Pakoputken rakennus ja asennus

DIY (Do it yourself) tai TSI (Tee se itse) tyyliset oppaat ja niihin liittyvä keskustelu.
passatkuski01
Viestit: 209
Liittynyt: 11.6.2015 11:34

Pakoputken rakennus ja asennus

Viesti Kirjoittaja passatkuski01 »

Ajattelin piristellä nykyistä pasuunaa otsikon mukaisesti ja nyt tartteis vinkkejä ja muutenkin voi tänne laittaa omia kokemuksia uuden putken tekemisestä, elikkäs autona toimii tuo mainitsemani passat 2L _vapari_ elikkä nyt on vapari hommia :D, siitä päästäänkin ensimmäiseen kysymykseen elikkä minkä paksusta tuo vakioputki tahtoo olla? onko putken paksuudella turbottomassa mitään väliä? poikkeaako 3.5" paljonkin 3", olin itse ajatellut 3", tiedän että itse vapaammin virtaava putki ei tehollisesti tuo mainittavaa eroa auton käyttäytymisen kannalta, enimmäkseen nyt miellyttäisi paremmat äänet, toinen kysymys onkin että onko porukka käyttänyt putkikiristimiä putken teossa vai onko hitsattu? olin ajatellut liittää uuden putken putkikiristimillä mihin lisään vielä pakoputken asennustahnaa, kokemuksia hommasta? ja niin vielä lopuks että jos joku on sitä mieltä että turhaa hommaa jne voi sen sanoa, mietin kaikki läpi ja nyt asia on vielä suunnittelu vaiheessa. kiitos jo etukäteen.
jaketech
Viestit: 97
Liittynyt: 21.4.2013 12:48
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Pakoputken rakennus ja asennus

Viesti Kirjoittaja jaketech »

3" on liian isoa vapariin varsinki 2.0 moottoriin. 2-2,5" väliltä löytyy sopiva riippuen tehosta. jos sulla on vakio moottori ni en lähtis kovin paljoa isontaa putkea. pöntöt vain paremin virtaaviin.
ite testailen kisaautojen pakosarjat ja pakoputket dynossa kohileen.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T ;)
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine ;)
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Re: Pakoputken rakennus ja asennus

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Itte tekisin pakolliset katkopaikat v-bandeilla ja loput hitsaten.
V-bandit o mun mielestä paljon fiksumpia kuin putkikiristimet.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Vastaa Viestiin