Golf 3 takalasin lämmitin

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Golf 3 takalasin lämmitin

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Tänään alkoi jostain kumman syystä takalasin lämmittimen kytkimessä oleva merkkivalo vilkkumaan tasaiseen tahtiin. Koitin ajaessa kellottaa, niin valo paloi joka viides sekunti noin sekunnin ajan.

Mitähän tahtoo hän kertoa?
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

Mulla on sama homma, mutta olen huomannut että se itseasiassa ei vilku ihan tasaisesti. välillä palaa kokoajan ja välillä vilkkuu melko tasaiseen tahtiin.. en tiedä olisko joku kosketushäikkä tms. mulla ei toimi vänkärin puolen peilin säätö, en kyl usko et se siihen liittyy.. tietäiskö joku paremmin mistä vois olla kyse. :?:
Honda Accord Tourer Sport 06´
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

iHuichée! kirjoitti: mulla ei toimi vänkärin puolen peilin säätö, en kyl usko et se siihen liittyy.. tietäiskö joku paremmin mistä vois olla kyse. :?:
Tsekkaa legendaarisen oven ja korin välisen haitarikumin sisään ja tutki piuhojen kunto.
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Re: Golf 3 takalasin lämmitin

Viesti Kirjoittaja J.N »

Spetke kirjoitti:Tänään alkoi jostain kumman syystä takalasin lämmittimen kytkimessä oleva merkkivalo vilkkumaan tasaiseen tahtiin.
Siis alkoi vilkkumaan, kun laittoi lämmittimen päälle, vai ihan noin niinku muutenvaan?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Mulla myös takalasinlämmittimen (ja samalla peilien) kytkimen valo paloi kerran 5 km ajan ja takalasinlämmitin ei edes ollut päällä.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Tuoppi
Viestit: 33
Liittynyt: 12.2.2004 21:01
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Tuoppi »

Mulla paloi yksi talvi ilmastoinnin merkkivalo, ja ilmastointikin meni silloin päälle itsestään, vaikka ei ilmastointi oikeasti ollut päällä, en tiiä johtuisko jostain kosteushommelista.
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Taisin ratkaista pulman. Valo siis vilkkui vaikka lämmitin oli pois päältä. Jos laittoi lämmittimen päälle, valo paloi koko ajan.

Oon jättänyt takalasin pyyhijän käytön kun se yleensä kerkeää pyyhkimään kuivaa lasia muutaman kerran ennen kuin sinne saa vettä. En viittis naarmuttaa takalasia. Pyyhkijä on jämähtänyt aika pahoin. Kädellä auttamalla liikkuu.

Olin aamutokkurassa lykännyt takalasin pyyhkimen päälle. Pyyhin oli jaksanut nousta viitisen senttiä ja jäi siihen. Mutta kun lykkää viiksestä vain kerran jää tihku päälle.

En tiedä kuuluuko näin olla (ei ole aiemmin tullut katsottua), mutta valo vilkahti aina kun tihku koitti pyyhkijää liikkeelle. Töistä lähtiessä huomasin asian ja koitin liikuttaa pyyhkijää kädellä. Valo paloi niin kauan kuin sulka oli liikkeessä.

Joku, jonka takalasin pyyhin toimii kunnolla vois kokeilla, palaako valo kun pyyhkijä pyyhkäsee.
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

mullahan oli siis toi sama vilkkuminen kyseessä ja mulla toimii kyllä takalsin liippari. ei liity siihen mitenkään. "aikataulu" tossa vilkkumisessa on kyllä vähän sama kuin pyyhijän "käyntinopeus".. tiedä häntä, itseä ei NIIN SUUNNATTOMASTI häiritse toi vilkkuminen (paitsi pimeällä kun osuu silmään kun vilkkuu miten sattuu) että jaksais asialle suurempia tehdä.
Honda Accord Tourer Sport 06´
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Mutta vilkkuuko valo tihkun tahdissa kun käytät pyyhkijää?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Vika taisi selvitä, eli kävin kontissa kun auto oli käynnissä ja takavalot päällä, kontin luukkua aukaistaessa alkoivat kilven valot vilkkumaan ja toisen niistä sai vielä päälle liikuttelemalla johtohaitaria. Saakohan ne haitarin johdot vaihdettua jotenkin fiksusti vai poikki ja kolvaa väliin uutta piuhaa?
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Kilven valot alko tänään vilkkua niin pahasti että piti vähän vilkasta niitä piuhoja. Lisäksi kontin valo jäi päälle vaikka luukku oli kiinni.
Tuli avattua haitari ja kolvasin katkenneet johdot uudelleen, mutta olis pitänyt samantien uusia ne johdot, koska kilven valot ei edelleenkään toimi. Yksi (ylimääränen) ruskea johto ei mennyt minnekään ja melkein tipahti itekseen pois haitarista (10 cm pätkä). Näytti siltä että itse tri sykerö oli korjaillut piuhoja teipillä.
Oikeanpuolimmainen haitari piti sisällään täysin ehjät paksut johdot jarruvalolle ja letkut keskuslukitukselle+pesimelle, vasemman sisältö oli monta katkennutta piuhaa.

Vasen (ennen muutoksia):
Kuva
*klik -> suuremmaksi*
Viimeksi muokannut jmr, 23.11.2004 8:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

Noihan taitaa olla noi volkkarin haitarikumit ihan hanurista :wow
Mulla on meinaan se vänkärin oven kumi ilmeisesti syynä siihen peilin toimimattomuuteen. en ole jaksanut edes avata kun ei ole ton suurempi vika eikä mulla ole kolviakaan, joten joutuisin sit tekeen tollasen tri sykerö-virityksen teipin kera..
Honda Accord Tourer Sport 06´
Avatar
Dalton
Viestit: 231
Liittynyt: 11.11.2003 7:51
Paikkakunta: Toivakka

Viesti Kirjoittaja Dalton »

Tuo ei ole pelkästään VW:n ongelma. Useammissa automerkeissä olen kuullut samaisesta viasta. Johdot vaan yksinkertaisesti kuluvat jatkuvan kääntelyn johdosta. Isän vanhaan Mazdaan viimeksi tinailtiin takaluukkuun menevät johdot...
Touareg King Kong, Typ1 -71
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

jmr: Ei oikein osaa hahmottaa tuosta kuvasta, että minkäkokoista johtoa siellä menee? Jotain 0,75mm vaiko 1,5mm vai...?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

MaxxJJ: paksuimmat oli 1.5 mm2, pari ohutta tais olla 0.75.

iHuichée!: toi oli suht helppo homma tehdä kun on lämmin tila (+16 C).
Edullinen kolvi maksaa 10-30 euroa.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Vastaa Viestiin