Jultsu wrote:Jos vakiokorkuinen alusta ja vakiohalkaisijan kumit niin uskaltaa kyllä ostaa pienemmällä ET:llä olevat vanteet ihan huoletta.
OIKEESTI ?? Loistavaa ! Sitten vielä lisäkysymys: Mistä ja ennenkaikkea miten löytäis kuvia Touranista kyseisen kokoisilla vanteilla? .Yritin kooklesta hakea,mutta ei löytynyt.... 225/45/17 rengastus varmaan ookoo???
Jultsu wrote:Väitän että edessä ottaa kiinni olkaan, takana voi mahtuakin. 19x8.5" ja ET35 ei jättäny mun muistaakseni kuin karvan verran rakoa omiin olkiin.
eli auttaako spacerit mitään? jos heitän pultattavat keskittävät 25mm?
olis nimittäin tollaset vanteet mitkä saisin halvalla ja vielä iha hyvät renkaatkin niihin, mutta tuo et mietityttää et mahtuuko, nykyinen vanne on 15x6.5" ja et47 mutta se mahtuu ilman ongelmitta pyörimään, sovin kyllä myyjän kanssa että kokeilen alla et miten se pyörii, toivottavasti pyöris ongelmitta ei jaksais alkaa temppuilee noitte spacereitte kanssa
Juu kyllä 25mm ulostuonti jo saa ne varmuudella sisäpuolelta mahtumaan. Ulkopuolelta voivat tulla aika nätisti kaarelle tai jopa pikkasen kurkkaamaankin.
katotaa mitä tulee, tuli ostettua 2kpl tollasii 8mm levikkeitä sekä 2kpl 5mm levikkeitä, jos tuo 5mm riittäs siihen että sais etupyörät pyörimää normaalisti nii heitän sit 8mm taakse että vähä tasapainottaa ku jos menee liikaa eestä ulos eikä yhtää takanta nii ite en tykkää mut sit taas en tiiä huomaako sitä ees että ois tullu yhtää ulos ko nii pienistä levennyksist on kyse, jos ei auta nii tilaan muutaman 8mm lisää
Jultsu wrote:Älä hyvä mies pistä useita pikkulättyjä perätysten, et saa sitä vannetta keskittymään millään kunnolla.
no voi helvetti perkele ku ei oo perehtyny näihi yhtää, oletin että ois iha ok ku ex ässäläisessä volvossa oli 3 levikettä peräkkäi noita 5mm jotka edelline omistaja oli ne sinne laittanu joka nurkkaan, nyt pitää sit vaa toivoo et pyörii joko niillä 8mm tai 5mm
Näitä on siis olemassa sekä keskittäviä spacereita että yleismallin "keskittämättömiä." Keskittävä vaatii yleensä sen 10mm minimissään paksuutta, siitä ohuemmat on aina yleismallisia. Keskittäviä voi heitellä perätysten vaikka puolen metrin pituiseksi jonoksi.
ei menny ku strömsössä joutu laittaa vaa etee nuo 5mm letut, taakse ei edes mahtunut 8mm levike tai ite en sitä saanut sillein sopimaan että pultit olisi yltäneet kierteisiin, mutta positiivista on se että nyt ainaki eturenkaat mahtuu
Riku wrote:Tulossa 8,5x19" ET20 ja 9,5x19" ET25...edessä 225/35 ja takana 235/35. Kuis mahtaa 3bg alla rullailla? Onkohan heti maalit pois lokareista?
Itse itselleen vastaten. Kyseiset pallot pyörii 3bg alla ihmeenkin kivuttomasti! Joskin mulla ei ole taas autossa kyllä ihan sitä maksimimadallusta kylläkään. Töyssyissä ottaa pienen hipsun jonnekkin etupäässä. Todennäköisesti niihin lokasuojan kiinnityskohtiin. Odotin kyllä että raapisi huomattavasti enempi, mutta tuohan olikin ihan ajettava satsi vielä! Isommalla madalluksella tietysti asia lienee eri. Kapeammilla renkailla tosin saisi hiukan pelivaraa, mutta en muista riittikö kantavuus enää passattiin kapeammissa.
Onko kokemusta seuraavasta setistä?
Passat 3C variant. Vanne 9,5"x18" ET40 ja kumi 225-40/18.
Autoa jonkun verran madallettu ja kaariakin on kai jo pilattu
kotka wrote:Onko kokemusta seuraavasta setistä?
Passat 3C variant. Vanne 9,5"x18" ET40 ja kumi 225-40/18.
Autoa jonkun verran madallettu ja kaariakin on kai jo pilattu
Jollakin foorumimaisella (dalton muistaakseni) oli 19*9,5 et45 265/30/19 renkailla. Madallettukkin oli jonkin verran. Myös ohuet spacerit oli laitettu ja sopi pyörimään.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Autona Golf IV ja ajatuksena hommata a8 replicat 17” alle linglongin greenmaxeilla 215/45 tai 50. Vanteessa et45, mahtuuko pyöriin miten koteloissa vai kannattaako lyödä spaceria väliin? Tällä hetkellä ei vielä madallusta, mutta ideana ottaa 30mm alas.
Hmm, onkohan kaikki menny oikein ku kaveri laitto viestii että ottaa golffissa pyörä kiinni iskaritolppaan! Se laitto sit kuvan ja rupesin ihmetteleen tuota...
Kyseessä joku fk alustasarja, vanteina 8,5x18 edessä ja ET kuulemma 25-30 tienoilla. Renkaina 225/40-18.
Mites muilla nuo golffin setupit? Jääkö noilla spekseillä oikeesti noin lähelle vai onko joku asennusvirhe?!
Vanne/rengas setti kuulostais äkkiseltään ihan asialliselta.
Kuvassa ei näy alapään kiinnitys, mutta ei kai sitäkään kovin väärin voi laittaa. Aika erikoisen lähellä on kyllä pyörä tolppaa. Tai siis eihän tolla ajaa uskaltaisi ainakaan meikäläinen.
Onko Camber säädettävissä tolpan alapäästä?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Riku wrote:Hmm, onkohan kaikki menny oikein ku kaveri laitto viestii että ottaa golffissa pyörä kiinni iskaritolppaan! Se laitto sit kuvan ja rupesin ihmetteleen tuota...
Kyseessä joku fk alustasarja, vanteina 8,5x18 edessä ja ET kuulemma 25-30 tienoilla. Renkaina 225/40-18.
Mites muilla nuo golffin setupit? Jääkö noilla spekseillä oikeesti noin lähelle vai onko joku asennusvirhe?!
Mikä golf kyseessä?
Äkkiä kyllä kuulostaa että joko ilmoitettu väärä et tai sitten on tullut asennus virhe.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Itsellä oli Golf IV:ssä 8x18 ET 30, 235/40 renkailla coiloverit alla : säätölautasen ja vanteen reunan väliin jäi n. 1-2mm rako. Yhtään isompi ei vanteiden ET olisi voinut olla. ET35llä olisi ottanut kiinni.
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Osaako joku sanoa mahtuuko -99 vuosimallin passatissa pyörimään 205/60r16 ja normi 6,5" peltivanteet joissa ET on 50? Ottaakohan vanne jarrusatulaan tms. kiinni vai jääkö väliä yhtään?
Vakiopellit taisi olla ET45 ja 15", väittäisin että tuumaa isommat ja 5mm sisemmälle tulevat pellit pyörii kyllä hienosti (olettaen että sulla ei ole 2.5TDI jossa 312mm etulaikat)
Renkaiden suhteenkaan ei pitäis olla mitään ongelmaa vaikka ovat pykälää vakiosta korkeammat.
Kiitos nopeasta vastauksesta. Juu jospahan ne sitten mahtuisivat pyörimään. Muistelin että vakio 45 ET ja 15" vanteen ja jarrusatulan väliin ei jäänyt paljon väliä.
Luultavasti touranin tms vanteet on nuo joissa ET 50. Täytyy kokeilla alle niin sittenpä tuon viimestään näkee.
Mikäs olis sopiva vanne ja kumi yhdistelmä vakio alustaiseen -04 sedan boraan? Olin katellu tuoho kakkos autoon jotain iha perus aluja 17" ja 225/45 kumeilla.
Meinasin laittaa 4motion b5.5seen farkku passattiin laittaa traktori meininkiä; 215/65-16 spacerilla et25 tai 20
Korkeus vakio... Tai sen mitä reilu 400tkm perää madaltaa
Wil they fit näyttää aika härskiltä
VilleS wrote: ↑15.4.2015 21:30
3BG farmarissa 50mm madalluksella 8x18 et35 225/40 renkaalla jää kyllä kaaren sisälle. Edessä vois melkeen hyvin olla et30 ja takana et25, jos haluaa sopivasti kaaren tuntumaan.
[url=http://postimg.org/image/qsnfk14tp/][img]http://s14.postimg
Meinasin laittaa 4motion b5.5seen farkku passattiin laittaa traktori meininkiä; 215/65-16 spacerilla et25 tai 20
Korkeus vakio... Tai sen mitä reilu 400tkm perää madaltaa
Wil they fitti näyttää... No... näyttää
VilleS wrote: ↑15.4.2015 21:30
3BG farmarissa 50mm madalluksella 8x18 et35 225/40 renkaalla jää kyllä kaaren sisälle. Edessä vois melkeen hyvin olla et30 ja takana et25, jos haluaa sopivasti kaaren tuntumaan.
[url=http://postimg.org/image/qsnfk14tp/][img]http://s14.postimg