Lisävalot huurtuu

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Karhua
Viestit: 46
Liittynyt: 17.4.2008 8:20

Lisävalot huurtuu

Viesti Kirjoittaja Karhua »

Asentelin viime kuun lopussa Scouttiini Bosh Touring 190 apukaukovalot ja seuraavana aamuna ne oli ihan huurussa. Välillä kun oli poutaa niin huuru hävisi, mutta nyt sateitten alettua ovat taas ihan huurussa. Olivat ostettaessa uudet ja myyjä ei vastaa yhteydenottopyyntöön, nettifirma möi. Mitä noille nyt on sitten tehtävissä? Onko muilla ollut samaa ongelmaa
Kuva
VW transporter 2.5tdi-97, Passat 2.0tdi-04 sekä Octavia Scout 2.0 tdi-08
Jonsekki
Viestit: 65
Liittynyt: 17.5.2011 12:08
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jonsekki »

Asensin tänään samanlaiset lisävalot varianttiin. Täytyypä seurata miten nuo minun umpiot huurtuu.

Onko molemmat umpiot sisältä huurussa? Voihan niissä olla jotain valmistusvikaa, jos siinä lasin ja umpion saumassa on jotain rakoja. Toinen paikka saattais olla se polttimon kiinnitysteline, ainakin minulla oli jotain toleranssi heittoa, en meinannu millään saada polttimoita kunnolla pohjaan asti. Ja näytti minun umpioissa se polttimon alue semmoselta, ettei se niin tiivis ole, että kosteutta estäis. Vastaavasti peltikopassa oli alaosassa aukot kondenssivedelle. Lähteekö huuru pois umpion sisältä kun lisävalot ovat päällä?
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
jonneilari
Viestit: 364
Liittynyt: 1.12.2009 9:04
Paikkakunta: Dead city

Viesti Kirjoittaja jonneilari »

Kannattaa ehkä porata ne reiät, vaikka alapuolelle.
Karhua
Viestit: 46
Liittynyt: 17.4.2008 8:20

Viesti Kirjoittaja Karhua »

Molemmat samallalailla huurussa. Laitoin vielä tuolle myyjälle meiliä, odottelen vielä ennenkuin alan porailemaan itse reikiä. Polttimoiden kanssa ei minulla ollut ongelmia.

Portterissa on minulla Cibie Oscarit eikä niiden kanssa ole ikinä ollut tuota ongelmaa, hieman ottaa pattiin
VW transporter 2.5tdi-97, Passat 2.0tdi-04 sekä Octavia Scout 2.0 tdi-08
Jonsekki
Viestit: 65
Liittynyt: 17.5.2011 12:08
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jonsekki »

Ainakaan eivät yön aikana huurtuneet, vaikka meinas olla sumua ja kastetta viime yönä aika paljon. Täytyypä jatkaa seuraamista.
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Avatar
jsajanti
Viestit: 68
Liittynyt: 29.8.2005 13:04
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja jsajanti »

Nakkaat sinne 100w hehkut niin lähtee se huurre.
Jonsekki
Viestit: 65
Liittynyt: 17.5.2011 12:08
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jonsekki »

Tänään huomasin, että touringin umpiot huurussa sisäpuolelta täälläkin.

Toisen huonon puolen havaitsin kyseisistä lisävaloista, nimittäin valoissa käytetään H3 poltinta ja ainakaan täältä pikkukylästä ei mistään löydy noita polttimoita. Maakuntaa jo kiertäny ja ei löydy. Jonkun peruspolttimon saattaa jostain saada, mutta ei muita. Täytyneepä tehä shoppailu reissu Ouluun ja kävästä motonetistä hakemassa night breaker plussat kun tuota philipsin extremeä ei edes H3:na valmisteta?!
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
mchale
Viestit: 6
Liittynyt: 6.2.2012 22:20
Paikkakunta: rantasalmi

Re: Lisävalot huurtuu

Viesti Kirjoittaja mchale »

mistä paikkakunnalta ei löydy H3- polttimoita ? kyllähän niitä nyt myydään joka huolto asemalla. perus polttimo ainakin meillä päin :D
vw golf 1.6 variant- 03
Jonsekki
Viestit: 65
Liittynyt: 17.5.2011 12:08
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Lisävalot huurtuu

Viesti Kirjoittaja Jonsekki »

mchale kirjoitti:mistä paikkakunnalta ei löydy H3- polttimoita ? kyllähän niitä nyt myydään joka huolto asemalla. perus polttimo ainakin meillä päin :D
Ainakaan viime vuoden puolella ei löytyny Ylivieskasta noita prosenttipolttimoita / erikoiskirkkaita polttimoita H3:na. Toki sitä normipoltinta ois löytyny vaikka mistä, mutta ei mitään erikoista. Nyt oli viime kuussa tullu kärkkäiselle H3:na night breaker plussaa.
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Avatar
tonivai
Viestit: 9
Liittynyt: 31.1.2012 23:46

Re: Lisävalot huurtuu

Viesti Kirjoittaja tonivai »

Ei se vaikuta onko ne uudet vai ei.

Vaihdoin uudet etu-umpiot ja vilkut Boraani ja sama homma niissä, eli huurtuu. Epäilempä että ilman lämpötila ja kosteus siihen huurtumiseen vaikuttaa. Eli jos lamppu käy lämpimänä ja ilma sen sisällä/ulkona pääsee jäähtymään syntyy huurua. Tuuletuksen järkkääminen esim. poraamalla pikku reiät voisi auttaa... :roll:
VW - The Best Or Nothing,,, just kidding.
Vastaa Viestiin