kysymyksiä 3bg passatista

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Arvon clubilaiset, olisi muutama kysymys liittyen kyseiseen autoon:

Eli ensimmäiseksi, sattuisiko joku tietämään mistä voisi löyty tummaoptiikka etuvalot ilman enkelin silmiä? Vai meneekö kalvolla tummentamiseksi?

sitten toinen, autossani on kerman värinen nahkasisusta ja kuten odottaa voi, on alkanut näkymään kulumisen merkkehä etenkin kuskin jakkarassa. Löytyiskö jotain keinoa millä saisi penkit takaisin entiseen kerman vaaleaan loistoonsa?

ja viimeisenä muttei vähäisimpänä, ne mistä olen kovasti yrittänyt tältäkin sivustolla imuroida tietoa eli mikrokytkimet. Tuntuvat olevan yleinen päänvaiva näissä passateissa? Paljonko kustantaa, mistä ja paha homma vaihtaa uusavuttomalle?

aihe ei varmaan ehkä liity "tuning"- joten pahoittelut siitä.
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
Adanneon
Viestit: 33
Liittynyt: 6.2.2011 18:58

Re: kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja Adanneon »

Kahteen ekaan en osaa vastata, mutta mikrokytkimien vaihto tapahtuu jotakuinkin noin:
http://www.taligentx.com/passat/mainten ... mechanism/" onclick="window.open(this.href);return false;
Omasta 3bg passatista meni etuoven lukko (mikrokytkin rikki) kuskin ovesta takuuseen merkkiliikkeen piikkiin, jos olisin itse joutunut maksamaan osan+työt niin lasku ois ollu 300€ paikkeilla. Uuden lukon saa motonetistä about 60€:lla.
VW Passat Variant 3C 1.9tdi -06
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Kiitos Adanneon. Tuo linkki auttaa jo paljon.

mitä nyt viimeaikoina oon yrittänyt nuita etuvaloja katella niin en oo kyllä vielä mistään löytänyt ilman enkelinsilmillä olevia tummaoptiikka valoja, katsotaan nyt ostanko sellaiset vai ostanko lamin-x kalvoa..

ja tuohon sisusta ongelmaan niin löysin erään firman sivuston jossa he käsittelivät nahkasisustan ja näytti tulevan ihan uudenveroinen mutta enpähän enää löydä sitä sivua mistään -.-
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja kotka »

Kalvoa valoihin, edellyttää että lasiat ovat kunnossa.

Nahkasisustaan auttaa esim. ns. Kissasaippua (LeChat), vesiämpäri, pehmeäharjaksinen harja, nukkaamaton liinanippu, valjassarva ja vaikka pesukinnas foorumin selaaminen (http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php ... 3&start=25" onclick="window.open(this.href);return false;)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

Joo nuo etuvalot ois varmaan aiheellista alkaa vesihiomaan josta taisi täälläkin foorumilla olla jotain puhetta ja neuvoja. Kyllähän se siltä näyttää että kalvotus hommiksi menee, pitää ostaa automalli-kohtaiset kalvot taikka sitten metri-tavarana jos ei muuten. Onko muuten tietoa miten nuo tummat kalvot vaikuttaa valotehoon? esim. jos on 35w xenonit ?

Tuo kissasaippua oli minulle täysin uusi tuote, pitää ottaa selvää saisiko tuota paikkakunnan kaupoista. Ja muutenkin perehtyä tarkemmin tuohon pesukinttaan foorumiin. Kiitokset myös näistä tiedoista.
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja kotka »

Joku vanhempi ihminen tuon "kissasaippuan" tietää kyllä, mutta vaikka google neuvoo (http://www.siivous.info/kotityot-siivou ... le-saippua" onclick="window.open(this.href);return false;)
Ja ihan peruskaupoista löytyy. Itse ostin paikallisesta Prismasta sekä tuon saippuan että hevososastolta pehmeän harjan.

Äläkä liikaa tutustu tuonne Pesukintaan puolelle sillä se saattaa vaikuttaa autonhoitotapoihin pahasti :D
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
volkkariku
Viestit: 106
Liittynyt: 14.1.2014 1:58

Re: kysymyksiä 3bg passatista

Viesti Kirjoittaja volkkariku »

en mä kyllä vielä oo tuota autoa niin hysteerisesti pessyt, aikalailla kerran viikossa pesu ja vahaus, toki nyt on jäänyt kyllä vähemmällä kun oli noi paukkupakkaset mutta lauhemilla ilmoilla voi sitten taas puunata :)
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
Vastaa Viestiin