Moi
Yritin tuossa lueskela foorumin ja netin postauksia, mutta paras osuma oli 1.9L pannun lastutuksesta.
Tekeekös jokin taho tohon 1.6TDI koneeseen lastun ohjelmointia? Tuolta aikaisemmin löysin tietoa että pitäisi odotella kehittäjiä että saavat prosessorin salaukset purettua. Onko tähän tullut jo apuja?
Autona vm2010 Golf variant 1.6 TDI DSG
Yhteenveto:
Saako tuon 1.6TDI Bluemotionin lastutettua jossain?
1.6 TDI Bluemotion lastua
1.6 TDI Bluemotion lastua
Eikö tuo maha olla siemensin sähköillä? Ne on vissii vähä kinkkisempiä ku nuo boschit.
Hintaa nostaa varmasti tuo DSG. Laatikko pitää saada sopeutumaan tehtyyn ohjelmaan ja käsittääkseni se ei oo ihan 5min juttu. Sitte kannattaa myös miettiä että haluaako DSG:n tosiaan softata. Ne kun ei oo vakio-ohjelmalla vakio käytössäkään mitenkään erityisen kestäviä.
Hintaa nostaa varmasti tuo DSG. Laatikko pitää saada sopeutumaan tehtyyn ohjelmaan ja käsittääkseni se ei oo ihan 5min juttu. Sitte kannattaa myös miettiä että haluaako DSG:n tosiaan softata. Ne kun ei oo vakio-ohjelmalla vakio käytössäkään mitenkään erityisen kestäviä.
Re: 1.6 TDI Bluemotion lastua
Toi 1.6tdin ohjelmointi on mielenkiintoinen asia. Uusia työkaluja tulee markkinoille vähän väliä, mutta haluaisin kyllä itsekin kuulla joko jotkut vehkeet puree tähän 1.6seen.
Kuulopuheiden mukaan jotkut jopa hommavat dsg laatikoita jonkinlaista virityskäyttöö ajatellen, tarkoitus ilmeisesti vahvistaa kytkimiä jne. Lienee niitä vahvempia 6 vaihteisia.
Kuulopuheiden mukaan jotkut jopa hommavat dsg laatikoita jonkinlaista virityskäyttöö ajatellen, tarkoitus ilmeisesti vahvistaa kytkimiä jne. Lienee niitä vahvempia 6 vaihteisia.
Re: 1.6 TDI Bluemotion lastua
Tuolta vois löytyä.
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=373/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volkswagen Golf VI Blue Motion 1.6 TDI CR 1598cm3 77kW (105hv) 250Nm
EcoBox on digitaalitekniikalla toimiva tehoyksikkö
Tuo ajoneuvolle parantuneen alaväännön, jolloin isomman vaihteen käyttö aikaisemmin on mahdollista, joka se taas osaltaan edistää polttoainetaloudellisuutta.
Ylemmällä kierrosalueella saadan autosta lisätehoja, jotka tuo ajomukavuutta kiihdytyksissä ja ohitustilanteissa.
Digilastu on pakattu laadukkaaseen roiskeveden kestävään alumiinikoteloon, piirilevyn on valmistanut ST-Microelectronics.
• Ecoboksi on helppo ja nopea asentaa
• Asennus ei vaikuta päästöihin, jotka säilyvät ennallaan.
• Auton huoltoväli säilyy ennallaan.
• Auto voidaan kytkeä diagnostiikka ohjelmaan .
• Ei estä moottorin päivitystä.
• Auton omaan ohjainyksikköön ei tehdä muutoksia.
• Voidaan helposti poistaa ja vaihtaa mahdollisesti toiseen ajoneuvoon.
• Sopii manuaali- ja automaattivaihteiseen autoon.
• Sopii myös hiukkassuodattimella varustettuun autoon.
• Ei lisäkuluja poistamisesta (vrt. ohjelmointi).
• Boksia on mahdollisuus hienosäätää itse.
• Valmistettu Saksassa.
• TAKUU 2 VUOTTA.
Hinta sisältää alv:n ja toimituskulut Suomeen.
Toimituksen mukana tulee kaikki asennukseen tarvittavat osat;
Johdot
Tehoyksikkö
Käyttöohje.
Lisäksi saatavilla myös TehoBox, jossa hienompi tekniikka ja sitä kautta vielä suuremmat muutokset.
Alla tehoyksiköllä saavutettavat maksimimuutokset:
77kW -> 97kW =26%
105hv -> 132hv =26%
250Nm -> 315Nm =26%
Tuote: 02316
http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=373/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volkswagen Golf VI Blue Motion 1.6 TDI CR 1598cm3 77kW (105hv) 250Nm
EcoBox on digitaalitekniikalla toimiva tehoyksikkö
Tuo ajoneuvolle parantuneen alaväännön, jolloin isomman vaihteen käyttö aikaisemmin on mahdollista, joka se taas osaltaan edistää polttoainetaloudellisuutta.
Ylemmällä kierrosalueella saadan autosta lisätehoja, jotka tuo ajomukavuutta kiihdytyksissä ja ohitustilanteissa.
Digilastu on pakattu laadukkaaseen roiskeveden kestävään alumiinikoteloon, piirilevyn on valmistanut ST-Microelectronics.
• Ecoboksi on helppo ja nopea asentaa
• Asennus ei vaikuta päästöihin, jotka säilyvät ennallaan.
• Auton huoltoväli säilyy ennallaan.
• Auto voidaan kytkeä diagnostiikka ohjelmaan .
• Ei estä moottorin päivitystä.
• Auton omaan ohjainyksikköön ei tehdä muutoksia.
• Voidaan helposti poistaa ja vaihtaa mahdollisesti toiseen ajoneuvoon.
• Sopii manuaali- ja automaattivaihteiseen autoon.
• Sopii myös hiukkassuodattimella varustettuun autoon.
• Ei lisäkuluja poistamisesta (vrt. ohjelmointi).
• Boksia on mahdollisuus hienosäätää itse.
• Valmistettu Saksassa.
• TAKUU 2 VUOTTA.
Hinta sisältää alv:n ja toimituskulut Suomeen.
Toimituksen mukana tulee kaikki asennukseen tarvittavat osat;
Johdot
Tehoyksikkö
Käyttöohje.
Lisäksi saatavilla myös TehoBox, jossa hienompi tekniikka ja sitä kautta vielä suuremmat muutokset.
Alla tehoyksiköllä saavutettavat maksimimuutokset:
77kW -> 97kW =26%
105hv -> 132hv =26%
250Nm -> 315Nm =26%
Tuote: 02316
Re: 1.6 TDI Bluemotion lastua
Minulla oli tuollainen Golf variant 1,6 tdi 4motion tässä joku aikaa sitten työautona.
Siihen sai viriboksin, eli ei kuitenkaan kunnollista ohjelmointia. Ongelmana on järjestelmän salaus, jonka purkaminen ei kai ole ihan helposti onnistunut.
Tuo viriboksi toi itselleni todistetusti 10% lisää tehoja, eli yli 100 hevosvoiman mentiin. Niska ei misään vaiheessa kyllä katkennut, mutta pienensi se sentään polttoaineen kulutusta.
Ohjelmaboksi laitettiin autoon kun sillä oli ajettu noin 10 000 km ja boksi poistettiin noin 50 000 km:n kohdalla, kun auto lähti kiertoon. Nyt ko. boksi on kellarissa joutilaana.
Tälläkään hetkellä en tuollaista lisäboksia tuollaiseen tekniikkaan hankkisi, vaan yrittäisin malttaa odottaa oikeaa ohjelmointia.
Ainakin Kuopiosta löytyy yksi dieseleihin perehtynyt virittelijä, jolta (ilmeisesti) löytyy tietoa ihan kiitettävästi. Ja ompa vissiin tehnyt ohjelmamuutoksia noihin joihinkin dsg laatikoihinkin..
Siihen sai viriboksin, eli ei kuitenkaan kunnollista ohjelmointia. Ongelmana on järjestelmän salaus, jonka purkaminen ei kai ole ihan helposti onnistunut.
Tuo viriboksi toi itselleni todistetusti 10% lisää tehoja, eli yli 100 hevosvoiman mentiin. Niska ei misään vaiheessa kyllä katkennut, mutta pienensi se sentään polttoaineen kulutusta.
Ohjelmaboksi laitettiin autoon kun sillä oli ajettu noin 10 000 km ja boksi poistettiin noin 50 000 km:n kohdalla, kun auto lähti kiertoon. Nyt ko. boksi on kellarissa joutilaana.
Tälläkään hetkellä en tuollaista lisäboksia tuollaiseen tekniikkaan hankkisi, vaan yrittäisin malttaa odottaa oikeaa ohjelmointia.
Ainakin Kuopiosta löytyy yksi dieseleihin perehtynyt virittelijä, jolta (ilmeisesti) löytyy tietoa ihan kiitettävästi. Ja ompa vissiin tehnyt ohjelmamuutoksia noihin joihinkin dsg laatikoihinkin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty