Takapyörän ohjauskulman ongelma, Passat 3bg

DIY (Do it yourself) tai TSI (Tee se itse) tyyliset oppaat ja niihin liittyvä keskustelu.
timco
Viestit: 19
Liittynyt: 27.9.2019 13:08

Takapyörän ohjauskulman ongelma, Passat 3bg

Viesti Kirjoittaja timco »

Onpas tullut viime aikoina korjattua muutama vika Passatista -04, mutta vielä olisi yksi mieltä painava. Se olisi hyvä saada hoitoon. Ongelmana on oikean takapyörän väärä ohjauskulma. Pyörä ohjaa muistaakseni 2 astetta auton alle, sen sijaan muiden pyörien ohjauskulmat ovat ok. Käytin auton ohjauskulmien säädössä kuukausi sitten, kun ajokäytös oli kesällä levoton paikatun asfaltin yli ajettaessa.

Ongelmana tässä asiassa on tietenkin se, että takapyörien ohjauskulmia ei voi Passatissani säätää, tai ainakaan niitä ei ole tehty säädettäväksi. Vika harmittaa ja vie mielenrauhaani, lisäksi väärä ohjauskulma syö nopeammin renkaan ulkoreunaa. Toisaalta haluan korjata viat itse, kuten periaatteenani on. Yhtenä syynä on mielenkiinto onnistua itse ja toisena huonosti aukeava lompakko :)

Onko jollakin teistä konkreettista neuvoa, miten asian voisi hoitaa pois päiväjärjestyksestä, tai edes vähentää ongelmaa? Toivottavasti ette ehdota taka-akselin vaihtamista, koska käytännölliseen haittaan nähden en pidä sitä parhaimpana ideana. PS. Vika ei tunnu juurikaan ajettaessa, kun muut kulmat ovat nyt kunnossa.