Sisätilanlämmitinasiaa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Sisätilanlämmitinasiaa

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Paljonkohan maksaa sisätilanlämppärin piuha ja asennus? Alkaa pikkuhiljaa kypsyttämään tuo ikkunoiden raapiminen...

Mikä olisi hyvä lämppäri?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

DEFAsta ihan hyviä kokemuksia ainakin mulla.. En kyl osaa sanoa et mitä mahtaa maksaa sennukset.

On muuten hienoa kun aamulla lähtee puol7:n aikaan töihin, ja menee kevyesti pukeutuneena ulos ja vetää piuhan irti ja lähtee lämpimällä autolla suhaamaan töihin kun naapurit rapaa pipot päässä ja parta huurussa ikkunoita puoli tuntia.. tulee aikas porvari olo.. :D (meillä on siis autokatospaikka ja lohko sisätilanlämppärillä)
Honda Accord Tourer Sport 06´
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Mikä olisi hyvä lämppäri?
Joskus tuli jossain liikkeessä ohimennen katseltua sellaista Calixin sisätilanlämppäriä, jonka sai näppärästi pystyyn kumimattoon sellaisella "jalalla". Mielestäni se oli aika fiksu, kun ei tarvitse suotta rei`ittää autoa kiinnityksen takia, eikä lämmitin sitten pyöri turhaan kenenkään jaloissa vapaanakaan, vaan on tukevasti kiinni esim. vänkärin matossa. Pystyasentoon sijoitettuna ei vie paljon tilaakaan.

Itsellä tuollainen 1100/500 wattinen pienehkö Defa ja se on ainakin ollut ihan toimiva kapistus.


[Edit.] Selvisi tuo lämppärin malli - Calix K2.
Viimeksi muokannut J.N, 17.1.2005 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tommi
Viestit: 243
Liittynyt: 21.9.2004 11:15
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja tommi »

Jos nyt kysytään niin WEBASTO on ainoa ja oikea ratkaisu diisseli kärryyn vaikka se hiukka maksaakin (on se sen arvoinenkin). Siinä tulee se sisätilan lämmitys samaan rahaan ja pysyy auto lämpösenä kovillakin pakkasilla, toisin kun nyt viisari ei värähdäkkään kaupunkiajossa (eikä aina tartte olla sähköstä riippuvainen)!
Mut jos on lohkolämppäriä hankkimassa niin DEFA ja siihen joku 1500W tai isompi niin sulaa lasit vähä kylmemmälläkin. Mulla on vanhasta autosta jääny 1200W DEFAn lämppäri ja kyllä se alitehonen on kunnon pakkasilla.
Oliskohan se haarotuspiuha jossain 50€ tietämillä ja asennus varmaan samanverran riippuen liikkeestä.
Avatar
Pasi
Viestit: 172
Liittynyt: 13.11.2003 19:12
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mulla on aikoinaan Motonetista ostettu Mega 1.7i lämppäri ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. Auto lämpiää sisältä vielä -30 asteessa ihan mukavasti. Nyky hintaa en tiedä mutta eiköhän se jossain 50-70€ tietämillä ole.
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
Avatar
Dalton
Viestit: 231
Liittynyt: 11.11.2003 7:51
Paikkakunta: Toivakka

Viesti Kirjoittaja Dalton »

Mulla on Passatissa MEGA 1.6i ja siinä itse alumiinipellistä väännetty jalka jolla lämmittimen saa about 30 asteen kulmaan yläviistoon puhaltamaan. Itse olen ollut tyytyväinen tuohon asennukseen, ei ole tarvinnut tehdä reikiä minnekkään. Ja tuon kokoinen lämmitin riittää kyllä lämmittämään Passatin kokoisen auton kovillakin pakkasilla!

Asennus ei ole mikään paha homma, eli kannattaa kyllä asentaa itse. Motonetistä löytyy kohtuu hintaan sekä Calixin että Defan lämmittimiin haaroitussarjoja.
Touareg King Kong, Typ1 -71
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Ja tuolta löytyy kuvat läpiviennistä. Sisätilanlämmittimenä on myös Mega 1.7i ja on toiminut hyvin.
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Mullakin Mega 1.7i ja riittävästi hönkii.

Jos nyt ostaisin sisätilalämppäriä, hakisin kuitenkin sellaista mallia, jossa on ON/OFF kytkin ja mahdollisesti termostaatti. Töissä kun ei tolppa kestä sisälämppäriä niin sais katkaisijasta pois päältä eikä tarttis repiä johtoa irti.

Kuitenkin seuraavaan autoon tulee ennemmin webasto/eberi kuin lohkolämppäri sisähaaroituksella. Kuinkas tuollanen webasto/eberi muuten soveltuu autotalliin? Onko talli savua täynnä aamulla jos on tunnin ollu päällä?
mla
Admin
Viestit: 421
Liittynyt: 3.1.2004 19:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja mla »

Spetke: Miksi pitäisit webastoa tunnin päällä autotallissa? 10 min riittää moottorin lämmittämiseen vielä -10 - -15C pakkasilla ja sitä kovemmilla pakkasillakin 15min on itsellä riittänyt. Pidemmät ajat ovat sitten lasien sulatteluun 'hukattua' aikaa. Lasejahan ei pitäisi autotallissa tarvita sulatella :)
Avatar
Atzo
Viestit: 40
Liittynyt: 5.9.2004 21:22
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Mä pulttasin semmoisen pienen Defan lämmittimen Passatin hanskalokeron alle, pitihän siinä neljä reikää puhkasta lokeron pohjaan, mutta aika hyvin piiloonhan ne jää.
Ite oon tyytyväinen sekä lämmittimeen, että asennukseen.
Lämpö jakautuu suht tasaisesti, eikä oo kovin rumakaan ja ei verota juuri lainkaan eukon jalkatilaa.
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

No sen huomaa, etten ole webastoa käyttäny. Jos siihen riittää vartti, niin kannattanee ostaa kaukosäätimellä. Itsellä kun on tuo liukuva työaika ja välillä tuo torkuttelu on niin kivaa, että ei taida se ajastettu 15 minuuttia osua kohdalleen. :)
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

kyllä eberi on ykkönen
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Onko Eberi ykkösempi kuin Webasto? Eli onko noissa merkeissä eroja?
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Eberin varaosia saa paremmin/halvemmalla.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
jiipee
Viestit: 51
Liittynyt: 14.11.2003 7:07
Paikkakunta: Parhalahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Täältä kans yks ääni eberille, aivan ihana laite, ja niinhä tuola asennusliikkeesä sanoivat, et webastosa ainakin niillä on enemmän ollut vikoja, ja myyvät ennemmin eberiä asiakkaille, liikkeesä kun oli molempien edustus. Ainut miinus tulee akun keston lyhentymisestä, nyt alkaa oleen kypsä tuo orkkisakku, vaikka onhan tuolla jo kolmevuotta lämmitelty ja starttailtu.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Sisätilalämppärin piuha asennettuna AD-korjaamolla 109e + Defa 1400 lämppäri 66,50e
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

Kannattaa harkita sisätilanlämppäriksi jotain muuta kuin Defaa. Ainakin kun olin viime syksynä ostamassa omaan autoon lämmitintä, niin myyjä suositteli noita Megan lämppäreitä. Defan lämppäreitä oli tullut useampikin hajonneena takaisin. Voihan se olla, että nyt on jo parannetut mallit myynnissä.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Vinkkinä jos joku on ostamassa uutta lämmitintä niin AD-varaosaliikkeestä saa Defan 2000W hintaan 67 euroa Ykkösbonus-kortilla. Normaalihinta 85 euroa. Tuon ajattelin itse ostaa niin riittää potkua.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
markop
Viestit: 6
Liittynyt: 31.10.2004 22:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja markop »

itekkin ostin ton 2000w pariviikkoa sitten. muuten hyvä peli mut asennus on pikkasen hankalaa ison koon vuoksi. mut kyl se varmaan paikkansa ettii........
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Har har, more power. En kyllä käsitä mihin tarvitte noin isoja puhaltimia. Mulla oli 800w fööni millä ikkunat aukes ihan tarpeeksi jos oli tolpassa sen 2h kovimmilla pakkasilla. Mutta eihän sillä väliä jos tolppapaikassa kiinteä maksu.
zidane74
Viestit: 10
Liittynyt: 9.2.2005 17:24
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja zidane74 »

Onko kellään tietoo paljonko maksais eberi+asennus IV variantti golfiin???
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Kyselin vajaa pari vuotta sitten hintaa eräästä sähkö-diesel liikkeestä. Tarjous kuului:
VW Golf TDI mottoriin asennetaan Eberin Hydronic
Typ. D5WS 5000/2400W Lämmitin+Ajastinkello
Hinta 1440,- Asennettuna
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
zidane74
Viestit: 10
Liittynyt: 9.2.2005 17:24
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja zidane74 »

Taidanpa raappailla lasit puhtaaks....
Avatar
Spetke
Viestit: 119
Liittynyt: 28.7.2004 22:21
Paikkakunta: Merikarvia

Viesti Kirjoittaja Spetke »

Kyllä se jäi asennuttamatta multakin. Vaikka kait se jonkin verran jälleenmyyntiarvoon vaikuttais ja sais näin omiaan pois. Pitänee seuraavaan autoon hypätessä kysyä lisävarustehintaa lämmittimelle.
Saisi olla näissä Suomiautoissa vakiona. Ainakin dieseleissä jotka ei hanki muuten lämmetä.
Golf Variant 3 1.8GL ja Touran 1.9TDI
Vastaa Viestiin