 355 tkm). Voimakkaasti kiihdyttäessä tehot häviää osittain. (Palautuu, kun auton sammuttaa) Erityisesti on haittaa, kun vetää peräkärryä ja ylämäessä tehot häviää yhtä-äkkiä osittain. Olen vaihtanut ahtopaineen säätimen (huolto tutki) vika on silti edelleen. Olen kuullut, että vika voisi olla myös muuttuvasiipisen turbon siipien jumiutuminen, tai jotain sinnepäin.... oletteko korjaillee asiaa jotenkin...
-:make:-
sami76
Viestit: 31
Liittynyt: 31.1.2004 16:49
Paikkakunta: seinäjoki

Viesti Kirjoittaja sami76 »

...Oletkos vaihtanut ilmamassamittaria :?:
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Mielestäni, jos ilmamassamittari on rikki, ei uudelleenkäynnistys tuo tehoja takaisin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

MarkusK: näin olen antanut itselleni ymmärtää. Voi huolloissa ärräpäitä lennellä kun aina asiakkaat ehdottaa ilmamassamittaria vian syyksi, kun netissä niin neuvottiin (konetyypistä ja oireista riippumatta). Toki niitäkin menee joissakin 50-100 tkm välein.

Tässä muita veikkailuja:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=11704
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
samip
Viestit: 90
Liittynyt: 12.2.2004 10:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja samip »

MAL: Kuulopuheissa on hyvinkin perää. Juuri tuon tyylisissä tilanteissa siipien jumimisongelmat voivat tulla ilmi.
Vikakoodien tutkinta & testerin kanssa reipas koeajolenkki selventäisi paljon. Ahtomittarista tuon vian näkisi suoraan yli 1.5bar:n ponnahtavasta paineesta.
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Savolainen vastaus :D :
Suattaapi olla turbon siivet tai sitten ei, mutta hyvinniin mahollista...
Mulla tuo vika aiheutu nimenomaan turbon likaisuudesta ja siipien jumiutumisesta. Kannattaa tutkia nopiaan, ni ei kilahda..
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
MAL
Viestit: 5
Liittynyt: 2.9.2004 21:47
Paikkakunta: PUUPPOLA

Turbon puhdistus ?

Viesti Kirjoittaja MAL »

Kuinka korjataan turboa, jos ongelmana on siipien jumiutuminen, eräällä palstalla oli ongelmana hukkaportin jumiutuminen ja selvisi 55 eurolla...
-:make:-
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Voi liikkeessä olla hinnakastakin puuhaa, mutta soita ja kysy:
http://www.turbohuoltosriikonen.fi/
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Jos on yhtään remppamiehen vikaa, niin eikun vaan turboo irrottamaan.
Kyllähän siinä joutuu jonkun verran puuhastelemaan, mutta onneksi volkkari on kuitenkin aika yksinkertainen peli.
Ennen purkamista kannattaa vaan pestä turbon puolelta kone/akselistot/putkistot ym. liuottimilla hyvin, niin on mukavampi työskennellä.
Mikäli turbon pakosarjan pultit o jumissa, niin kannattaa ottaa koko pakosarja turboineen irti.
Sit ku turbo o irti, ni kiikuttaa sen huoltoon, jossa se avataan, pestään
ja testataan. Samalla kannattaa vaihtaa kaikki pakosarjassa kiinniolevat pinnapultit. Ittelle tuo remppa tuli maksamaan 50 euroa.
Hitto ku ei ollut kameraa mukana, ni ois saanut kuvan siitä miten täynnä sontaa se voi olla.
Tos samalla kannattaa puhdistaa imusarja rasva/nokikerroksesta.
Kyllä lähtee!!!
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Auttaiskohan moottorin 'pesuaineet'? Itse olen todennut Forte-tuotteet hyvinkin tehokkaiksi. Jos avun saa parinkympin pullollisella, on ilo suuri, jos ei auta, ei satsaus ole ollut mikään maatakaatava...

http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/forte03.asp
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Yks hyvä ja kaikenlisäks vielä ympäristöystävällinen motin pesuaine o Wurthin Pineline. Sitä vaan raakana suihkepulloon, suihkutus esipestyn moottorin päälle, parin minuutin odottelu ja avot ku tulee puhdasta.
Tolla lähtee rasvat ym. tosi hyvin.
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Avatar
1500A
Viestit: 240
Liittynyt: 4.2.2004 22:57
Paikkakunta: Pyhtää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 1500A »

Siis moottorin 'sisäpesua' tarkoitin tuossa; jos vian saisi ratkaistua polttonesteen sekaan laitettavalla ja/tai raakana imuputkistoon sumutettavalla erikoispesuaineella, niin selviäis remontista melkoisen helposti ...
samip
Viestit: 90
Liittynyt: 12.2.2004 10:26
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja samip »

En yleensä ole pessimisti, mutta sanoisin ettei onnistu millään.
Nuo muuttuvasiipisen turbon alipaineella säätyvät siivet sijaitsevat pakopuolen kotelossa, joka tosiaan ON noessa. Oikein "poltettu" kiinni. Ihan heikot litkut tuohon eivät pure edes turbon koppa avoinna. Eli Miihkalin kuvailema temppu on ainoa vaihtoehto, ellei sitten nosta sisuksiin uutta isompaa turboa :wink:
Avatar
miihkali
Viestit: 933
Liittynyt: 11.11.2003 9:07
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miihkali »

Palasiks vaan. Se noki tai mitäpä se nyt sitten liekkään on sen verran tiukkaa tavaraa, ettei siihen mitkään litkut auta (testattu on).
Ja tuleepahan kerralla kuntoon, eikä noi irronneet "kököt" riko turboo.
Pikkuhomma iso säästö hyvä mieli :)
- miihkali from Kuopio-

TeeDeeIiiPaku & avo Bemu
Vastaa Viestiin