1.6 TDI Bluemotion lastua

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
KalleL
Viestit: 1
Liittynyt: 10.4.2012 10:45

1.6 TDI Bluemotion lastua

Viesti Kirjoittaja KalleL »

Moi

Yritin tuossa lueskela foorumin ja netin postauksia, mutta paras osuma oli 1.9L pannun lastutuksesta.
Tekeekös jokin taho tohon 1.6TDI koneeseen lastun ohjelmointia? Tuolta aikaisemmin löysin tietoa että pitäisi odotella kehittäjiä että saavat prosessorin salaukset purettua. Onko tähän tullut jo apuja?

Autona vm2010 Golf variant 1.6 TDI DSG
Yhteenveto:
Saako tuon 1.6TDI Bluemotionin lastutettua jossain?
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

1.6 TDI Bluemotion lastua

Viesti Kirjoittaja Pia »

Eikö tuo maha olla siemensin sähköillä? Ne on vissii vähä kinkkisempiä ku nuo boschit.
Hintaa nostaa varmasti tuo DSG. Laatikko pitää saada sopeutumaan tehtyyn ohjelmaan ja käsittääkseni se ei oo ihan 5min juttu. Sitte kannattaa myös miettiä että haluaako DSG:n tosiaan softata. Ne kun ei oo vakio-ohjelmalla vakio käytössäkään mitenkään erityisen kestäviä.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
JukkaA
VCF Member
Viestit: 1930
Liittynyt: 13.12.2005 21:30
Paikkakunta: Savonlinna
Viesti:

Re: 1.6 TDI Bluemotion lastua

Viesti Kirjoittaja JukkaA »

Toi 1.6tdin ohjelmointi on mielenkiintoinen asia. Uusia työkaluja tulee markkinoille vähän väliä, mutta haluaisin kyllä itsekin kuulla joko jotkut vehkeet puree tähän 1.6seen.

Kuulopuheiden mukaan jotkut jopa hommavat dsg laatikoita jonkinlaista virityskäyttöö ajatellen, tarkoitus ilmeisesti vahvistaa kytkimiä jne. Lienee niitä vahvempia 6 vaihteisia.
jeibiih
Viestit: 1
Liittynyt: 2.6.2012 21:15

Re: 1.6 TDI Bluemotion lastua

Viesti Kirjoittaja jeibiih »

Tuolta vois löytyä.

http://www.jpro.fi/tuotteet.html?id=373/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volkswagen Golf VI Blue Motion 1.6 TDI CR 1598cm3 77kW (105hv) 250Nm

EcoBox on digitaalitekniikalla toimiva tehoyksikkö


Tuo ajoneuvolle parantuneen alaväännön, jolloin isomman vaihteen käyttö aikaisemmin on mahdollista, joka se taas osaltaan edistää polttoainetaloudellisuutta.


Ylemmällä kierrosalueella saadan autosta lisätehoja, jotka tuo ajomukavuutta kiihdytyksissä ja ohitustilanteissa.


Digilastu on pakattu laadukkaaseen roiskeveden kestävään alumiinikoteloon, piirilevyn on valmistanut ST-Microelectronics.


• Ecoboksi on helppo ja nopea asentaa
• Asennus ei vaikuta päästöihin, jotka säilyvät ennallaan.
• Auton huoltoväli säilyy ennallaan.
• Auto voidaan kytkeä diagnostiikka ohjelmaan .
• Ei estä moottorin päivitystä.
• Auton omaan ohjainyksikköön ei tehdä muutoksia.
• Voidaan helposti poistaa ja vaihtaa mahdollisesti toiseen ajoneuvoon.
• Sopii manuaali- ja automaattivaihteiseen autoon.
• Sopii myös hiukkassuodattimella varustettuun autoon.
• Ei lisäkuluja poistamisesta (vrt. ohjelmointi).
• Boksia on mahdollisuus hienosäätää itse.
• Valmistettu Saksassa.
• TAKUU 2 VUOTTA.

Hinta sisältää alv:n ja toimituskulut Suomeen.

Toimituksen mukana tulee kaikki asennukseen tarvittavat osat;

Johdot
Tehoyksikkö
Käyttöohje.

Lisäksi saatavilla myös TehoBox, jossa hienompi tekniikka ja sitä kautta vielä suuremmat muutokset.


Alla tehoyksiköllä saavutettavat maksimimuutokset:

77kW -> 97kW =26%

105hv -> 132hv =26%

250Nm -> 315Nm =26%

Tuote: 02316
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1.6 TDI Bluemotion lastua

Viesti Kirjoittaja kotka »

Minulla oli tuollainen Golf variant 1,6 tdi 4motion tässä joku aikaa sitten työautona.
Siihen sai viriboksin, eli ei kuitenkaan kunnollista ohjelmointia. Ongelmana on järjestelmän salaus, jonka purkaminen ei kai ole ihan helposti onnistunut.
Tuo viriboksi toi itselleni todistetusti 10% lisää tehoja, eli yli 100 hevosvoiman mentiin. Niska ei misään vaiheessa kyllä katkennut, mutta pienensi se sentään polttoaineen kulutusta.
Ohjelmaboksi laitettiin autoon kun sillä oli ajettu noin 10 000 km ja boksi poistettiin noin 50 000 km:n kohdalla, kun auto lähti kiertoon. Nyt ko. boksi on kellarissa joutilaana.
Tälläkään hetkellä en tuollaista lisäboksia tuollaiseen tekniikkaan hankkisi, vaan yrittäisin malttaa odottaa oikeaa ohjelmointia.
Ainakin Kuopiosta löytyy yksi dieseleihin perehtynyt virittelijä, jolta (ilmeisesti) löytyy tietoa ihan kiitettävästi. Ja ompa vissiin tehnyt ohjelmamuutoksia noihin joihinkin dsg laatikoihinkin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Vastaa Viestiin