Sivu 1/1

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 2.10.2014 13:08
Kirjoittaja sochapter
Ainakin vm 95 Golf III:ssa on minun tietojeni mukaan OBD1. Onhan siinä Passatissa kuitenkin ohjaamon sisällä pistoke? Golfissa löytyy tuhkakupin oikealta puolelta luukun takaa.

Vikakoodien ja reaaliaikadatan luku on tähän mennessä onnistunut Autocomin Cars CDP:llä, Vagcomilla VCDS-sovelluksella ja vanhalla standalone-VAG lukijalla, minkä mallia en nyt just muista. Geneerinen kiina-ELM327 ei juttele tuon vehkeen kanssa mitään. Samaan piiriinhän moni yleisdiagnostiikkavekotin perustuu. Uusilla tehtaan VAS-testerimokkuloilla ja ODIS-ohjelmistolla en ole vielä kerennyt kokeilemaan. Vanhalla VAS-PC softalla varmaan pääsiskin kiinni tuohon, mutta kun sen käyttöön ei ole enää mahdollisuutta. Tässä kohtaa ei enää liene syytä mainita, että oon töissä VAG-merkkikorjaamolla IT-tukihommissa :oops:

Jos sulla on olemassa jo tuo Vagcom-piuha, niin käy lataamassa softa täältä:

http://www.ross-tech.com/vcds/download/

Se piuha itsessään on lisenssi tuohon ohjelmaan, eli erillistä lisenssiä ei tarvitse hakea. Siitä piuhasta näkee sen tyypin, minkä mukaan tuo softa ladataan (Täysversio vai lite).

Kysele ihmeessä jos tarvit jeesiä. Jos sattuu olemaan ajua Kaakkois-Suomessa (Länsi-Venäjällä), laittele YV:tä niin katotaan jos saadaan jotain järkättyä.

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 14.6.2015 17:22
Kirjoittaja tela
Pitäisi saada iv golf variantista airbagin merkkivalo nollattua. Onko kellään Lappeenrannan lähettyvillä mahdollisuutta tehdä tätä? Maksan tietysti.

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 14.6.2015 19:44
Kirjoittaja ibel
Savitaipaleelta löytyy piuha ja läppäri. Ens viikolla luultavasti pitkää työpäivää, mutta jos sulla tähän suuntaa on ajoa niin eiköhän tuohon aikaa löydy. Pistä yv, jos kiinnostaa.

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 21.6.2016 17:16
Kirjoittaja KristaV
Ja onko ajatusta, kun akku pääsi tyhjentymään talvella niin ohjaustehostimen vikavalo jäi palamaan sen jälkeen eikä ole lähtenyt missään vaiheessa pois. Tehostin toimii aivan normaalisti kuitenkin. Korjaamolta kehotettiin jo valmistautumaan koko ohjaustehostimenvaihtoon? :roll: Sekä vielä jarruista, tietokone kehottaa tarkastamaan jarrupalat, tarkastettu ja ne on ok, ei mitään järkeä vaihtaa melkein kulumattomia paloja. Löytyykö vikakoodeista ja voi nollata vai pitääkö vaihtaa anturit(?), jotka ilmoittavat palojen kulumisesta?

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 21.6.2016 17:25
Kirjoittaja Jultsu
Riippuu vähän autosta, mutta kyllä ohjaustehostinkin voi hukata ns. kalibraationsa jolloin se pitää uudelleenkalibroida, vaikkapa VCDS:n avulla.

Jollekin jarrupalalle pitäis mennä sähköjohto jota pitkin jännite kulkee mittaristolta palalle ja palaa sitten takaisin mittaristolle. Jos tuota johtoa ei ole tai se on poikki/liittimet likaiset/hapettuneet niin sähkönkulku estyy ja varoitusvalo syttyy. Tämänkin varoituksen saa koodattua VCDS:llä pois päältä jos ei halua mekaanista korjaustyötä suorittaa.

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 21.6.2016 17:29
Kirjoittaja KristaV
Kiitos nopeasta vastauksesta! :)

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Lähetetty: 21.6.2016 18:22
Kirjoittaja Jultsu
Tuohon ohjaustehostimeen liittyen, koitapa tällaista:

Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.