Vikakoodien luku ja nollaus

DIY (Do it yourself) tai TSI (Tee se itse) tyyliset oppaat ja niihin liittyvä keskustelu.
sochapter
Viestit: 12
Liittynyt: 15.7.2013 13:45

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja sochapter »

Ainakin vm 95 Golf III:ssa on minun tietojeni mukaan OBD1. Onhan siinä Passatissa kuitenkin ohjaamon sisällä pistoke? Golfissa löytyy tuhkakupin oikealta puolelta luukun takaa.

Vikakoodien ja reaaliaikadatan luku on tähän mennessä onnistunut Autocomin Cars CDP:llä, Vagcomilla VCDS-sovelluksella ja vanhalla standalone-VAG lukijalla, minkä mallia en nyt just muista. Geneerinen kiina-ELM327 ei juttele tuon vehkeen kanssa mitään. Samaan piiriinhän moni yleisdiagnostiikkavekotin perustuu. Uusilla tehtaan VAS-testerimokkuloilla ja ODIS-ohjelmistolla en ole vielä kerennyt kokeilemaan. Vanhalla VAS-PC softalla varmaan pääsiskin kiinni tuohon, mutta kun sen käyttöön ei ole enää mahdollisuutta. Tässä kohtaa ei enää liene syytä mainita, että oon töissä VAG-merkkikorjaamolla IT-tukihommissa :oops:

Jos sulla on olemassa jo tuo Vagcom-piuha, niin käy lataamassa softa täältä:

http://www.ross-tech.com/vcds/download/

Se piuha itsessään on lisenssi tuohon ohjelmaan, eli erillistä lisenssiä ei tarvitse hakea. Siitä piuhasta näkee sen tyypin, minkä mukaan tuo softa ladataan (Täysversio vai lite).

Kysele ihmeessä jos tarvit jeesiä. Jos sattuu olemaan ajua Kaakkois-Suomessa (Länsi-Venäjällä), laittele YV:tä niin katotaan jos saadaan jotain järkättyä.
Käyttöauto VW Golf variant III 1.8 ADZ // projekti VW Golf III VR6 AAA 1993 Osia kolmosgolffiin: viewtopic.php?f=7&t=16606" onclick="window.open(this.href);return false;
tela
Viestit: 10
Liittynyt: 3.11.2012 22:02

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja tela »

Pitäisi saada iv golf variantista airbagin merkkivalo nollattua. Onko kellään Lappeenrannan lähettyvillä mahdollisuutta tehdä tätä? Maksan tietysti.
Avatar
ibel
VCF Member
Viestit: 1883
Liittynyt: 24.6.2012 14:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja ibel »

Savitaipaleelta löytyy piuha ja läppäri. Ens viikolla luultavasti pitkää työpäivää, mutta jos sulla tähän suuntaa on ajoa niin eiköhän tuohon aikaa löydy. Pistä yv, jos kiinnostaa.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Kuva
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
KristaV
Viestit: 5
Liittynyt: 21.6.2016 16:47

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja KristaV »

Ja onko ajatusta, kun akku pääsi tyhjentymään talvella niin ohjaustehostimen vikavalo jäi palamaan sen jälkeen eikä ole lähtenyt missään vaiheessa pois. Tehostin toimii aivan normaalisti kuitenkin. Korjaamolta kehotettiin jo valmistautumaan koko ohjaustehostimenvaihtoon? :roll: Sekä vielä jarruista, tietokone kehottaa tarkastamaan jarrupalat, tarkastettu ja ne on ok, ei mitään järkeä vaihtaa melkein kulumattomia paloja. Löytyykö vikakoodeista ja voi nollata vai pitääkö vaihtaa anturit(?), jotka ilmoittavat palojen kulumisesta?
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Riippuu vähän autosta, mutta kyllä ohjaustehostinkin voi hukata ns. kalibraationsa jolloin se pitää uudelleenkalibroida, vaikkapa VCDS:n avulla.

Jollekin jarrupalalle pitäis mennä sähköjohto jota pitkin jännite kulkee mittaristolta palalle ja palaa sitten takaisin mittaristolle. Jos tuota johtoa ei ole tai se on poikki/liittimet likaiset/hapettuneet niin sähkönkulku estyy ja varoitusvalo syttyy. Tämänkin varoituksen saa koodattua VCDS:llä pois päältä jos ei halua mekaanista korjaustyötä suorittaa.
KristaV
Viestit: 5
Liittynyt: 21.6.2016 16:47

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja KristaV »

Kiitos nopeasta vastauksesta! :)
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Vikakoodien luku ja nollaus

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Tuohon ohjaustehostimeen liittyen, koitapa tällaista:

Start the vehicle.
Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.
Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.
If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.
Ensure that the steering wheel is not moved again.
Keep the engine running and do not switch off the ignition.
Vastaa Viestiin